برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی؛ بلندترین برج جهان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 دی ، 1402

برج خلیفه دبی | رازهای بزرگترین برج جهان + عکس

برج خلیفه دبی که لقب بزرگترین برج جهان و آسمان خراش دبی را دارد حال به نقطه عطف این کشور تبدیل تبدیل شده اما امکانات برج خلیفه چیست و چه رازهایی در آن نهفته است؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معرفی برج خلیفه دبی در کشور امارات

برج خلیفه، آسمان خراشی شگفت انگیز در دبی امارات است که ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال 2009 به پایان رسید. از آنجایی که دولت تصمیم گرفته بود اقتصادش صرفاً مبتنی بر فروش نفت نباشد، ساخت این بنا را آغاز کرد که هم در جامعه بین‌المللی اعتبار به دست بیاورد و هم به توسعه گردشگری کشور امارات کمک کند.
این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد؛ اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس‌جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان، نامش به برج خلیفه تغییر یافت. جالب است که بدانید که برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکسته است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

برج خلیفه دبی

عکس برج خلیفه در شب

ارتفاع برج خلیفه دبی چقدر است؟

برج خلیفه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی است که به طرز حیرت انگیزی 828 متر (2716.5 فوت) بلندی دارد. نکته جالب این است که بلندی آن سه برابر برج ایفل و تقریباً دو برابر ساختمان امپایر استیت است.

رکوردهای برج خلیفه دببی

  • بیشترین طبقات قابل استفاده در برج خلیفه به چشم می‌خورد
  • بیشترین مسافت طی‌شده با آسانسور مربوط به این برج است
  • سریع‌ترین آسانسور جهان در این برج قرار دارد
  • بلندترین آسانسور باربری جهان متعلق به برج خلیفه است
  • بزرگترین بالکن جهان برای تماشای نمای بیرون در این برج وجود دارد
  • بلندترین مسجد جهان در برج خلیفه است

صاحب برج خلیفه دبی کیست؟

صاحب برج خلیفه، املاک اعمار (Emaar Properties) است. این شرکت املاک و مستغلات در سال 1997 توسط رئیس محمد علابر تأسیس شد. املاک اعمار دارای پروژه‌های شناخته‌شده دیگری در دبی، مانند دبی مال و منطقه دبی مارینا است. املاک اعمار در دیگر نقاط جهان نیز پروژه‌هایی را اجرا کرده است؛ پروژه‌های متعددی در مصر، هند، عربستان سعودی، سوریه، ترکیه، پاکستان و عراق.

حقایقی درباره برج خلیفه دبی؛ بلندترین برج جهان

  • وزن بتن استفاده‌شده در این برج، معادل صدهزار فیل و وزن کل آلومینیوم استفاده‌شده در آن، معادل پنج هواپیمای A380 است.
  • نکته جالب دیگر درباره این برج این است که هر ساله 15 میلیون گالن آب به‌طور پایدار در آن جمع‌آوری می‌شود و برای آبیاری فضای سبز و گیاهان، سیستم خنک‌کننده و تأمین آب آبنمای دبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در زمان ساخت این برج، روزانه 12000 کارگر روی ساختمان کار می‌کردند.
  • برای تکمیل برج خلیفه، بیش از 110 هزار تن بتن و 55000 تن میلگرد فولادی استفاده شد و کار ساخت آن، 22 میلیون ساعت طول کشید.

برج خلیفه دبی

تصویری از برج خلیفه

قوانین بازدید از برج خلیفه دبی

روزانه جمعیت قابل‌توجهی بازدیدکننده به برج خلیفه می‌روند؛ بنابراین برای بازدید از آن، قوانینی وضع شده که مسافران تور دبی باید آنها را موقع بازدید رعایت کنند. برخی از این قوانین به شرح زیر است:

  • جهت برقراری امنیت در این برج، به همراه داشتن وسایلی چون اسپری، بطری شیشه‌ای، چاقو، مواد منفجره، سلاح گرم، اسکیت، کفش‌های چرخدار و خوراکی و نوشیدنی غدغن است.
  • هر بازدید کننده فقط 30 دقیقه می‌تواند در طبقه 148 برج بماند.
  • ورود تمامی حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.

امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای مجموعه ای متنوع از امکانات و خدمات است که تجربه‌ای بی‌نظیر از سبک زندگی را برای ساکنان و مهمانان خودش می‌سازد. از میان این امکانات، می‌توان به لابی‌های اختصاصی آسمان، 123 مجموعه شامل تجهیزات پیشرفته تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده و روباز، جکوزی و یک اتاق تفریحی برای اجتماعات و رویدادها اشاره کرد.

بازدید از برج خلیفه در دبی

در این برج، نه‌تنها برای خرید بلیط، بلکه برای آسانسور سوار شدن هم باید در صف بایستید. البته چون آسانسور برج خلیفه یکی از سریع‌ترین آسانسورهای دنیا است و در عرض یک دقیقه، بازدیدکنندگان را به طبقه 124 می‌رساند، خودش به‌تنهایی یک جاذبه توریستی به شمار می‌رود.
در طبقه 124 که به عرشه برج خلیفه مشهور است و در ارتفاع 452 متری از سطح زمین قرار دارد، مغازه‌های بسیاری به چشم می‌خورد که در صورت تمایل می‌توانید در آنجا خرید کنید و سپس به سمت سکوی برج بروید و از آنجا شاهد چشم‌انداز دبی باشید. بر روی سکوها دوربین‌هایی قرار دارند که می توانید با آنها نقاط مختلف روی زمین را ببینید.
پس از بازدید از طبقه 124، به طبقه 148 بروید. این قسمت بی‌نظیر معروف به آسمان برج خلیفه است.

پارک برج خلیفه دبی کجاست؟

در اطراف برج خلیفه، یک پارک با مساحت 11 هکتار واقع شده است که طرح آن را از شکل گل الهام گرفته‌اند و مسافران قبل از ورود به برج، از این پارک دیدن می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با دبی می‌توانید مقاله راهنمای بازدید از دیدنی‌های دبی را نیز مطالعه کنید.

هتل آرمانی دبی در برج خلیفه

یازده طبقه از برج خلیفه مختص به هتل آرمانی است. این هتل لاکچری امکانات فراوانی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد و مسافران می‌توانند اقامتی رؤیایی را در این هتل 5 ستاره تجربه کنند.

رستوران های آرمانی برج خلیفه

رستوران‌های شیک و لاکچری آرمانی، از بهترین گزینه‌ها برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین‌المللی هستند. توجه داشته باشید که این رستوران‌ها در طبقات 8 تا 18، 38 و 39 قرار دارند و متعلق به هتل آرمانی هستند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

در طبقه 122 برج خلیفه، بهترین رستوران دبی واقع شده است که در اصل، لقب مرتفع‌ترین رستوران دنیا هم به خود اختصاص داده. این رستوران، اتمسفر نام دارد و یکی از رستوران‌های گران دبی محسوب می‌شود. اگر از نظر هزینه مشکل خاصی ندارید حتماً طعم غذاهای این رستوران را امتحان کنید.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

عکسی از رستوران اتمسفر برج خلیفه

بام برج خلیفه دبی در امارات

بام برج خلیفه درواقع رؤیایی‌ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان است که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار است. در این بخش، استخرها و تخت‌هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین هستند. همچنین لازم به ذکر است که در کافه بام برج خلیفه، انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را می‌توانید سفارش بدهید. چنانچه در سفر دبی به‌دنبال یک استراحتگاه لوکس و رؤیایی هستید، پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

آدرس برج خلیفه دبی کجاست؟

این برج در بلوار شیخ محمد بن راشد - مرکز شهر دبی در کشور امارات متحده عربی قرار دارد.

تماشای دیدنی های دبی از فراز بلندترین برج دنیا

در این مقاله درباره برج خلیفه دبی خواندید و شناخت خوبی نسبت به آن پیدا کردید. آموختید که صاحب اصلی این برج چه فردی است، برج خلیفه چقدر ارتفاع دارد، از چه امکاناتی در این برج می‌توانید استفاده کنید و اطلاعات مفید دیگری نیز کسب کردید. یک نکته مهم دیگر را نیز فراموش نکنید! حتماً یک شب از بالای برج خلیفه به دبی زیبا نگاه کنید. این لحظات را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

سوالات متداول

1. چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟
در جریان ساخت برج خلیفه که در سال 2010 افتتاح شد، چهار نفر کشته شدند.
2. صاحب واقعی برج خلیفه کیست؟
املاک اعمار ، توسعه دهنده اصلی برج خلیفه است و یکی از بزرگترین شرکت‌های املاک و مستغلات در جهان به شمار می‌رود.
3. آیا تنها هتل 7 ستاره جهان در برج خلیفه است؟
خیر. بالاترین رتبه رسمی هتل‌های دبی، 5 ستاره است. گاهی اوقات به اشتباه از هتل آرمانی برج خلیفه به‌عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان نام برده می‌شود؛ اما این هتل نیز 5 ستاره است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt