جزیره موش آنتالیا

جزیره موش آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 شهریور ، 1402

جزیره موش آنتالیا در منطقه دزدان دریایی + عکس و غواصی

جزیره موش آنتالیا به عنوان منطقه گردشگری قایق تفریحی و غواصی در آنتالیا است، این جزیره بر خلاف نامش دارای صدها مرغ دریایی است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در فاصله تقریبی 10 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا جزیره ای به نام جزیره موش قرار دارد. این جزیره که نه تنها برای ماهیگیران بلکه برای کسانی که با قایق روزانه سفر می کنند، با ساختار کف صخره ای در فصل تابستان بسیار جذاب است.
این حزیره در فاصله 700 تا 800 متری از ساحل آنتالیا قرار دارد. این جزیره که از توده سنگی مثلثی شکل تشکیل شده، دارای عرض 300 متر است که در جهت شمال به جنوب امتداد دارد.
گفته می شود این جزیره که ویرانه ‌های قلعه ای روی آن قرار دارد در قرن دوازدهم مورد استفاده دزدان دریایی قرار می گرفته است، این جزیره را "جزیره موش" می نامند.
کسانی که به این جزیره می آیند به دلیل مرغ های دریایی بسیاری که در جزیره قرار دارد بسیار شگفت زده می شوند. غواصان این جزیره قصد دارند تا نام این جزیره را به "جزیره مرغ دریایی" تغییر دهند.

جزیره موش در آنتالیا

جزیره موش در آنتالیا

غواصی در جزیره موش آنتالیا

غواصان معروف در آنتالیا، اظهار داشتند که این جزیره که در فاصله نیم مایلی از پناهگاه ماهیگیری است، و به عنوان مرکز گردشگری و غواصی مورد توجه می باشد.
چهار طرف جزیره برای غواصی مناسب است. جزیره موش آنتالیا مکانی است که فرصت های غواصی از 5 متر تا 22 متر را ارائه می دهد. 
این جزیره تنها منطقه در آنتالیا با صدها مرغ دریایی است، مرغ های دریایی غواصان را همراهی می کنند. به خصوص در بین گردشگران خارجی، کسانی هستند که هرگز در کشور خود مرغ دریایی ندیده اند و برای آنها بسیار جذاب است. 
این جزیره که نه تنها برای غواصان بلکه برای سفرهای روزانه با قایق نیز مورد توجه قرار می گیرد، با ساختار کف صخره ای و غنای زیر آب، در تابستان تردد قایق های نیز وجود دارد.

جزیره موش در کنار سواحل آنتالیا

جزیره موش در کنار سواحل آنتالیا

چرا به آن جزیره موش می گویند؟

جزیره موش آنتالیا به عنوان منطقه پایه گردشگری قایق تفریحی و غواصی در آنتالیا است. این جزیره بر خلاف نامش دارای صدها مرغ دریایی است.
این جزیره 700 متر از ساحل واقع شده است، یکی از مناطق اصلی آنتالیا برای گردشگری قایق، قایق بادبانی و غواصی است. جزیره رو به ساحل 8 متر عمق دارد و ضلع جالب شمال شرقی آن 22 متر عمق دارد.
جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور جزیره شبیه به یک موش است. در واقع، وقتی از یک زاویه خاص به آن نگاه کنید، می توانید این جزیره را شبیه به یک موش ببینید.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید ما در مقاله‌ای به طور کامل به معرفی جاهای دیدنی آنتالیا پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

چگونه به جزیره موش ها برویم؟

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. برای رفتن به این جزیره می ‌توانید از کاله آنتالیا یا بلدیبی با قایق سفر کنید.
برای خرید ارزان ترین تور آنتالیا تابستان 1401، تور کوش آداسی تابستان 1401، تور بدروم تابستان 1401 به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی جزیره موش آنتالیا

جزیره موش کجاست؟

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است.

علت نامگذاری جزیره ی موش چیست؟

جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور آن شبیه به یک موش است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt