میدان تکسیم استانبول و همه چیز درباره آن

میدان تکسیم استانبول و همه چیز درباره آن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آبان ، 1402

میدان تکسیم استانبول و همه چیز درباره آن 【عکس + هتل ها】

میدان تکسیم استانبول در چه محله ای است؟ آیا وجود مجسمه رضاشاه در میدان تکسیم واقعیت دارد؟ و هرآنچه که از این بخش مرکزی شهر مخصوصا قبل از سفر باید بدانید را بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

میدان تکسیم کجاست

یکی از معروف‌ ترین بخش های شهر استانبول مخصوصا برای گردشگران ایرانی میدان تکسیم (Taksim) یا همان میدان تقسیم می‌باشد زیرا در نزدیکی تکسیم بسیاری از برندهای معروف دنیا شعبه‌ دارند و درواقع می‌توان گفت مرکز تجاری استانبول، میدان تکسیم و مناطق نزدیک به آن است دلیل نام گذاری این این است که این مکان محلی برای انشعاب آب‌هایی بود که وارد استانبول می‌شدند و از بخش آب‌ به سایر نقاط شهر استانبول تقسیم‌بندی می‌شد که همین موضوع موجب شد تا این میدان نام تکسیم یا تقسیم را به خود بگیردیکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این میدان وجود دارد دسترسی راحت به حمل نقلیه‌ی عمومی است که می توان به آسانی به سایر نقاط شهر رفت.
اولین شی ای که در میدان تکسیم به آن برمی خورید مجسمه وسط آن است که بسیاری از گردشگران تور استانبول با آن عکس های یادگاری می گیرند که یادبود جمهوریت می باشد و توسط مجسمه ساز مشهور ایتالیایی، پیئترو کانونیکا ساخته شده است سپس در سال ۱۹۲۸ میلادی رونمایی شد و این مجسمه ادای احترامی میباشد به تشکیل جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ میلادی که در نتیجه جنگ استقلال به دست آمد.
یکی از خیابان های منتهی به میدان تکسیم خیابان استقلال می باشد که به صورت سنگ فرش مخصوص پیاده روی است و از وسط آن تراموا عبور می کند و جالب است که بدانید این میدان در شبانه روز محلی برای عبور و مرور مردم می باشد و تماشای افرادی که در کنار این خیابان مشغول نواختن آهنگ هستند هم زیبای خاصی به آن جا بخشیده است. علاوه بر خیابان استقلال، فرهنگسرای آتاتورک، هتل ها به همراه فروشگاه های بسیار معروف در اطراف میدان تکسیم قابل مشاهده می باشند. با این حال همراه ما 

نمایی از میدان تکسیم زنده
نمایی دیدنی از ساحل و دریای نزدیک یه میدان تکسیم

میدان تکسیم در کدام محله استانبول است؟

سوالی که خیلی ها مخصوصا افرادی که برای نخستین بار می خواهند به این شهر زیبا بروند این است که میدان تکسیم در کدام منطقه استانبول قرار دارد؟ میدان تکسیم را در قلب محله تکسیم در منطقه بی اوغلو پیدا خواهید کرد. میدان تکسیم در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و این میدان به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر ، برای بسیاری از گردشگران تور ترکیه در سراسر جهان مقصد گردشگری محسوب می شود. این مکان علاوه بر هتل ها و رستوران ها ، مکان های تاریخی ، توریستی و باستانی بسیاری را در خود جای داده است. میدان تقسیم مکان ترجیحی برای اجتماعات عمومی است. برای جشن گرفتن رویدادهایی ، مانند سال نو ، و این میدان شامل بازاری است که شاهد رویدادها ، نمایشگاه های هنری ، فعالیت های کودکان ، نمایشگاه کتاب و سایر صنایع دستی است و به ندرت پیش می آید که بازار از هیچ فعالیتی خالی باشد ، که این باعث افزایش فعالیت می شود نشاط محل. این میدان همچنین دارای بنای یادبود جمهوری ترکیه و روز آزادی و پیروزی است و مردم معمولاً برای گرفتن عکس در مقابل آن دور هم جمع می شوند.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

ساحل نزدیک به میدان تکسیم

از سواحل استانبول نزدیک میدان تکسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل فلوریا گونز
  • پارک ساحلی کازلی چشمه
  • ساحل آتارلی

نقشه میدان تکسیم در استانبول

نقشه میدان تکسیم در استانبول (میدان تقسیم استانبول روی نقشه)

آیا مجسمه رضاشاه در میدان تکسیم قرار دارد؟

ساخته شدن مجسمه رضا شاه کنار آتاتورک در میدان تقسیم استانبول جمله ای است که از خیلی ها ممکن است بارها بشنویم اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟ کمی به عقب برگردیم و زمانی که این مجسمه در میدان تکسیم در سال 1925 ساخته شد و در سال ۱۹۲۸ به پایان رسید. رضا شاه در خرداد ماه ۱۳۱۳ که مصادف با ۱۹۳۴ میلادی است به ترکیه می رود. یعنی به طور تقریبی 6 سال پس از ساخت مجسمه رضاشاه به این کشور رفت. لازم به ذکر است در قسمت شمالی این بنامصطفی کمال را در لباس نظامی و در میان سربازان خود در روزهای جنگ استقلال نشان داده می شود. 

مجسمه های میدان تکسیم

عکس میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم در شب

تقسیم استانبول در شب یکی از مکانهایی است که شاهد یک حرکت واضح در آن است. علاوه بر این ، خیابان استقلال Istiklal در استانبول یکی از مکانهایی است که تا اواخر شب زندگی را شلوغ می کند و شما می توانید بسیاری از گروههای موسیقی و هنرمندان خیابانی را ببینید که در ابتدای شب در کنار خیابان و در کناره های آن گسترش می یابند ، جایی که بسیاری از مردم ایستاده اند تا از گوش دادن به آنها لذت ببرند.

هتل های میدان تکسیم

تکسیم بهترین منطقه استانبول است که انواع هتل ها در آن جا قرار دارند. هتل های تکسیم با تنوع متناسب با سلیقه همه گردشگران متمایز هستند. هتل های تاکسیم از متنوع ترین و غنی ترین هتل های استانبول است که توسط میدان تقسیم ، بسفر ، شهر تاریخی و سایر هتل ها احاطه شده است.

هتل های 3 ستاره در میدان تکسیم

1. هتل اینتل استانبول

هتل 3 ستاره اینتل استانبول اقامتگاهی که 5 دقیقه پیاده از ایستگاه مترو Taksim فاصله دارد ، 5 کیلومتر با موزه مشهور ایاصوفیه و موزه کاخ توپکاپی فاصله دارد. اتاق های مدرن دارای کف چوبی و دکورهای رنگارنگ ، دارای وای فای رایگان و تلویزیون های صفحه تخت ، همراه با مینی بار ، و چای و قهوه ساز هستند. سرویس اتاق موجود است. یک بوفه صبحانه رایگان در یک اتاق ناهار خوری کم نظیر سرو می شود. یک تراس پشت بام نیز وجود دارد.

2. هتل تکسیم استار

هتل تکسیم استار یکی از بهترین هتل های سه ستاره استانبول است و از نظر موقعیت مکانی و تراس متمایز با نمای پانوراما از بسفر متمایز است و دارای دکوراسیون زیبا ، مبلمان مدرن ، کف های چوبی و بالکن های شیشه ای است. به عنوان یک استخر شنای سرپوشیده و یک مرکز سلامتی ، و بسیاری دیگر از مهمترین خدمات. در این هتل علاوه بر غذاهای محلی و بین المللی ، خدمات صرافی و خدمات ترانسفر فرودگاهی نیز وجود دارد. صبحانه به صورت بوفه آزاد سرو می شود.

3. هتل اتوپرا استانبول

این هتل هتلی به سبک کلاسیک است که در فاصله سیصد متری میدان تقسیم و ایستگاه مترو تقسیم قرار دارد. از دکوراسیون مدرن و میز جلو 24 ساعته برخوردار است و برای علاقه مندان به عکاسی مناسب است. Autopera دارای تهویه مطبوع ، کف پارکت و تلویزیون های صفحه تخت است. یک صندوق امانات نیز وجود دارد. حمام خصوصی لوازم بهداشتی رایگان ، دمپایی و سشوار را ارائه می دهد. علاوه بر این ، میز تور ، خشکشویی و کرایه اتومبیل در محل وجود دارد.

بهترین هتل های 3 ستاره استانبول را بشناسید

هتل های 4 ستاره میدان تکسیم

1. هتل پرا سنتر تکسیم

این هتل بهترین پیشنهادات را در بین قیمت های هتل در استانبول ارائه می دهد و همچنین خدمات مختلفی از جمله حمل و نقل از فرودگاه به فرودگاه ، اتاق جلسات ، خدمات اجاره اتومبیل ، میز تور و خدمات صرافی را ارائه می دهد. این هتل همچنین شامل استخر و وان آبگرم است و دارای حمام بخار سونا ، سالن بدن سازی و دارای موقعیت ممتازی است ، چند قدم با میدان تقسیم ، خیابان استقلال و ایستگاه مترو فاصله دارد و دارای اتاق های ارتباطی مناسب برای خانواده ها است.

2. هتل تکسیم اکسپرس

هتل تکسیم اکسپرس در مرکز استانبول و در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد اتاق های ساده شامل وای فای رایگان ، تلویزیون صفحه تخت و دستگاه های قهوه چای و قهوه ، گاوصندوق و مینی بار است. برخی از اتاق های به روز شده فضای نشیمن و مبل را به آن اضافه می کنند. امکانات رفاهی شامل یک رستوران معمولی و یک بار آرام. فضای رویداد موجود است و پارکینگ نوکر با پرداخت هزینه ارائه می شود.

3. هتل تایتانیک استانبول

هتل تایتانیک سیتی تکسیم با موقعیت عالی خود ، 5 دقیقه پیاده روی تا میدان تقسیم متمایز است ، علاوه بر اتاق های مدرن حاوی تهویه مطبوع مرکزی ، صفحه های تخت با کف چوبی و حمامهای زیبا ، همچنین دارای همام ، استخر سرپوشیده ، درمان های ماساژ ، و انواع غذاهای بین المللی خوشمزه را دارد.

کبوترهای میدان تکسیم

میدان تکسیم در نزدیکی فروشگاه و هتل های لوکس استانبول

هتل های 5 ستاره میدان تکسیم

1. هتل پوینت تکسیم

هتل پوینت تکسیم یکی از بهترین هتل های استانبول است که موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد زیرا در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد و چشم انداز متمایزی از بسفر را در اختیار شما قرار می دهد و اتاق هایی با دکوراسیون روشن با رنگ های طبیعی و پنجره های دو جداره را برای ارائه به شما ارائه می دهد یک اقامت آرام اتاق ها شامل امکانات مجلل مانند اتاق های ضد صدا ، اتاق ها امکانات خانوادگی ، امکانات اتاق VIP ، یک مجموعه عروس و امکانات برای افراد با نیازهای ویژه هستند. هر یک از اتاق ها و سوئیت ها شامل اتاق ناهار خوری ، حمام اختصاصی و تلویزیون صفحه تخت می باشد و هتل دارای استخر شنا ، مرکز تناسب اندام مجهز، سونا ، سالن زیبایی و مرکز سلامتی و آبگرم است.

2. هتل الیت ورلد تکسیم

هتل Elite World Taksim یکی از بهترین هتل های پنج ستاره است و ساختمان بیرونی آن با جزئیات و زیبایی طراحی شده است. اتاق های آن به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و با دکوراسیون ظریف و رنگ روشن تزئین شده اند. همه اتاق ها و سوئیت ها به جدیدترین خدمات لازم برای رفاه حال مشتریان مجهز شده و با بهترین نوع مبلمان و فرش ترکی مجهز شده اند که هرکدام حاوی حمام مرمریتی متوسط با وان آبگرم و کلیه مایحتاج شخصی خود هستند. هتل الیت ورلد تکسیم شامل استخر سرپوشیده ای است که در تمام روزهای سال باز است ، علاوه بر استخر کودکان ، این هتل غذاهای لذیذ ترکی و بین المللی از جمله غذاهای ایتالیایی را ارائه می دهد.

3. هتل مارمارا تکسیم

هتل مارمارا تکسیم استانبول در مرکز شهر پر جنب و جوش ، این هتل مرتفع و مجلل یک دقیقه پیاده تا نزدیکترین ایستگاه مترو و 2 کیلومتر تا برج قرون وسطایی گالاتا فاصله دارد. اتاق های مدرن مخلوط دارای وای فای رایگان و تلویزیون های صفحه تخت ، به علاوه مینی بار ، و چای و قهوه ساز هستند. اتاق های کلوپ ماشین آلات نسپرسو را اضافه می کنند و به سالنی با تنقلات و نوشیدنی رایگان دسترسی دارند. سوئیت ها دارای آشپزخانه ، و یا وان های جکوزی و اتاق های نشیمن هستند.
2 رستوران مجلل وجود دارد که غذاهای ترکی و بین المللی سرو می کنند. 1 دارای یک نوار زیبا است ، در حالی که دیگری شامل یک تراس با چشم انداز شهر است. همچنین یک سالن لابی ، یک فروشگاه شکلات و یک استخر فصلی در پشت بام ، به علاوه یک سالن بدن سازی و یک مرکز آبگرم شیک وجود دارد.

هتل 5 ستاره نزدیک میدان تکسیم

مارمارا، هتل 5 ستاره نزدیک میدان تکسیم

سوالات متداول

چگونه می توان از فرودگاه صبیحا گوکچن به میدان تکسیم رفت؟
سوار مترو Acıbadem می شوید و در ایستگاه Ayralikcesme-Sea ، که نقطه انتقال به مرمره است ، پیاده می شوید. از Marmaray به Yenikapı و از Yenikapı metro M2 می توانید به ایستگاه Taksim برسید.

چگونه می توان از فرودگاه استانبول به میدان تکسیم رسید؟
اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول آماده خدمات رسانی در چندین خط هستند. در فرودگاه جدید استانبول یک ایستگاه اتوبوس وجود دارد که مسافران را از فرودگاه به مناطق مختلف استانبول منتقل می کند و ایستگاه به چندین خط تقسیم شده است و هر خط به یکی از مناطق استانبول می رود. تنها کاری که مسافر باید انجام دهد این است که خط را با توجه به مقصدی که می خواهد به آنجا برود انتخاب کند.

چگونه می توان از تکسیم به برج گالاتا رسید؟
از تکسیم از طریق خیابان استقلال می توانید به برج گالاتا دسترسی پیدا کنید ، جایی که می توانید در خیابان استقلال معروف ترین خیابان استانبول قدم بزنید.

چگونه می توان از تکسیم به سلطان احمد رسید؟
خط مترو Taksim از ایستگاه Vezneciler عبور می کند که در انتهای بازار بزرگ سلطان احمد است و این خط دسترسی به مناطق مهم گردشگری استانبول مانند میدان تقسیم و خیابان Istiklal و رفتن به سلطان احمد را از طریق مترو Taksim به ایستگاه Vezneciler تسهیل می کند.

شب در تکسیم چه کاری می توان انجام داد؟
می توانید در رستوران ها و کافه های واقع در حومه تقسیم بنشینید. همچنین می توانید با پای پیاده راه بروید و از بعضی جاها به موسیقی گوش دهید و همچنین می توانید در مهمانی های هتل های اطراف شرکت کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt