متل چیست و تفاوت هتل و متل در چیست؟

متل چیست و تفاوت هتل و متل در چیست؟

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 آذر ، 1400

متل چیست و تفاوت هتل و متل در چیست؟

هتل و متل چیست و چه عواملی سبب ابجاد تفاوت هتل و متل شده اند؟ همراه ما باشید برای آشنایی با این دو اقامتگاه و تفاوت های موجود در آن

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا تا به حال برای رزرو یک سفر آماده شده اید تا متوجه شوید که کدام نوع اقامتگاه برای برنامه سفر شما بهترین است؟ درک تفاوت‌های میان گزینه‌های شما، این اطمینان را به شما می‌دهد که با توجه به بودجه، نیازها و ترجیحات منحصربه‌فرد خود، انتخاب مناسبی داشته باشید. در اینجا، ما به تفاوت های هتل و متل می پردازیم و متل ها را در مقابل هتل ها در مقابل مسافرخانه ها مقایسه می کنیم. 

متل چیست؟

هنگامی که خودرو در اوایل قرن بیستم به روش رایج حمل‌ونقل جاده‌ای تبدیل شد و شبکه‌های آزادراهی گسترش یافت، متل‌ها شروع به ظهور کردند. کلمه متل ترکیبی از دو کلمه موتور و هتل است.
در اینجا چند واقعیت در مورد متل ها وجود دارد:

  • متل ها معمولاً در مکان های نزدیک به جاده ها و بزرگراه ها، اغلب در خارج از شهرها اما در امتداد مسیرهای توریستی محبوب محدود می شوند.
  • آنها معمولا برای اقامت های کوتاه طراحی شده اند.
  • صبحانه قاره ای ارائه نمی شود، اما ممکن است یک صبحانه سریع و اولیه با غذاهایی مانند تخم مرغ آب پز، نان و غلات بخورند.
  • متل ها می توانند ارزان ترین مکان ها برای اقامت در نزدیکی مقاصد محبوب باشند.

عکس از متل قو

نمای هوایی از متل قو

تفاوت هتل و متل چیست؟

علاوه بر اقامت، یک هتل خدمات و امکانات دیگری را به مهمانان خود ارائه می دهد. اگر در هتل اقامت داشته باشید، چیزی بیش از یک اتاق یا سوئیت برای خواب خواهید داشت. همچنین ممکن است از رستوران، استخر، مرکز تناسب اندام و اسپا بهره مند شوید. از طرف دیگر، یک متل معمولاً امکانات رفاهی را ارائه نمی دهد. این تنها به گونه ای طراحی شده است که به شما مکانی برای خواب و بدون 'اضافات' بدهد.

تفاوت دیگر اندازه ملک است. یک هتل معمولاً یک ساختمان بزرگ و محصور با صدها اتاق در چندین طبقه است، در حالی که یک متل دارای یک یا دو طبقه با ورودی اتاق در فضای باز است. در حالی که ممکن است مجبور شوید از لابی عبور کرده و از آسانسور برای رسیدن به اتاق هتل خود استفاده کنید، احتمالاً از نزدیکی پارکینگ بدون عبور از لابی وارد اتاق متل خود خواهید شد. هر دو سبک اقامت در ایالات متحده و کانادا به طور گسترده ای در دسترس هستند و همچنین می توانید آنها را هنگام سفر به کشورهای دیگر در سراسر جهان پیدا کنید.

در این دنیای جدید سفرهای پس از کووید، هتل‌ها نیز به احتمال زیاد ابزاری برای تمیز کردن و تمیز کردن کامل اتاق‌ها و مکان‌های مشترک دارند. مهم نیست که کجا اقامت می کنید، قبل از رزرو تماس بگیرید تا در مورد شیوه های تمیزی فعلی آنها بپرسید.

معماری

یکی از اصلی‌ترین روش‌های متفاوت اقامت در هتل و متل، در طرح‌بندی و ساخت و ساز است. هتل ها اغلب شامل صدها اتاق در چندین طبقه هستند. اتاق ها از طریق پلکان، آسانسور و راهروهای داخلی به هم متصل می شوند. متل ها (مانند متل های عشق در برزیل)، از طرف دیگر، معمولاً یک یا دو طبقه هستند و دسترسی به اتاق ها مستقیماً از پارکینگ انجام می شود.

معماری داخل هتل بارین شمشک

معماری زیبای هتل بارین شمشک

کارمندان

هر دو مؤسسه اغلب تعدادی کارگر مختلف را استخدام می کنند. در هتل‌ها، شما احتمالاً مسئول پذیرش، دربان، ناقوس‌ها، سرآشپزها، نظافتچی‌ها، خدمه‌های پارکینگ، دربان‌ها و اپراتورهای آسانسور را خواهید یافت. یک یا دو مدیر نیز اغلب در حال انجام وظیفه هستند. از طرف دیگر، در متل ها، احتمالاً مسئول پذیرش و خانه دار خواهید بود. در مکان های کوچکتر، این نقش ها ممکن است از هم عبور کنند.

خدمات

یکی دیگر از تفاوت های این موسسات در خدمات ارائه شده است. یک هتل اغلب خدمات گسترده تری را ارائه می دهد، از جمله: سرویس اتاق، رستوران در محل، خشکشویی، استخرهای سرپوشیده، سالن های ورزشی و اسپاهای روزانه. برخی از آنها کاملاً شبیه یک استراحتگاه با گزینه های سرگرمی گسترده تر هستند. یک متل به طور سنتی خدمات کمتری مانند استخر و صبحانه ارائه می دهد.

هزینه

برخی از تفاوت های دیگر شامل تفاوت در قیمت و اغلب در مدت اقامت است. هتل ها معمولاً برای هر شب هزینه بیشتری دارند، اگرچه موقعیت مکانی آنها در تعیین این موضوع کلیدی است. آنها همچنین برای اقامت طولانی تر، از هفته ها تا ماه ها طراحی شده اند. متل ها معمولاً گزینه ارزان تری برای هر شب هستند، اگرچه برای روزهای کوتاهتر (معمولاً چند روز) طراحی شده اند.

چه زمانی به جای هتل، متل رزرو کنم؟

موقعیت‌هایی وجود دارد که انتخاب متل به جای هتل منطقی‌تر است، مانند:

اگر به دنبال بهترین قیمت هستید و به امکانات املاک (مانند مرکز تناسب اندام یا سرویس اتاق) اهمیت نمی دهید، متل ها می توانند ارزان تر باشند.
اگر در یک سفر جاده‌ای هستید، متل‌ها گزینه مناسبی هستند زیرا می‌توانند مکانی ارزان را برای شما فراهم کنند تا پس از یک روز طولانی رانندگی، چشم‌هایتان را ببندید.

متل‌ها به‌عنوان هتل‌های ساده و سلف‌سرویس به‌وجود آمده‌اند که به‌راحتی در امتداد مسیرهای بزرگراه واقع شده‌اند، مانند Route 66، که یک مسیر بین‌المللی محبوب با متل‌های تاریخی و منحصربه‌فرد فراوان است.

متل در بابل

متل شهر قصه بابل

چه زمانی به جای متل، هتل رزرو کنم؟

اگرچه متل ها ارزان تر از هتل ها هستند، ممکن است بخواهید پول اضافی را خرج کنید و در شرایط خاصی در هتل اقامت کنید.

وقتی به دنبال امکانات رفاهی و تعطیلات راحت هستید، هتل ها دارای اقامتگاه های مجلل تر، وای فای سریع، سرویس اتاق، مراکز تناسب اندام، اسپا و غیره هستند.
اگر به منطقه‌ای سفر می‌کنید که با آن آشنایی ندارید، هتل‌ها معمولاً کارکنان بیشتری مانند پذیرش و دربان دارند که می‌توانند در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها یا ارائه اطلاعات محلی به شما کمک کنند.
راحتی می تواند مهم باشد و هتل ها معمولاً در مکان های مطلوب مانند نزدیک به جاذبه های محبوب یافت می شوند.
مسافران تجاری که در یک کنفرانس شرکت می کنند ممکن است امکانات هتل مانند سرویس اتاق یا رستوران نشسته را ترجیح دهند تا بتوانند برنامه ای بدون دردسر داشته باشند.

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل اسپیناس پالاس 5 ستاره

محبوب ترین برندهای هتل و متل کدامند؟

برندهای معروف هتل

ماریوت
شرایتون
حیات
هالیدی این
بین قاره ای
فور سیزن
بست وسترن
کانفورت این
رادیسون

برندهای متل معروف:

اکونو لژ
مسافرخانه شوالیه
متل 6
سوپر 8

هتل های ترکیه

هتل های کیش

هتل های استانبول

سوالات متداول

هتل بهتر است یا متل؟
هتل‌ها و متل‌ها اهداف متفاوتی را ارائه می‌کنند و بر اساس موقعیت مکانی و آنچه که ارائه می‌دهند، مسافران مختلف را جذب می‌کنند. به عنوان مثال، هتل ها امکانات رفاهی بیشتری دارند، اما گران تر می شوند. متل ها، در حالی که قیمت کمتری دارند، تمایل دارند در نزدیکی بزرگراه ها یا به طور کلی خارج از شهر یا مناطق مرکزی شهر واقع شوند.

تفاوت بین هتل و مسافرخانه چیست؟
مسافرخانه ها معمولاً خصوصی یا خانوادگی هستند، در حالی که هتل ها اغلب در اختیار شرکت های بزرگتر هستند. هتل‌ها اتاق‌های بیشتری نسبت به مسافرخانه‌ها خواهند داشت و بنابراین جای خالی بیشتری برای رزروکنندگان لحظه آخری خواهند داشت. دکور نیز متفاوت است و مسافرخانه‌ها معمولاً احساس راحتی می‌کنند.

تفاوت متل و مسافرخانه چیست؟
مکان و امکانات دو مورد از بزرگترین تفاوت ها هستند. متل‌ها اغلب در امتداد بزرگراه‌ها یا در نزدیکی خروجی قرار دارند، در حالی که مسافرخانه‌ها معمولاً در محیط‌های روستایی یا در یک جامعه قرار دارند. مسافرخانه‌ها به شکل صمیمی‌تری تزئین شده‌اند و اتاق‌ها اغلب ویژگی‌های متفاوتی دارند، در حالی که اتاق‌های متل دارای چیدمان و دکور استاندارد هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt