استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر یکی از هشت استادیوم میزبان برای جام جهانی فوتبال 2022 است. ورزشگاه 974 در ساحل خلیج فارس قرار دارد و با خودرو می‌ توان به ورزشگاه رسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استادیوم 974 یک استادیوم فوتبال واقع در راس ابو عبود، دوحه قطر است. این ورزشگاه قبلاً با نام راس ابو عبود شناخته می شد ولی امروزه به آن ورزشگاه 974 می گویند.
ظرفیت این ورزشگاه 40 هزار نفر است و در حال حاضر با نزدیک شدن به تاریخ بازیهای جام جهانی قطر میزبان میلیون ها مهمان از سراسر جهان است. 
ورزشگاه فوتبال در ساحل خلیج فارس قرار دارد و از طریق تاکسی یا ماشین شخصی می‌ توان به ورزشگاه دسترسی داشت. 

عکس استادیوم ۹۷۴ قطر

عکس استادیوم ۹۷۴ قطر

تاریخچه استادیوم 974

ساخت استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر در سال 2018 آغاز شد و سه سال بعد به پایان رسید. این ورزشگاه به طور رسمی در  30 نوامبر 2021 با بازی گروهی جام عرب بین امارات متحده عربی و سوریه (2-1) افتتاح شد.
استادیوم 974 که قبلاً با نام استادیوم راس ابو عبود شناخته می‌شد، یکی از مکان‌های جدید بازی جام جهانی 2022 است. استادیوم از بلوک های ساختمانی مدولار از جمله کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است. پس از جام جهانی، به طور کامل برچیده شده و تغییر کاربری داده خواهد شد.
در طول جام جهانی، ورزشگاه 974 میزبان 5 بازی دور اول گروهی و بازیهای جام جهانی قطر مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود. استادیوم 974 حتی قبل از اولین بازی خود تاریخ ساز شد. 
امکانات ورزشگاه خلیفه قطر این است، که اولین استادیوم فوتبال سرپوشیده کاملاً جداشدنی است و نشان دهنده تعهد قطر به پایداری مقرون به صرفه و طراحی جسورانه است.
این مکان منحصربه‌ فرد ادای احترام به سنت دیرینه قطر در تجارت و دریانوردی در سراسر جهان است. نه تنها 974 کد شماره گیری بین المللی قطر است، بلکه تعداد دقیق کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در ساخت و ساز نیز می باشد. 
استادیوم 974 تنها مکان ساحلی با منظره ای تماشایی از خط افق دوحه، با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل دارای گواهی استاندارد و عناصر فولادی مدولار ساخته شده است که بازتاب بندر مجاور و تاریخچه صنعتی طرح است.
استادیوم راس ابو عبود که اکنون با نام استادیوم 974 شناخته می شود، 40 نفر ظرفیت دارد. یک واقعیت جالب در مورد استادیوم های جام جهانی 2022 قطر این است که ظرفیت همه آنها یکسان است. شمی می توانید با تور قطر جام جهانی و همچنین تور لحظه آخری قطر به این کشور سفر داشته باشید.

چرا به آن استادیوم 974 می گویند ؟

احتمالاً به این فکر می کنید که چرا یک شماره به عنوان بخشی از نام مکان برگزاری جام جهانی تعیین شده است. اما چند دلیل بسیار جالب دارد.
استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است، به همین خاطر 974 تعداد کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در این استادیوم یکی از دلایل نامگذاری آن است. 
974 همچنین کد شماره گیری بین المللی قطر است و در پشت نام ورزشگاه نیز نقش داشته است. این نام همچنین قرار است نشان دهنده موقعیت استراتژیک ورزشگاه باشد که نزدیک به فرودگاه بین المللی حمد، فرودگاه دوحه و بندر دوحه قرار دارد.

طراحی استادیوم 974 قطر

طراحی این مکان نوآورانه با ظرفیت 40 هزار صندلی که با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل، صندلی‌های قابل جابجایی و سایر بلوک‌ های ساختمانی مدولار ساخته شده است، نه تنها طراحی قابل ‌توجهی دارد، بلکه پس از جام جهانی 2022 قطر کاملاً برچیده شده و تغییر کاربری داده خواهد شد. 
قطعات آن در سایر پروژه‌های ورزشی یا غیرورزشی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و استاندارد جدیدی در پایداری ایجاد می‌ کند و ایده‌ های جدید جسورانه را در برنامه ‌ریزی میراث مسابقات معرفی می ‌کند.
استادیوم 974 که در سواحل خلیج فارس، چشم‌ انداز افق خیره‌ کننده خلیج غربی دوحه قرار دارد، مکانی دیدنی برای مسابقات جام جهانی FIFA 2022 قطر خواهد بود. طراحی جسورانه رنگارنگ و کاملاً مدرن بازتاب بندر مجاور و تاریخ دیرینه دریایی دوحه است.

چگونه به استادیوم 974 برسیم ؟

استادیوم 974 در ساحل خلیج در شرق دوحه در نزدیکی بندر و فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد. این استادیوم مرکزی ترین ورزشگاه جام جهانی است که چند کیلومتر با انتهای شرقی کورنیش و کمتر از دو کیلومتر با موزه ملی قطر فاصله دارد.
در عرض 30 تا 40 دقیقه می ‌توان از سمت شرقی مرکز دوحه به استادیوم رفت، ایستگاه مترو راس ابو عبود نزدیک‌ ترین ایستگاه به استادیوم است.
علاقه مندان می توانند با استفاده از مترو دوحه و اتوبوس های شاتل از نزدیک ترین ایستگاه، که در خط طلایی است، به محل برگزاری مسابقه دسترسی داشته باشند. ایستگاه راس بو عبود 800 متری ورزشگاه قرار دارد. شما می توانید برای رزرو تورهای گردشگری با آژانس هواپیمایی الفبای سفر در تماس باشید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر

علت نام ‌گذاری استادیوم ۹۷۴ چیست؟

علت نام‌گذاری استادیوم ۹۷۴ به خاطر 974 تعداد کانتینرهای حمل و نقل استادیوم و همچنین کد 974 شماره گیری بین المللی قطر است.

ظرفیت استادیوم ۹۷۴ چقدر است؟

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر برای جام جهانی ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد.



درباره ورزشگاه های قطر بیشتر بخوانید:

ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاه الثمامه

ورزشگاه الخلیفه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt