گردشگری خارجی روسیه در جنگ با اوکراین

گردشگری خارجی روسیه در جنگ با اوکراین

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 اردیبهشت ، 1401

گردشگری خارجی روسیه در جنگ با اوکراین

باتوجه به اینکه بعد از واکسیناسیون آمار گردشگری روسیه داشت بهبود میافت اما جنگ میان این کشور و اوکراین مجددا موجب کاهش گردشگری خارجی شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جنگ میان روسیه و اوکراین که منجرو به تحریم پروازهای بین‌المللی روسیه شده است، گردشگری خارجی این کشور را تحت تاثیر قرار داده و با تحریم هوایی، سفرهای خارجی در روسیه بیشتر به قشر مرفه محدود شده که آن‌ها هم ناچار به کشورهای آسیایی و خاورمیانه روی آورده‌اند.

با اعلام کمپانی تحلیل داده‌های سفر و گردشگری، گردشگری خارجی روسیه که سابقابه دلیل محدودیت‌های کرونا آسیب دیده بود حال به دلیل جنگ با اوکراین با کاهش بیشتری مواجه شده است.

جالب است که بدانید در هفته پیش از شروع جنگ (در ۱۸ فوریه)، بلیت پروازهای بین‌المللی خروجی از روسیه ۴۲ درصدِ رزروهای قبل از همه‌گیری کرونا بود، اما پس از آغاز جنگ (در ۲۵ فوریه)، حجم بلیت‌های هوایی صادرشده به ۱۹ درصد سقوط کرد. از آن زمان، رزرو پروازها همچنان کمتر شده و به حدود ۱۵ درصد رسیده است.

تحریم پروازهای ایرفلوت

تحریم پروازهای ایرفلوت

همچنین به دلیل تحریم‌های هوانوردی روس‌ها نمی‌توانند به بسیاری از مقاصد مورد علاقه خود در غرب سفر کنند. بنابراین آن‌ها به جای غرب به سفر به خاورمیانه و آسیا روی آورده‌اند. که به ترتیب سریلانکا، مالدیو، قرقیزستان، ترکیه و امارات بوده است.

به دنبال جنگ روسیه در اوکراین، حریم هوایی جنوب این کشور از ۲۴ فوریه بسته شد و سپس شرکت هواپیمایی Aeroflot به تدریج از سوی برخی کشورها تحریم شد. سه روز پس از آغاز جنگ نیز اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روس بست. اول ماه مارس هم ایالت متحده امریکا از ورود پروازهای روسیه به حریم هوایی خود جلوگیری کرد.

تور روسیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt