تایلند شمالی بهتر است یا تایلند جنوبی

تایلند شمالی بهتر است یا تایلند جنوبی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 آبان ، 1401

تایلند شمالی بهتر است یا تایلند جنوبی

تایلند شمالی و تایلند جنوبی در مواردی مانند زبان، غذا، آب و هوا و برخی جاذبه های دیدنی با یکدیگر متفاوت هستند که در این مطلب به مقایسه آن ها می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است. از غرب و شمال غرب با میانمار، از جنوب غرب با دریای آندامان، در شرق و شمال شرق با لائوس و از جنوب شرق با کامبوج همسایه است.
تایلند برای گردشگران تجربه ای متنوع و منحصر به فرد را ارائه می دهد. از مناظر زیبا و بکر، غذاهای متنوع تایلندی گرفته تا زبان و فرهنگ را می توانید در این کشور تجربه کنید.
انتخاب اینکه به تایلند شمالی سفر کنید و یا تایلند جنوبی می تواند سخت باشد. ما در این مقاله به بررسی این دو بخش و مقایسه تایلند شمالی و جنوبی پرداخته ایم، پس با ما همراه شوید.

عکسی از تایلند شمالی

عکسی از تایلند شمالی

مقایسه تایلند شمالی و تایلند جنوبی

در زیر به بررسی دو بخش تایلند شمالی و تایلند جنوبی می پردازیم. شما می توانید در تور لحظه آخری تایلند از این مناطق دیدن کنید.

تایلند شمالی

تایلند شمالی با معابد، مناظر فرهنگی و مکان ‌های دیدنی بسیار باورنکردنی است. چیانگ مای بزرگ ‌ترین شهر شمالی تایلند است.
چیانگ مای شهری بسیار آرام و امن برای بازدید با معابد، مغازه ها و جاذبه های فراوان است. برای گردشگران بین المللی یکی از جاذبه های اصلی بازدید از چیانگ مای این است که برخی از بهترین پناهگاه های فیل در تایلند در نزدیکی آن قرار دارند. 
منطقه تایلند شمالی بسیار کوهستانی تر از تایلند جنوب است، بنابراین برای کسانی که از پیاده روی لذت می برند عالی است. کوه ها ی این منطقه از طریق لائوس، برمه و چین گسترش یافته و به هیمالیا متصل می شوند. 
تاریخ عشایری جذاب در تایلند شمالی مشهود است، در مقایسه با تایلند جنوبی تمرکز بر تاریخ و فرهنگ وجود دارد و موزه‌ ها و گالری‌ های بیشتری برای بازدیدکنندگان در دسترس هستند.
تایلند شمالی به طور کلی نسبت به تایلند جنوبی ارزش پولی بسیار قوی تری دارد. هتل های تایلند شمالی بیشتر شبیه هاستل ها هستند و هتل های پنج ستاره کمتری نسبت به جنوب دارند. 

بهترین جاذبه های دیدنی تایلند شمالی

چیانگ مای
چیانگ رای
پای
سوکوتای
پارک ملی Doi Inthanon
مای هونگ سون
لمپانگ
نان
مای سای
Phrae

تایلند جنوبی

تایلند جنوبی به خاطر جزایر، سواحل شنی سفید زیبا و مهمانی هایش معروف است. بیشتر مردم عاشق تایلند جنوبی می شوند و این منطقه برای افرادی که می خواهند در زیر نور خورشید که توسط صخره های مرجانی و درختان نخل احاطه شده است استراحت کنند بسیار مناسب است.
تورهای شگفت انگیزی در تایلند جنوبی وجود دارد، و دارای سواحل بسیار زیادی با تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق و لیلو وجود دارد.
هتل‌ های جدید و مجللی در تایلند جنوبی افتتاح شده است، و بسیاری از ویلاهای خصوصی پنج ستاره ساحلی در دسترس هستند. 

بهترین جاذبه های دیدنی در تایلند جنوبی

کو فی فی
جزایر سیمیلان
کو لیپه
خلیج فانگ نگا
کو تائو
ریلی
پارک ملی خائو سوک
کو فا نگان
مو کو آنگ تانگ
پوکت

ویژگی های تایلند شمالی و تایلند جنوبی

هر یک از دو بخش تایلند شمالی و تایلند جنوبی دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند، که در ادامه به ویژگی های آن ها می پردازیم.

آداب و رسوم مردم تایلند

آداب و رسوم مردم تایلند

زبان رسمی مردم تایلند

زبان رسمی تایلند زبان تایلندی است. با این حال، بسیاری از گردشگران ممکن است بدانند که در واقع زبان های ملی و منطقه ای متعددی در کشور وجود دارد. شمال و جنوب تایلند تفاوت های قابل توجهی در زبان دارند.
زبان مردم تایلند شمالی که با نام ‌های لانا یا خام موآنگ نیز شناخته می ‌شود، زبانی است که اکثر مردم شمال تایلند و همچنین برخی از بخش‌ های لائوس به آن صحبت می‌ کنند. 
در حالی که زبان تایلندی جنوبی یا پاک تای زبانی است که در جنوب تایلند و همچنین برخی از شمالی ترین جوامع مالزی صحبت می شود.

آب و هوای تایلند

تایلند دارای سه فصل اصلی خنک، گرم و بارانی است، با این حال، آب و هوا در سراسر کشور کمی متفاوت است. در شمال تایلند، فصل خنک و خشک بین مهر و بهمن است، در حالی که فصل گرم و خشک از اسفند تا خرداد ادامه دارد. 
در فصل سرد و خشک که بهترین زمان برای سفر است، شمال تایلند در اوایل صبح و اواخر شب کاملاً سرد می شود. فصل های آفتابی تایلند بسیار گرم است، تقریباً تا حدی که غیرقابل تحمل است. 
تنها راه فرار از این گرما این است که وقت خود را در جنوب بگذرانید، در فصل های بارانی است که اتفاق می افتد. در این مدت، جنوب تایلند به طور قابل توجهی بیشتر از شمال بارندگی دارد. 
در جنوب، آب و هوا بین ساحل غربی و شرقی متفاوت است. سواحل غربی مانند پوکت از نوامبر تا مارس خشک است. از سوی دیگر سواحل شرقی، مانند کوه سامویی، فصل خشکی را از ژانویه تا نوامبر تجربه می کند. 

مناظر و جاذبه های تایلند

یکی از تفاوت های اصلی تایلند شمال و تایلند جنوبی در چشم اندازهای آن است. در تایلند شمالی بیشتر کوه ها و دره های پوشیده از جنگل است. 
خانه قبایل تپه ای مانند لیسو، تای یای، یائو و همونگ است. همچنین بلندترین کوه تایلند، Doi Inthanon را خواهید دید. از سوی دیگردر تایلند جنوبی دریاهای آبی شفاف و سواحل ماسه ‌ای سفید، با دریای آندامان در غرب و خلیج تایلند در شرق را ارائه می‌ کند. در تایلند جنوبی همچنین می توانید جزایر استوایی نفس گیر و دنیای متنوع زیر آب را مشاهده کنید.
اگر می خواهید خود را در فرهنگ اصیل تایلندی غرق کنید، تایلند شمالی مقصد مناسبی است. شمال تایلند خانه تعدادی از شهرهای جالب مانند چیانگ مای، چیانگ رای و پای است. 
چیانگ مای که اغلب پایتخت شمال تایلند نامیده می شود، دارای معابد زیبای بی شماری برای بازدید است. این دومین شهر بزرگ تایلند است و اکثر مردم بر این باورند که شبیه بانکوک است. 
شمال تایلند با شهرها و کوه‌ های زیبای خود، مجموعه ‌ای از مکان‌ های دیدنی، گردش ‌های فرهنگی و ماجراجویی در فضای باز را ارائه می ‌کند.
در تایلند شمالی می ‌توانید معابد درخشان، بازارهای شبانه شلوغ و روستاهای دست ‌نخورده قبیله ‌ای را بیابید. معبد Wat Phra That Doi Suthep و Wat Rong Khun دو تا از زیباترین معابد شمال تایلند هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید.
یکی از محبوب ترین آبشارهایی که باید به لیست خود اضافه کنید، آبشار Phu Kaeng است که در پارک ملی Doi Luang قرار دارد. 
برای رسیدن به این آبشار باید در جنگلی پیاده روی کنید که فرصت های زیادی برای دیدن حیات وحش به شما می دهد. علاوه بر این، ممکن است در طول مسیر با روستاهای کوچکی روبرو شوید.
در تایلند جنوبی بر عکس تایلند شمالی جزایر متعددی را خواهید دید که درست در سراسر خلیج تایلند و دریای آندامان گسترده شده اند. 
می توانید در یک ساحل ایده آل و جذاب دراز بکشید و در آب های زیبای این منطقه شنا کنید. برخی از محبوب ترین فعالیت ها در جنوب تایلند عبارتند از: پریدن از صخره های جزیره، غواصی، قایق سواری، ورزش های آبی، کلاب های ساحلی و البته استراحت در کنار ساحل است.

زندگی شبانه در تایلند

زندگی شبانه در تایلند جنوبی قطعا زنده تر از تایلند شمالی است. جنوب تایلند مقصد مناسبی برای کسانی است که می خواهند در طول شبانه روز به رقص و پایکوپی بپردازند.
جزایری از جمله پوکت و کوه سامویی، مملو از صدها مکان برای جشن و مهمانی است. تایلند شمالی تفریحات شبانه ی کمتری دارد و اغلب دارای رستوران ‌ها، بازارهای شبانه، کلوب‌ ها و بارهای متعددی است.

غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی

غذاهای تایلندی به طور گسترده در سراسر جهان محبوب هستند، اما آیا می دانستید که غذاهای تایلندی در مناطق مختلف تایلند دارای طعم یکسانی نیستند؟ غذا در تایلند مختص به هر منطقه است. روند پخت و طعم هر غذا تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند آب و هوا، مکان، آداب و رسوم محلی و فرهنگ است.
غذا در تایلند شمالی ملایم و به ندرت شیرین است. مرغ و گوشت گاو گوشت انتخاب اصلی برای پخت غذا در این منطقه است، زیرا اقیانوس صدها کیلومتر دورتر است. 
به همین دلیل است که پیدا کردن غذاهای دریایی در شمال تایلند بسیار سخت است. برنج چسبنده بخارپز یک غذای اصلی در شمال تایلند است، یکی از محبوب ترین غذاهای شمال تایلند، سالاد سام توم یا پاپایا است.
تایلند جنوبی مملو از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه است. جنوب تایلند در محاصره دریا قرار دارد، بنابراین می توانید مجموعه ای از غذاهای دریایی تازه را در اینجا پیدا کنید.
غذاها در جنوب تایلند بسیار تندتر و پررنگ تر از شمال تایلند است. تام یام گونگ یک سوپ میگوی تند و ترش است و جزو معروف ترین غذای جنوب تایلند محیوب می شود. تقریباً در هر رستوران تایلندی این منطقه، این غذا را خواهید یافت.

حمل و نقل در کشور تایلند

شمال تایلند دارای دو فرودگاه اصلی است، فرودگاه بین المللی چیانگ مای و فرودگاه داخلی چیانگ رای می باشد. هر دوی این فرودگاه ها پروازهای روزانه به بانکوک و بلعکس را دارند و اغلب ارزان تر از حمل و نقل زمینی هستند. 
اگر می خواهید زمینی سفر کنید، می توانید با قطار از بانکوک به چیانگ مای بروید. جنوب تایلند از نظر حمل و نقل توسعه یافته تر است. 
فرودگاه های اصلی بیشتری در این منطقه وجود دارد، از جمله فرودگاه بین المللی پوکت، فرودگاه بین المللی هات یای، فرودگاه بین المللی سامویی و فرودگاه بین المللی سورات تانی می باشند.
اگر بودجه کمی برای سفر دارید، اتوبوس های شبانه متعددی از بانکوک وجود دارد. علاوه بر این، می ‌توانید از کشتی ‌ها و قایق ‌های تندرو برای سفر بین بیشتر جزایر استفاده کنید.

خلاصه مطلب

تایلند شمالی جایی است که می توانید فرهنگ و مکان های دیدنی زیادی را تجربه کنید. دهکده های دست نخورده و معابد پر زرق و برق وجود دارد که به کسانی که می خواهند به آنجا سفر کنند چیزهای زیادی ارائه می دهد. 
برای کسانی که به دنبال تعطیلات ساحلی یا زندگی در سواحل شنی هستند، تایلند جنوبی جایی است که باید به آن سفر کنند. این منطقه دارای سواحل خصوصی زیادی برای روزهای خلوت و آرام است.
برخی از چیزها در هر دو منطقه یکسان است، مانند حمل و نقل آسان، غذای عالی ارزان، معابد، برخی جاذبه های دیدنی از جمله ی آن ها است.
این دو منطقه در برخی از موارد نیز شباهت هایی با یکدیگر دارند، تایلند شنالی و تایلند جنوبی در نحوه ی پخت غذا، زبانی که حرف می زنن، آب و هوای منطقه با یکدیگر متفاوت هستند.
در این مقاله به بررسی ویژگی ها تفاوت ها و شباهت های تایلند شمالی و تایلند جنوبی پرداختیم، شما می توانید با خواندن آن با توجه به علایق خود منطقه ی مورد نظر را برای سفر خود انتخاب کنید.
برای کسب اطلاع از تور تایلند و خرید ارزان تور پوکت و تور بانکوک می توانید به آژانس مسافرتی معتبر الفبای سفر مراجعه کنید و تورهای خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره تایلند شمالی یا تایلند جنوبی

زبان مردم تایلند شمالی چیست؟

زبان مردم تایلند شمالی که با نام ‌های لانا یا خام موآنگ نیز شناخته می ‌شود، زبانی است که اکثر مردم شمال تایلند با آن صحبت می‌ کنند. 

غذای مردم تایلند جنوبی چیست؟

تایلند جنوبی در محاصره دریا قرار دارد، بنابراین می توانید مجموعه ای از غذاهای دریایی تازه را در اینجا پیدا کنید.


درباره تایلند بیشتر بخوانید:

روش های سفر ارزان به تایلند

جاهای دیدنی پوکت

راهنمای سفر به تایلند

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt