راهنمای سفر به قطر در جام جهانی

راهنمای سفر به قطر در جام جهانی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 فروردین ، 1401

راهنمای سفر به قطر در جام جهانی

راهنمای سفر به قطر باتوجه به اینکه جام جهانی فوتبال 2022 در قطر آبان ماه امسال برگزار می شود. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد این باشند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

راهنمای سفر به قطر 

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر آبان ماه امسال برگزار می شود. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد این باشند که چگونه این 32 تیم برای برتری می‌جنگند.
در اینجا راهنمای ما برای سفر جام جهانی 2022 شامل بسته های سفر جام جهانی، پیشنهادات حمل و نقل، و بهترین روش های کلی در مورد نحوه استفاده از این فرصت باورنکردنی و دنبال کردن تیم های مورد علاقه خود در جام جهانی 2022 در سال جاری است.

جام جهانی 2022 قطر

بنر جام جهانی 2022 در قطر

سفر جام جهانی 2022

برای هواداران بین المللی فوتبال که به دنبال سفر به قطر برای جام جهانی هستند، پروازها و اقامتگاه ها بدیهی است که برخی از الزامات ضروری هستند. با این حال، الزامات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند مانند مجوزهای ورود، بلیط مسابقات جام جهانی و غیره.

اوج هیجان بازی های تیم های ملی با تور جام جهانی قطر 2022 الفبای سفر

پرواز به قطر

سفر به قطر یک امر کاملاً ساده است. خطوط هوایی بزرگ در سراسر جهان پروازهای خود را به قطر آغاز کرده اند. اگر قصد دارید به طور مستقل و بدون خرید هیچ گونه بسته یا توری به قطر سفر کنید، می توانید با انتخاب پروازهایی که به بهترین وجه متناسب با بودجه سفر شما هستند، این کار را انجام دهید. چه اقتصادی، چه تجاری یا درجه یک، گزینه هایی را خواهید یافت که برای تمام نیازهای سفر در جام جهانی شما به راحتی در دسترس هستند.

پروازهای قطرایرویز

پرواز قطرایرویز

رزرو هتل

قطر هیچ کمبودی در هتل ها و مکان های اقامتی برای علاقه مندان ندارد. چه در مرکز شهر دوحه اقامت داشته باشید و چه در یک اقامتگاه جزیره ای شهری، طرفداران می توانند از طیف وسیعی از گزینه ها برای رزرو هتل و محل اقامت خود در جام جهانی انتخاب کنند.
سایر اقامتگاه ها شامل آپارتمان ها، ویلاها، دهکده های هواداران و کابین کشتی های کروز است. هواداران بین المللی فوتبال نیز می توانند در کنار خانواده و دوستان خود بمانند.

بهترین هتل های قطر

قطر یک مقصد سفر باورنکردنی است، اما امکانات اقامتی با کیفیت بالا، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای میزبان جام جهانی، کمیاب است. به طور خاص، هتل هایی که با سطح و موقعیت مکانی ریتز کارلتون دوحه و سنت رجیس دوحه رقابت می کنند بسیار محدود هستند و تقاضا زیاد است. الفبای سفر از اینکه می‌تواند این ویژگی‌ها - دو مورد از بهترین‌های کشور - را به عنوان بخشی از تجربه‌های جام جهانی به مهمانانمان ارائه دهد، هیجان‌زده است. علاوه بر اقامتگاه‌های لوکس، میهمانان ما تجربه‌های روز مسابقه، تورهای هیجان‌انگیز، حمل‌ونقل فرودگاهی و مسابقه و موارد دیگر را نیز خواهند داشت. علاوه بر این، همه مهمانان ما خدمات لمسی بالایی را دریافت خواهند کرد  

The Ritz-Carlton Doha
St. Regis Doha
Dusit Doha
Millennium Plaza Doha 

هتل لوکس دوحه

هتل د ریلتز کارلتون دوحه

بلیط بازی جام جهانی 2022     

بلیت‌های بازی جام جهانی 2022 اکنون در حال فروش است و برای طرفداران در سراسر جهان باز است. بلیط بازی جام جهانی 2022 با قیمت 69 دلار در دسترس است. با این حال، ساکنان قطر می‌توانند بلیت‌ها را با قیمت 11 دلار خریداری کنند. قیمت بلیط بازی فینال تا 1607 دلار است.

کارت هایا

در اینجا آمده است که چگونه طرفداران می توانند برای کارت اجباری هایا درخواست دهند و محل اقامت خود را برای #Qatar2022 رزرو کنند
تمامی هواداران حاضر در جام جهانی باید اجباری برای دریافت کارت هایا اقدام کنند. هاییا کارت توسط دولت قطر اداره می شود و به عنوان مجوز ورود به قطر برای بازدیدکنندگان بین المللی استفاده می شود و همچنین اجازه ورود به هر استادیوم را می دهد. فقط دارندگان بلیط مسابقه می توانند برای کارت هایا اقدام کنند.

از این کارت می توان برای سفر رایگان با مترو، اتوبوس های تراموا و اتوبوس مسابقات در روزهای مسابقه استفاده کرد.
همچنین توجه داشته باشید که به طور خاص برای جام جهانی، طبق آخرین شرایط ورود به قطر، هواداران بین المللی فوتبال بدون بلیط جام جهانی و کارت هایا اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
برای حضور در مسابقات جام جهانی نیز هواداران باید ابتدا کارت هایا را دریافت کنند. به این ترتیب، بهتر است ابتدا پس از تضمین بلیط های جام جهانی، این شرط را برآورده کنید. لطفا جزئیات کارت هایا را در مقاله ما در زیر بیابید.

کارت هایا

هایا کارت

مسابقات کجا برگزار می شود؟

شهرهای دوحه، لوسیل، الخور، الریان و الوکره میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر خواهند بود. همه استادیوم های قطر به خوبی به هم متصل هستند و به راحتی با مترو، استادیوم اکسپرس و اتوبوس های شاتل قابل دسترسی هستند. در مجموع هشت استادیوم به عنوان میدان آزمایشی برای همه تیم های شرکت کننده عمل خواهد کرد.

رسیدن به استادیوم

شما می توانید با سهولت نسبی از هتل خود به استادیوم مورد نظر خود برسید. شبکه مترو دوحه تمام استادیوم های جام جهانی 2022 را به همراه بسیاری از مقاصد محبوب دیگر پوشش می دهد. اتوبوس یا تاکسی نیز در تمامی مناطق و مکان های برگزاری جام جهانی موجود است. طرفداران فوتبال همچنین می توانند به تاکسی آبی دسترسی داشته باشند، راهی جدید و هیجان انگیز برای پیمایش و سفر آسان در طول جام جهانی 2022 قطر.

همچنین شایان ذکر است که اکثر هتل‌های نزدیک به استادیوم‌ها احتمالاً خدمات شاتل به استادیوم و از آن را برای پذیرایی از طرفداران فوتبال در طول مسابقات ارائه می‌دهند.

ورزشگاه لوسیل

این ورزشگاه در حدود 15 کیلومتری شمال مرکز دوحه واقع شده است. ایستگاه متروی Lusail در خط قرمز 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم را انتخاب کنید که بین مراکز اتوبوس‌های سریع السیر کار می‌کنند. گزینه‌های پارکینگ در دسترس نزدیک به استادیوم Lusail، و همچنین تاکسی و سواری مشترک در دسترس هستند.

استادیوم 974

استادیوم 974 بسیار نزدیک به بزرگراه راس ابو عبود است و نزدیکترین استادیوم به مرکز دوحه است که فقط 2 کیلومتر به سمت جنوب فاصله دارد. نزدیکترین ایستگاه مترو ایستگاه مترو راس بو عبود (خط طلا) است که با 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارکینگ خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه آل بیت

این ورزشگاه در نزدیکی جاده ساحلی الخور و 5 کیلومتری جنوب الخور قرار دارد. شما می توانید به راحتی به خدمات رفت و آمد به ایستگاه مترو Lusail (خط قرمز) دسترسی داشته باشید. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و امکانات حمل و نقل مشترک نیز در اینجا موجود است.

استادیوم بین المللی خلیفه

این استادیوم در 15 کیلومتری شرق مرکز دوحه قرار دارد. ایستگاه مترو Sports City (خط طلا) تنها 10 دقیقه پیاده تا استادیوم خلیفه فاصله دارد. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و تسهیلات حمل و نقل مشترک نیز در اینجا موجود است.

استادیوم شهرک آموزش 

این استادیوم به راحتی با ماشین، تاکسی یا مترو قابل دسترسی است و همچنین به سیستم تراموا شهر Education متصل است. ایستگاه مترو Education City در خط سبز واقع شده است و 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید سواری مشترک و سوار شدن از استادیوم را انتخاب کنید.

ورزشگاه الجنوب

این استادیوم در 25 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد و نزدیکترین ایستگاه مترو Al Wakra (خط قرمز) از طریق اتوبوس مترو M132 است. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارک خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الثمامه

این استادیوم در مجاورت بزرگراه اکسپرس دوحه و 12 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ورزشگاه الثمامه در الوکره ۶ دقیقه پیاده روی دارد. شما می توانید به خدمات شاتل دسترسی داشته باشید و به ایستگاه مترو منطقه آزاد (خط قرمز) بروید. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و گزینه‌های پارکینگ خودرو در نزدیکی دسترسی داشته باشید. تاکسی و حمل و نقل مشترک و پیک آپ نزدیک به استادیوم است.

ورزشگاه احمد بن علی

استادیوم احمد بن علی در امتداد بزرگراه دخان، در 20 کیلومتری غرب مرکز دوحه و در نزدیکی مرکز خرید قطر واقع شده است. ایستگاه مترو Al Riffa در 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم قرار دارد. این آخرین ایستگاه در خط سبز تازه ساخته شده است. در این استادیوم گزینه های پارکینگ قابل دسترس در دسترس است. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم در اینجا موجود هستند و تاکسی‌ها و وسایل نقلیه مشترک نزدیک به استادیوم هستند.

غذای قطری

یکی از چیزهای مورد علاقه ما در مورد قطر غذاهای خوشمزه است. غذاهای قطری از طعم های سنتی خاورمیانه تشکیل شده است. زعفران، هل، زردچوبه، زیره، زنجبیل و فلفل سیاه از جمله ادویه های عجیبی هستند که در اکثر غذاها و دسرهای عربی استفاده می شود.

غذای اصلی که باید امتحان کنید ماچبوس است، یک غذای قطری که از گوشت، برنج، پیاز و سبزیجات مخلوط با ادویه های خوشمزه تشکیل شده است. به یک رستوران محلی بروید تا از این تخصص لذت ببرید و طعم واقعی خاورمیانه را بچشید.

ویزای قطر جام جهانی برای ایرانیان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt