چه کشورهایی از طریق خرید خانه اقامت می دهند

چه کشورهایی از طریق خرید خانه اقامت می دهند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 بهمن ، 1399

چه کشورهایی از طریق خرید خانه اقامت می دهند

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است؟ خرید ملک ارزان در اروپا چگونه است؟ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، اسپانیا، کانادا و دیگر کشورهای مطرح چه قوانینی دارد؟ برای رسیدن به جواب این پرسش ها با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است؟ خرید ملک ارزان در اروپا چگونه است؟ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، اسپانیا، کانادا، آلمان، سوئد

و دیگر کشورها چه مراحلی دارد؟ برای رسیدن به جواب این سوالات همراه ما باشید.

امروزه مهاجرت برای افراد به یک دغدغه تبدیل شده است. در این باره سوالات متداولی وجود دارد مثلا راحت ترین کشور برای اقامت کدام است؟ بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان چیست؟ یا اگر بخواهیم کمی جزئی تر و با معلومات نسبتا بیشتر جستجو کنیم این است که مثلا راحت ترین راه اقامت آلمان چگونه است؟ یا راه های مهاجرت به کانادا شامل چه مواردی است و ... همه و همه تنها نمونه ای از سوالاتی است که ایرانیان برای انتخاب یک مقصد باتوجه به شرایط برای مهاجرت و اخذ اقامت به دنبال جستجو آن ها هستند. در این بخش قصد داریم شما را با یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت آشنا کنیم.

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است

اقامت از طریق خرید ملک

در کنار تحصیل و کار یکی از راه هایی که برای مهاجرت و سپس اخذ اقامت وجود دارد، سرمایه گذاری از طریق خرید خانه است. اما اینکه بهترین کشورها برای اقامت از طریق خرید ملک کدام هستد نیز در نوع خودش یکی از موضوعات پراهمیت است. 

سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک را دارند همواره دو هدف بسیار مهم را در نظر می گیرند. 1- اخذ اقامت از طریق خرید خانه 2- افزایش سود از بابت خرید ملک 

شما نیز اگر همین قصد را دارید مطمئنا در نگاه اول دو هدف گفته شده را در نظر خواهید گرفت اینکه تنها به اخذ اقامت راضی هستید یا اینکه کمی بلندپروازانه تر به این موضوع نگاه می کنید و قصد دارید سود بیشتری نیز دریافت کنید. پس باتوجه به اهمیت این موضوع بهتر است همواره ریزبینانه تر به آن نگاه کنید.

توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت از طریق خرید خانه مخصوصا در میان کشورهای اروپایی کمی تفاوت وجود دارد و به این شکل نیست که قوانین برای تمامی آن ها یکسان باشد. همچنین پس از آنکه مجوز را برای خرید ملک در اروپا اخذ کردید می توانید خانواده تان را به عنوان همراه با خود ببرید. پروسه آن هم به این شکل است که در کشورهای قاره سبز پس از 5 سال می توانید اقامت دائم اروپا را اخذ کنید و سپس بعد از یک تا دو سال درخواست خود را برای شهروندی و دریافت پاسپورت کشور مورد نظر ارائه دهید.  

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

نحوه خرید ملک ارزان در اروپا

بهترین کشورها برای خرید ملک

از بهترین کشورها برای خرید خانه می توان موارد زیر را نام برد.

  • ✔ اسپانیا
  •  پرتغال
  • قبرس
  •  ترکیه
  • یونان

اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

اقامت کشور اسپانیا از طریق خرید ملک یکی از راه های مهاجرت به این کشور بی نظیر است. برای این کار دو راه وجود دارد 1- می توانید به ارزش 150 هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری کنید به این شرط که در یک سال نخست می بایست 184 روز را در اسپانیا اقامت کنید و سپس برای تمدید اقامت خود به صورت سالانه اقدام کنید و نهایتا بعد از 5 سال اقامت دائم اسپانیا را دریافت نمایید. 2- راه دوم روش گلدن ویزای اسپانیا است که با سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو بعد از 5 سال می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. فرق آن با روش اول این است که دیگر لازم نیست 184 روز اقامت داشته باشید. 

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا با خرید خانه

اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال

گلدن ویزای پرتغال یکی از راه ها برای اقامت با خرید ملک در پرتغال است. با این حالت 3 روش وجود دارد 1- اقدام به سرمایه گذاری به ارزش 280هزار یورو در مناطق کم جمعیت تر کنید و ملکی را خریداری کنید که در حال بازسازی است. اینگونه به مدرن سازی منطقه کمک کرده اید. 2- سرمایه گذاری به ارزش 350هزار در شهرهای بزرگ پرتغال چون لیسبون و سپس اقدام به بازسازی ملک مشخص شده کنید. توجه داشته باشید که در این روش حداقل باید سن 30 سال را داشته باشید. 3- سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو برای ملک.

اقامت پرتغال با خرید خانه 

اقامت پرتغال با خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک در قبرس

قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. جمعیت پایین، اقتصاد روبه رشد و امنیت بالا موجب شده اند که بیش از پیش نظر مهاجران به این کشور جلب شود. با خرید ملک در قبرس به راحتی می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. جالب است که بدانید این پروسه تنها به 6 ماه زمان نیاز دارد. سرمایه گذاری به ارزش 2 میلیون یورو بر روی املاک مسکونی و یا تجاری یکی از راه های آن است.

اخذ اقامت قبرس

اخذ اقامت قبرس با خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

ترکیه، سرزمینی در شمال غربی ایران که در سال های اخیر پرطرفدارترین مقصد هم برای زندگی و هم برای گردش در میان ایرانیان بوده و اخیرا تور ترکیه همچون تور استانبول و البته دیگر شهرهای آن با استقبال زیادی مواجه شده اند. با سرمایه گذاری در ترکیه برای خرید ملک به راحتی می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که با سرمایه گذاری به ارزش 250 هزار دلار، پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. 

اخذ اقامت ترکیه

سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان می تواند تصمیمی ایده آل برای اقامت در این کشور باستانی و زیبا باشد. با پرداخت کمترین هزینه نسبت به دیگر کشورها می توانید اقدام به اخذ اقامت یونان کنید. با استفاده از گلدن ویزای یونان می توانید با پرداخت 250هزار یورو بعد از 5 سال اقامت دائم یونان را اخذ نمایید.

اقامت در یونان

خرید ملک در یونان

کشورهایی که با خرید ملک اقامت نمی دهند

  • کانادا
  • ✔ سوئد (کشورهای اسکاندیناوی)
  •  آلمان
  •  اتریش
  •  سوئیس
  •  آمریکا
  • ✔ نیوزلند
  • ✔ سنگاپور
  • ✔ بریتانیا
  • ✔ هلند

در کشورهای ذکر شده این شرایط وجود دارد تا با سرمایه گذاری در آنها چه با خرید ملک و چه اجاره به سود زیادی دست پیدا کنید. اما اگر به دنبال تابعیت یا اقامت از طریق خرید ملک در آلمان، سوئد، کانادا و کشورهایی که در بنام برده شدند هستید باید گفت این امر میسر نیست و با مشاوره از طریق متخصصان می توانید بهترین و مطمئن ترین راه را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

✅  با خرید ملک در کجا می توان پاسپورت گرفت؟

می توانید با خرید ملک در قبرس سریع تر از دیگر کشورها پاسپورت آن جا را دریافت کنید.

✅ آیا میتوان با روش هایی از طریق خرید ملک در کانادا اقامت گرفت؟

هر فرد غیرکانادایی می تواند در این کشور ملک خریداری کند اما این سرمایه گذاری منجرو به اخذ اقامت نمی شود.

چگونه با خرید خانه در ترکیه می توان اقامت دائم گرفت؟

اقامتی که از طریق خرید خانه توسط دولت ترکیه به شما تعلق می گیرد از نوع موقتی بوده و میبایست آن را تمدید کنند و سپس بعد از حداقل 5 سال می توان اقدام به اخذ اقامت دائم کرد.

آیا می توانم ملک خودم در قبرس را اجاره دهم؟

می‌توانید به راحتی نسبت به اجاره دادن ملک خود اقدام کنید.

آیا برای خرید ملک در قبرس نیاز به وکیل است؟

بله، بعد از انتخاب خانه موردنظرتان تا موقعی که سند ملک به نام شما انتقال داده شود به حضور یک وکیل معتبر و مورد تایید نیاز خواهید داشت.

آیا سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا سود آور است؟

باتوجه به اینکی اسپانیا همواره جز توریستی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود تقاضا برای سرمایه گذاری در آن بالاست پس قیمت خانه صعودی است.

✅ آیا برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک داشتن مدرک زبان اجباری است؟

خیر. برای خرید ملک در پرتغال نیازی به مدرک زبان نیست اما هنگامی که خواستید پاسپورت پرتغالی را دریافت کنید می بایست با زبان این کشور آشنایی داشته باشید.

برای خرید ملک در آلمان چه نوع اقامتی به متقاضیان تعلق می گیرد؟

باتوجه به این که با خرید ملک در آلمان نمی توان اقامت گرفت. تنها ویزای توریستی بلند مدت به متقاضیان تعلق می گیرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt