کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان کدامند

کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان کدامند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 مهر ، 1401

ارزانترین کشورها برای مسافرت از ایران کدام است؟

کشور هایی که از لحاظ مسافت به کشور ایران نزدیک هستند، می توانند هزینه های سفر را کاهش دهند. در این مطلب بهترین کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان را معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر کردن یکی از تفریحاتی است، که می توانید در طول زندگی خود انجام دهید. با سفر به کشورهای مختلف می توانید با فرهنگ ها، آداب و رسوم، تاریخ و تمدن آن کشورها بیش تر آشنا شوید.
عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود برخی از کشورها مقصد بهتری برای سفر باشند. یکی از دلایلی که باعث می شود سفر شما ارزان تر شود، کوتاه بودن مسیر است.
از طرفی پول برخی از کشورها نسبت به ریال ایران چندان گران نیست، به همین خاطر می توانید با هزینه ی ارزان تری به این کشورها سفر کرد.
برخی از کشورهای ارزان برای سفر در همسایگی ایران قرار دارند، و این نزدیکی باعث شده است، که سفر ارزان تری را بتوان تجربه کرد. در این مطلب ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان را بررسی می کنیم.

هزینه ارزان برای سفر ایرانیان

هزینه ارزان برای سفر ایرانیان

ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان

درست است ایران خود یکی از کشورهای توریستی به شمار می رود، لیکن سفر به کشورهای دیگر نیز می تواند برایمان جذابیت داشته باشد.
خارج شدن از مرز مشور و سفر به کشوری که برایمان تازگی دارد، و همچنین آشنایی با مردم و آداب و رسوم متنوع بسیار هیجان انگیز است، اما به دلیل بودجه ی محدود در سفرهای خارجی می بایست کشوری را برای سفر انتخاب کنیم که هزینه ی کمتری برایمان داشته باشد.
در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با ارزان ترین کشورهایی که ایرانیان می توانند به آنجا سفر کنند، آشنا کنیم.

هندوستان

تا به حال به این فکر کرده بودید که هندوستان می تواند یکی از کشورهای ارزان قیمت برای سفر ایرانیان باشد. این کشور علاوه بر قیمت مناسبی که دارد بسیار جذاب و دیدنی است.
این کشور به دلیل چند فرهنگ بودن و همچنین آداب و رسوم عجیب و خاصی که دارد ایرانیان زیادی را جذب خود می کند. هندوستان کشوری ارزان قیمت هم برای گردش و هم برای تحصیل است.
اگر شما جزو کسانی هستید که عاشق امتحان کردن غذاهای جدید با مزه های متنوع و خاص هستید، تور هند بهترین گزینه برای شماست.
این کشور با ادویه های متنوع و خوشبو غذاهای رنگارنگی را برای گردشگران سرو می کند. در این کشور شما می توانید با کمترین هزینه غذایی مناسب برای خوردن را امتحان کنید.
از طرفی برای اقامت در هندوستان هم می توانید در یک هتل مجلل و هم در مسافرخانه های ارزان قیمت اقامت داشته باشید، در اینجا با توجه به بودجه ی شما اقامتگاه های متفاوتی وجود دارد.
یکی دیگر از نکات مثبت سفر به هندوستان سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور خاص است. شما در این کشور تنها با تهیه یک بلیط ارزان قیمت می توانید در سطح شهر بگردید.
از دیگر جذابیت های این کشور این است، که شما می توانید با بازیگران و خوانندگان مشهور بالیوود آشنا شوید و آن ها را از نزدیک ببینید، هندی ها مردمان خونگرم و مهمانوازی هستند.
پر هزینه ترین روش سفر به هندوستان سفر با هواپیما است، برای خرید بلیط های ارزان قیمت شما می توانید از بلیط های چارتر و بلیط های لحظه آخری استفاده کنید تا از هزینه های خود بکاهید.

جمهوری آذربایجان

کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی با ایران می توان یکی از گزینه های ارزان برای سفر ایرانیان باشد. آذربایجان کشوری اسرار آمیز است، و به دلیل ذخایر فراوان گازی که دارد با نام سرزمین آتش شناخته می شود.
این کشور تنها دو ساعت از طریق هوایی و 8 تا 10 ساعت از طریق زمینی با ایران فاصله دارد. کشور آذربایجان با جاذبه های تاریخ زیبا، فرهنگ غنی، معابد باستانی فراوان، شب های زنده با موسیقی و آواز، دهکده های کوهستانی مقصدی جذاب برای گردشگران به خصوص ایرانیان است.
شهرهای گردشگری آذربایجان شامل  نخجوان، لریک، شیروان، قوبا، شکی، لنکران می باشد و بهترین زمان برای سفر با تور آذربایجان به این کشور زیبا از اواسط بهار تا اواسط تابستان و پاییز است. ایرانیان برای سفر آذربایجان نیازی به اخذ ویزا ندارند.

گرجستان

کشور گرجستان در قفقاز جنوبی قرار دارد. این کشور در گذشته بخشی از جمهوری شوروی بوده است. یکی از بزرگترین مزیت  کشور گرجستان ارزان بودن آن است.
گرجستان یکی از مقاصد جذاب برای ایرانیان است و ارزان ترین کشور اروپایی برای سفر بشمار می رود. این کشور به دلیل مسافت نزدیکی که با ایران دارد، برای ایرانیان جزو مقاصد گردشگری ارزان قیمت است.
برای اقامت در کشور گرجستان هتل ها و مهمان خانه های متعددی وجود دارد. مهمان خانه های آن دارای صبحانه ی رایگان و خوشمزه است، که در اختیار گردشگران قرار می دهد. هزینه های اقامت در گرجستان از شبی 20 یورو شروع می شود.
شهرهای گردشگری کشور گرجستان شامل باتومی، اسپانتسمیندا، مستیا، متسختا، تلاوی، روستای اوشگولی است و بهترین زمان برای تهیه تور گرجستان فصل بهار و تابستان است، زیرا در این فصل هوای گرجستان بسیار مطبوع می باشد. لازم به ذکر است که ایرانیان برای رفتن به گرجستان باید ویزا تهیه کنند.

کشور ترکیه برای سفر ایرانیان

کشور ترکیه برای سفر ایرانیان

ترکیه

حتما شما هم در اطراف خود افراد زیادی را در خانواده و دوستانتان می شناسید که به ترکیه سفر کرده اند. سفر به ترکیه علاوه بر ایرانیان برای دیگر کشورهای جهان نیز بسیار جذاب است. 
بهترین کشور برای اولین سفر خارجی برای ایرانیان کشور ترکیه است، زیرا تور ارزان ترکیه و شهرهای مختلف آن مقصدی جذاب و دوست داشتنی برای گردشگران است.
این کشور با فرهنگی غنی و آداب و رسوم جذاب، غذاهای خوشمزه، جاذبه های گردشگری بی نظیر، سیستم حمل و نقل خوب، آب و هوایی مطبوع است.
استانبول از جمله شهر های پر طرفدار در بین گردشگران است، کشور ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان است.
برای رفتن به ترکیه با هواپیما برای آنکه سفری ارزان قیمتی داشته باشید، می توانید از بلیط های چارتر و بلیط های لحظه آخری استفاده کنید.
لازم به ذکر است، هزینه های داخل شهری مانند استانبول کمی زیاد است و شما باید با خود پول کافی به همراه داشته باشید. هزینه های خورد و خوراک در این شهر کمی زیاد است ولی شما می توانید غذاهای با هزینه ی کمتری نیز پیدا کنید.
هزینه های اقامتی نیز بسته به هتل و اقامتگاهی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. ترکیه یکی از بهترین کشورها برای خرید ارزان و با کیفیت است، از اینرو ایرانیان زیادی مشتاق خرید در این کشور زیبا هستند به یاد داشته باشید که با خود پول برای خرید به همراه داشته باشید تا با خیالی راحت از سفر خود لذت ببرید.
شهرهای گردشگری کشور ترکیه عبارتند از استانبول، کوش آداسی، آنتالیا، آلانیا، ازمیر، بدروم، وان می باشد. بهترین زمان سفر به ترکیه هر زمان از سال مناسب است. همچنین ایرانیان برای رفتن به این کشور غنی و زیبا نیازی به اخذ ویزا ندارند و می توانند به سادگی با رزرو بهترین قیمت تور استانبول و تور سایر شهرهای ترکیه به این کشور سفر کنند.

ارمنستان

ارمنستان نیز همانند دیگر کشورهای همسایه ی ایران یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر است. کشور ارمنستان یکی از آرام ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری است.
ایرانیان برای رفتن به کشور ارمنستان هم می توانند با تهیه تور ارمنستان به صورت هوایی و هم از طریق زمینی اقدام کنند.
ارزانترین سفر خارجی زمینی با اتوبوس به ارمنستان است، زیرا با سفر زمینی به این کشورهزینه های شما به شدت کاهش می یابد.
اگر شما بخواهید با اتوبوس به ایروان پاینخت ارمنستان سفر کنید، باید به شما بگوییم که این مسیر 24 ساعت طول خواهد کشید. اما تجربه ی سفر خوبی را خواهید داشت.
شهرهای گردشگری کشور ارمنستان گوریس، سوان، تساغکادزور، اشترک، کاپان، دیلیجان، گیومری، جرموک، آرزاکان می باشد. 
بهترین زمان سفر به ارمنستان اوایل بهار تا اوایل پاییز است. لازم به ذکر است، که ایرانیان می توانند بدون اخذ ویزا به ارمنستان سفر کنند.

بلغارستان 

بلغارستان از دیگر کشورهای جذاب و ارزان قیمت برای ایرانیان است، شما می توانید با سفر به این کشور زیبا کمی از قاره آسیا و کشورهای خاورمیانه فاصله بگیرید و تجربه ای جدید به دست آورید.
سفر ارزان داشتن به کشوری های مختلف به این معنی نیست که با کمترین هرینه ممکن می توانیم در بهترین نقاط دنیا گشت و گذار کنیم. 
این بدان معنی است، که بتوانید با کم ترین هزینه و اقتصادی ترین روش به کشورهای خارجی سفر کنیم. برای خرید تور بلغارستان ارزان قیمت با سایت الفبای سفر در ارتباط باشید.
بهترین زمان سفر به کشور بلغارستان دو فصل تابستان و زمستان است، شما می توانید با خرید بلیط های چارتر و لحظه آخری سفر هوایی ارزان قیمتی داشته باشید.

ترکمنستان

ترکمستان کشور همسایه با ایران است. هرچند این کشور به ایران نزدیک است، لیکن برای ایرانیان کشوری ناشناخته است. این کشور دارای تاریخی غنی و کهن، جاذبه های بی نظیر و جذاب، مساجد زیبا، ویرانه‌ های باستانی و ... را دارا است.
برای سفر به ترکمستان هم می توان از طریق هوایی و هم از طریق زمینی اقدام کرد. این کشور با دارا بودن کوه‌ها، دره‌ها، کویرها خط ساحلی در دریای خزر، مقصدی ایدئال برای طبیعت ‌گردان نیز به شمار می ‌رود.
شهرهای گردشگری مهم در ترکمستان شامل ترکمن آباد، داش‌اغوز، ماری، اورگنج، سردار می باشد، بهترین زمان سفر به ترکمنستان فصل بهار تا اواسط تابستان و فصل پاییز است، ایرانیان برای سفر به ترکمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند.

کشور قبرس برای سفر ایرانیان

کشور قبرس برای سفر ایرانیان

قبرس

قبرس نیز همانند دیگر کشورهای گردشگری مقصدی جذاب رای ایرانیان است.  این کشور از دو بخش قبرس جنوبی (بخش اروپایی) و قبرس شمالی (بخش آسیایی) تشکیل می ‌شود. 
کشور قبرس دارای سواحل زیبا، شن ‌زارهای نرم و سفید، آب‌های شفاف و فیروزه‌ ای، جاذبه های تاریخی و... یکی از کشورهای جذاب برای گردشگران است.
سفر به قبرس شمالی ارزان‌ تر است، زیرا بخشی از آن توسط کشور ترکیه مدیریت می شود. قبرس با پیشینه غنی تاریخی جاذبه ‌های گردشگری گردشگران بسیار را اقصی نقاط دنیا جذب خود می کند.
هزینه های سیستم حمل‌ و نقل . هزینه های خورد و خوراک بسته به شهر مبلغی بین ۲۰ تا ۵۰ یورو در روز متغیر است. 

سخن آخر

برای داشتن سفری ارزان به کشورهای دیگر نیاز به برنامه ریزی خوب است. ما در این مقاله شما را با کشورهای ارزان قیمتی که ایرانیان می توانند به راحتی به آنجا سفر کنند آشنا کرده ایم.
یکی از علت هایی که می تواند سفر شما را به کشور مقصد ارزان تر کند، نزدیک بودن آن کشور به کشور شما است. در اطراف ایران کشورهای اروپایی و آسیایی متنوعی وجود دارد، که می توانید به راحتی و با کم ترین هزینه به آنجا سفر کنید.
باید این را در نظر داشته باشید که ارزان بودن سفر به این معنی نیست که شما پولی خرج نمی کنید، بلکه می توانید با برنامه ریزی و انتخاب گزینه های مناسب هزینه های سفر خود را کاهش دهید.
شما می توانید برای سفر با هواپیما به کشور مقصد از بلیط های چارتر و لحظه آخری استفاده کنید و همچنین برای اقامت در کشور مقصد به جای اقامت در هتل های مجلل در هتل های ارزان قیمت اقامت داشته باشید و از سیستم های حمل و نقل عمومی برای گشت و گذار استفاده کنید.
رعایت این نکات می تواند هزینه های سفر شما را به شدت کاهش دهد، همچنین نزدیک بودن کشور مقصد نیز می تواند یکی از بزرگترین مزیت های آن باشد. شما می توانید از طریق آژانس الفبای سفر تورهای گردشگری مختلف به این مقاصد را رزرو کنید.

سوالات متداول درباره ی کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان 

ارزان ‌ترین کشورها نزدیک برای سفر ایرانیان کدامند؟ 

این کشورها شامل ترکیه، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان می باشند.

ارزان‌ ترین کشورهای اروپایی برای سفر ایرانیان کدامند؟

ارزان ترین و نزدیک ترین  کشورهای برای سفر ایرانیان لهستان، مجارستان، قبرس، یونان، بلغارستان، آلبانی می باشد.


درباره گردشگری در سایر نقاط دنیا بیشتر بخوانید:

جزیره پالم جمیرا دبی

روش های سفر ارزان به تایلند

سوغات روسیه چیست

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt