چگونه شهروند ترکیه بشویم

چگونه شهروند ترکیه بشویم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 بهمن ، 1400

چگونه شهروند ترکیه بشویم

چگونه شهروند ترکیه بشویم؟ برای اخذ اقامت دائم ترکیه روش هایی وجود دارد که به صورت گام به گام به آن پرداختیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آشنایی با ترکیه

ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی است که بخشی در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد، از نظر قلمرو و جمعیت در بین کشورهای بزرگ منطقه قرار دارد و مساحت آن از هر کشور اروپایی بیشتر است. ترکیه با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر در سال 2017، کشوری پهناور با چشم اندازهای زیبا، طبیعتی خیره کننده، حیوانات و گیاهان، جنگل های سرسبز، سواحل جذاب و رودخانه های مسحورکننده دارد. آب و هوای ترکیه به دلیل وسعت بسیار زیاد این کشور متفاوت است، اما عمدتاً قاره ای با تابستان های گرم و زمستان های برفی در شمال است، در حالی که جنوب آن دارای آب و هوای زیبای مدیترانه ای در تمام طول سال است. تضاد قابل توجهی بین دمای تابستان و زمستان وجود دارد، ژانویه به این معنی است که دما در کل فضای داخلی زیر صفر است زیرا به 5- درجه سانتیگراد می رسد، تابستان گرم است در جولای به این معنی که در تمام مناطق کوهستانی از 20 درجه بالاتر می رود زیرا همیشه یک مکان باشکوه برای هر کسی وجود دارد. 

ترکیه سرزمین اروپایی آسیایی

پاسپورت ترکیه

شهرهای اصلی ترکیه، آنکارا، استانبول، آنتالیا، ازمیر و ترابزون به یک جاذبه جهانی برای گردشگران در سراسر جهان تبدیل شده اند. ترکیه با مکان‌های تاریخی و شگفتی‌های متعدد، غذاهای برجسته، فرهنگ مهمان‌نواز، طبیعت مسحورکننده و فعالیت‌های مختلف، همه چیز را دارد.

ترکیه دارای یک اقتصاد مختلط است که در آن شرکت های دولتی و خصوصی به توسعه اقتصادی کمک می کنند. اقتصاد عمدتاً از کشاورزی به بخش‌های صنعت و خدمات تبدیل شده است، ترکیه همچنین دارای منابع طبیعی متنوعی است و طیف وسیعی از فعالیت‌های تولیدی را پشتیبانی می‌کند. تجارت خارجی نیز نقش فزاینده ای در اقتصاد ترکیه ایفا کرده است، زیرا صادرات بیشتر از کشاورزی حاصل می شود و دیگری از مواد معدنی و مواد خام تشکیل شده است. واردات عمدتاً به ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل و کالاهای تولیدی محدود می شد. موقعیت ترکیه به عنوان یکی از رهبران اقتصادی در سراسر جهان تنها در حال افزایش است. که این کشور را به مقصدی مطلوب برای کارآفرینان و کارگران تبدیل می کند.

برای سفر به ترکیه چه چیزهایی لازم است


سیستم آموزشی ترکیه شامل پنج بخش اصلی است. اولی آموزش ابتدایی است که رایگان و الزامی است، از شش سالگی شروع می شود و پنج سال طول می کشد، همچنین یک مدرسه روستایی وجود دارد که در زمینه فعالیت های کشاورزی و صنایع دستی آموزش می دهد. تحصیلات متوسطه که نیمی از دانش آموزان هر کدام سه سال در دوره راهنمایی و دبیرستان ادامه می دهند. همچنین تعداد زیادی آموزشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد که ممکن است پس از اتمام دوره راهنمایی وارد آنها شود. همچنین بیش از 1200 موسسه آموزش عالی و بیش از 60 دانشگاه وجود دارد و یکی از بزرگترین و معروف ترین دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه هاجت تپه در آنکارا.

پاسپورت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه

مراقبت های بهداشتی در ترکیه هم توسط دولت و هم توسط مراقبت های بهداشتی خصوصی ارائه می شود، اگرچه همه کارگران تحت پوشش سیستم تامین اجتماعی که بیمه درمانی را ارائه می دهد، نیستند، ترکیه تعداد کافی پزشک دارد، اما امکانات بیشتر در مناطق شهری متمرکز است.

فرهنگ ترکی دوستانه است و پذیرای مردم از سراسر جهان است. به راحتی می توان گفت و گو کرد و دوستانی در آنجا داشت، مهم نیست از چه مقصدی می خواهید بازدید کنید.

چگونه می توان شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کرد؟

اگر به فکر زندگی و کار دائمی در ترکیه هستید و می خواهید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید، می توانید از طریق چندین برنامه موجود در ترکیه این کار را انجام دهید. ترکیه از نظر اقتصادی یکی از سریع ترین کشورهای جهان است، بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه هستید، باید همیشه آن را مکانی عالی و دارای فرصت های بزرگ در نظر بگیرید.

شهروندی ترکیه از طریق تابعیت:

اگر چندین سالی است که توسط دولت این کشور به طور قانونی در ترکیه زندگی می‌کنید، می‌توانید از طریق تابعیت برای شهروندی اقدام کنید، این یکی از رایج‌ترین روش‌های اخذ تابعیت دوم است. اگر به مدت پنج سال از طریق ویزای کار یا ویزای دانشجویی در ترکیه زندگی کرده اید، واجد شرایط اخذ تابعیت خواهید بود.

شهروندی ترکیه از طریق ازدواج:

اگر شما با یک شهروند ترکیه ازدواج کنید، شما می توانید شهروندی ترکیه را ظرف 3 سال ازدواج به دست آورید، می تواند در داخل یا خارج از ترکیه انجام شود، کنسولگری خارجی باید از ازدواج مطلع شود، پس از ازدواج شما 1 سال ویزا را دریافت خواهید کرد که می تواند قابل تمدید باشد و اجازه می دهد تا شما را به کار و زندگی در ترکیه، پس از 3 سال شما می توانید شهروندی ترکیه را به دست آورید.

شهروندی ترکیه توسط برنامه های سرمایه گذاری:

گزینه های زیادی برای به دست آوردن شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری وجود دارد، این گزینه ها عبارتند از:

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک

یکی از ساده ترین گزینه های سرمایه گذاری در ترکیه برنامه سرمایه گذاری املاک و مستغلات است و این برنامه ای است که در سال 2018 تأسیس شده است، این افراد و خانواده هایشان یک فرصت منحصر به فرد برای به دست آوردن شهروندی در مدت کوتاهی با خرید مالکیت ارزش گذاری می کنند تا 250،000 دلار و اموال باید به مدت سه سال حفظ شود و گذرنامه ترکیه پس از 6 ماه صادر خواهد شد.

مالکیت خود را برای دریافت شهروندی داشته باشید:

در این گزینه هیچ محدودیتی از سرمایه گذاری یا ارزش اموال وجود ندارد، اگر شما هر ملک را با ارزش معقول در ترکیه خریداری کنید، اقامت مجوز 1 ساله را دریافت خواهید کرد، می توانید هر ساله آن را تجدید کنید. هنگامی که شما 5 سال صرف کرده اید و ملک تحت نام شما بود که می توانید برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.

چه کشورهایی از طریق خرید خانه اقامت میدهند

سرمایه گذاری در یک شرکت برای شهروندی ترکیه:

اگر در دو میلیون دلار در شرکت ترکیه سرمایه گذاری کنید یا سهام این شرکت را خریداری کنید، می توانید برای شهروندی سریع درخواست کنید. اما شما نمی توانید سرمایه گذاری را به مدت سه سال بیرون بیاورید.

برنامه سپرده بانکی:

گزینه چهارم مورد نیاز است تا مبلغ ثابت سپرده 500،000 دلار برای 3 سال در یکی از بانک های ترکیه صورت گیرد. شما واجد شرایط درخواست شهروندی ترکیه هستید.

سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه

شروع یک کسب و کار در ترکیه برای دریافت گذرنامه:

ایجاد شرکت خود شما شهروندی ترکیه را به شما می دهد و شما می توانید به طور دائم در ترکیه زندگی کنید. یک شرط اصلی وجود دارد، این است که شرکت یا سازمان شما باید 50 فرصت شغلی برای شهروندان محلی ایجاد کند، اگر شما این الزامات را برآورده می کنید، واجد شرایط درخواست شهروندی خواهید بود.

اگر شما فکر می کنید که شهروندی ترکیه فکر می کنید، چندین برنامه سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد. الزامات اساسی مورد نیاز خواهد بود؛ اول، شما باید بالاتر از 18 سال، در سلامت خوب، دانش پایه زبان ترکی، درآمد معقول و شخصیت خوب (بدون پرونده های جنایی).

تور ترکیه

تور ترکیه نوروز

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt