جاذبه های گردشگری عمان

جاذبه های گردشگری عمان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 مرداد ، 1400

جاذبه های گردشگری عمان【همراه با تصاویری از دیدنی های عمان】

جاذبه های گردشگری عمان را با تور عمان الفبای سفر در این بخش بشناسید. همراه ما باشید برای دیدنی های عمان که هرگز فکرش را نمیکنید که به این زیبایی باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

عمان و جاذبه های گردشگری

زمان فرار به دنیای علی بابا و سندباد فرا رسیده است! بسیاری از ما تصور می کردیم که این داستانها بیشتر دبی و ابوظبی را به تصویر کشیده اند. اما واقعیت این است که بیشتر از مناطق عجیب و غریب عمان الهام گرفته شده است.عمان با داشتن بسیاری از بهترین مکان های دیدنی ،از زیباترین کشورهای آسیا است. سلطنت عمان در حاشیه شبه جزیره عربستان واقع شده است. اگر به دنبال مقصدی منحصر به فرد و عجیب برای سفر هستید ، عمان مکان مناسبی برای شما است. این مکان مملو از مناظر بیابانی جادویی ، رشته کوه های خیره کننده ، قلعه های جذاب و سواحل گرم است. در این مقاله ، ما بهترین مکانهای دیدنی در عمان را برای شما آورده ایم.

عمان در شبه جزیره عربستان واقع شده است و از شمال غربی با امارات متحده عربی ، از غرب با عربستان سعودی و از جنوب غربی با یمن مرز مشترک دارد. عمان یکی از امن ترین کشورهایی است که می توانید در خاورمیانه از آن دیدن کنید و حتی رانندگی با آن برای سفر زمینی آسان است ، و مکانهای زیادی برای خود خواهید داشت زیرا گردشگری تازه در اینجا در حال رشد است. سفرنامه عمان ما مطمئنن بسیار جذاب خواهد بود. از مساجد خیره کننده و قلعه های شبیه قلعه شنی دیدن میکنیم ، تپه های شنی و حاشیه گرند کنیون را بالا می رویم ، آبهای کریستالی وادیس را با تور عمان مشاهده خواهیم کرد و در سواحل خالی پیاده روی های طولانی انجام خواهیم داد.

مسجد سللطان قابوس از جاذبه های گردشگری عمان

بهترین مکان های دیدنی در عمان

  • مسقط
  • نیزوا
  • ماسه های واهیبا
  • راس الجنز
  • جبل اخدار
  • صلاله
  • بهلا

جاذبه های توریستی مسقط عمان

اگر در سفر با تور به عمان محدودیت زمانی دارید ، می توانید به سادگی خود را به مسقط برسانید. این مکان مطمئناً در مدت زمان کوتاهی بهترین ها را در کشور به شما ارائه می دهد. اگرچه نمی توانید وارد کاخ سلطنتی قصرالعلم شوید ، اما می توانید از بندر نزدیک چشم انداز واضحی از ساختار خیره کننده داشته باشید. راه خود را به قلعه های دوقلوی جلالی و المیرانی ، نگهبانان دائمی کاخ ، برسانید. در حال حاضر ، این قلعه ها به موزه تبدیل شده و برای بازدیدکنندگان باز است. از مسجد جامع عظیم سلطان قابوس دیدن کنید. لوستر کریستالی چشم نواز ، پانل های دیواری مرمریت و فرش بزرگ ایرانی مطمئناً نفس شما را خواهد گرفت.

سلطان قابوس مسقط

نمایی دیدنی از مسجد سلطان قابوس مسقط

دیدنی های نیزوا

در ابتدا شهر نیزوا پایتخت عمان بود. این شهر دارای چندین جاذبه مهم در عمان است. این شهر دارای یک قلعه باورنکردنی است که در قرن 17 ساخته شده است و تا به امروز به عنوان یک جاذبه قابل توجه قوی است. شما واقعاً از برج استوانه ای عظیم قلعه شگفت زده خواهید شد. همچنین ، می توانید برخی از مکانیسم های دفاعی دیوانه کننده مانند تله های عسل و پنجره هایی با شکل غیر معمول را برای تیراندازی به دشمنان نزدیک مشاهده کنید. با تاریخ عمان در موزه آشنا شوید و روز خود را با خرید در بازار به پایان برسانید.

ماسه های ماحیبا

ماسه های واحیبا واقع در قلب عمان. این یک تپه بیابانی وسیع است و باید از آن دیدن کنید. بیشتر ساکنان آن بدو هستند. اگر واقعاً می خواهید از قسمت سنتی عمان لذت ببرید ، ماسه های واحیبا واقعاً یکی از بهترین جاذبه ها هستند. زندگی عشایری را در کنار هم محلی ها انجام دهید. سوار شتر شوید و در بیابان اردو بزنید. اگر شما یک ناظر ستاره هستید ، مطمئناً آسمان صاف صحرا شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. تور خود را از شهر ایبرا آغاز کرده و داستان شب عربی خود را بنویسید.

ماسه های واحیبا از جاذبه های توریستی عمان

هیجان و لذت در قلب عمان

فلات‌های موزاندام

فلات‌های موزاندام از چشم اندازهای فوق العاده یکی از برترین جاذبه های دیدنی عمان است. سفری با قایق داشته باشید و جذابیت ساحلی و همچنین قله های برآمده از آبها را کاوش کنید. هنگام تجربه غواصی ، برخی از دلفین های بازیگوش آب را ببینید. فلات‌های موزاندام از دیدنی های عمان و بهشتی برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حیات وحش است.

قایق سواری در عمان

قایق سواری در فلات های موزاندام

صلاله عمان

دومین شهر محبوب بعد از مسقط در عمان جنوبی ، صلاله است. این مکان در ابتدا خانه اجدادی سلطان قابوس ، سلطان حاکم در عمان از سال 1970 بود. بنابراین اگر اهل تاریخ هستید ، صلاله چیزهای زیادی برای کاوش در اختیار شما دارد. فضای شهر قدیمی ، معروف به حفا و معماری باشکوه آن را تحسین کنید. هنگام قدم گذاشتن در محوطه باستانی البلید ، به گذشته نگاه کنید. همچنین ، صلاله به خاطر سوغاتی های دوست داشتنی اش معروف است که مطمئناً ویترین شما را روشن می کند. این منطقه از ماه ژوئن تا آگوست فصل بارندگی موسمی را تجربه می کند. در این زمان ، صلاله تبدیل به واحه زمرد با نهرها و آبشارهای شگفت انگیز می شود.

جبل اخدر عمان

جبل اخدار در زبان انگلیسی به کوه سبز نیز معروف است. این بخش قابل توجهی از کوههای الحجر است. جبل اخدار با بلندترین نقطه در کل کشور ، بیشتر از سنگ آهک ساخته شده است. اگرچه کوه پوشیده از جنگل های سرسبز نیست ، اما به دلیل ارتفاع زیاد این مکان خنک باقی می ماند. همچنین ، می توانید بسیاری از زمین های کشاورزی را در اینجا پیدا کنید. پیاده روی در تراس های زیبا و برداشت میوه های تازه از درختان.

نمایی سرسبز از جبراخدر

جبل اخدر و سرسبزی زیبای آن

بهلا عمان

یکی دیگر از نقاط دیدنی در مناطق شمالی عمان ، بهلا است. این شهر معروف ترین نقطه گردشگری در عمان با قلعه ای دیدنی و محیطی چشمگیر است. با 40 کیلومتر از بهله به جاده بروید و به قلعه باشکوه بهله خواهید رسید. قلعه در ابتدا تحت کنترل قبیله بانو نبحان بود. با این حال ، در حال حاضر ، این یکی از برترین جاذبه های توریستی عمان است. وقتی در خیابان های شهر قدم می زنید ، از دیوارهای شهر و بازارهای شلوغی که سوغاتی های زیبایی به فروش می رسانند ، شگفت زده خواهید شد.

همیشه می توانید با داشتن آسمان خراش های بلند و مراکز خرید فانتزی به مقصدی تعطیلات بروید. زیرا چنین مقاصدی در سرتاسر جهان وجود دارد. چرا یکبار در طول زندگی خود یک فرار منحصر به فرد را امتحان نکنید؟ اگر با من موافق هستید ، برای تعطیلات به عمان برنامه ریزی کنید. در عمان چیزهای بیشتری فراتر از بیابان های شنی و روستاهای عجیب و غریب وجود دارد. 

📍 هزینه های سفر به عمان

سوالات متداول

چه کارهایی را در عمان نباید انجام دهیم؟

  1. الکل یا مواد مخدر به کشور نبرید
  2. در ملاء عام الکل مصرف نکنید.
  3. سنت عمانی را مسخره نکنید.
  4. وقتی در خیابان هستید ، نخندید یا بلند صحبت نکنید.
  5. لباس های خیلی کوتاه نپوشید.
  6. سلاح حمل نکنید.

آیا غذا در عمان گران است؟

در حالی که قیمت غذا در عمان می تواند متفاوت باشد ، متوسط ​​هزینه غذا در عمان 26 پوند در روز است. بر اساس عادات هزینه مسافران قبلی ، هنگام صرف یک وعده غذایی معمولی در عمان باید به ازای هر نفر حدود 10 پوند هزینه کرد. قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزانتر از ناهار یا شام است.

آیا عمان ارزان تر از دبی است؟
هیچ کس عمان را به عنوان مکانی ارزان برای زندگی توصیف نمی کند ، اما در مقایسه با زندگی در دبی یک معامله است. به گفته سایتی که شاخص هزینه زندگی شهرهای سراسر جهان را دنبال می کند ، هزینه زندگی در مسقط عمان تقریباً 24 درصد ارزان تر از دبی ، امارات متحده عربی است.
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt