برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی؛ نکاتی که قبل از بازدید باید بدانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مهر ، 1403

برج خلیفه دبی | نکاتی که قبل از بازدید باید بدانید

برج خلیفه دبی معروف ترین برج دبی است. برای بازدید از بلندترین آسمان خراش دنیا باید نکاتی را بدانید که در این مقاله، همه آنها را نوشته‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دبی را شهر آسمان‌خراش‌ها نامیده‌اند و بدون شک، شاخص‌ترین و مشهورترین آسمان خراش این شهر، برج خلیفه دبی است. برجی که افق‌های جدیدی را در نوآوری و خلاقیت گشوده و به تنهایی میلیون‌ها بازدیدکننده را به دبی کشانده است. برج خلیفه، یکی از زیباترین سازه‌های شهر دبی به شمار می‌رود و هیچ گردشگری بازدید از آن را از دست نمی‌دهد. بنابراین اگر عازم دبی هستید، با ما همراه باشید تا شما را با این برج و شگفتی‌های آن آشنا کنیم.

برج خلیفه دبی

عکس برج خلیفه در دبی

برج خلیفه کجاست؟

اگر برای شما هم سوال شده است که برج خلیفه دبی در کدام کشور است، باید بگوییم این آسمان‌خراش دیدنی در کشور امارات متحده عربی، شهر دبی قرار دارد. برج خلیفه از معروف ترین جاهای دیدنی دبی و چه بسا سراسر جهان به شمار می‌رود که در مرکز شهر دبی در منطقه داون تاون (Downtown) قرار دارد. منطقه داون تاون یکی از مناطق تجاری و تفریحی لوکس دبی به شمار می‌رود که مراکز خرید، هتل‌ها، مجتمع‌های تفریحی و پارک‌های مختلف را در خود جای داده است.

برج خلیفه با معماری خارق‌العاده و دربرداشتن هتل‌های لاکچری، واحدهای مسکونی بسیار لوکس، رستوران‌های منحصربه‌فرد، دفاتر اداری، مراکز تفریحی و تجاری به‌عنوان یکی از خاص‌ترین برج‌های جهان و اصلی‌ترین نماد دبی شناخته می‌شود.

موقعیت جغرافیایی برج خلیفه دبی روی نقشه گوگل

ارتفاع برج خلیفه دبی چقدر است؟

اگر می‌خواهید بدانید برج خلیفه چند متر ارتفاع دارد، باید بگوییم برج خلیفه دبی با ارتفاع ۸۲۹.۸ متر و ۱۶۳ طبقه به‌عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می‌شود.

صاحب برج خلیفه دبی چه کسی است؟

برج خلیفه به شرکت اعمار پراپرتیز (Emaar Properties)، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های توسعه‌دهنده املاک در جهان تعلق دارد. این شرکت در سال 1997 تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در دبی، امارات متحده عربی واقع شده است.

content-banner

دلیل نام گذاری برج خلیفه دبی چیست؟

در ابتدای شروع پروژه در دبی برج خلیفه قرار بود به نام برج دبی نامگذاری شود؛ اما در روز افتتاحیه، نام آن به «برج خلیفه» تغییر یافت. این تغییر نام به افتخار شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی انجام شد. دلیل اصلی این تغییر نام، نقش حیاتی و حمایت مالی شیخ خلیفه در تکمیل این پروژه بزرگ در دوران بحران مالی جهانی بود.

در سال 2008، با شروع بحران مالی جهانی، بسیاری از پروژه‌های بزرگ در دبی با مشکل مواجه شدند. یکی از این پروژه‌ها، پروژه ساخت برج دبی بود که به دلیل مشکلات مالی، نیازمند حمایت فوری بود. در این زمان، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان که یکی از ثروتمندترین امیرها در جهان است، تصمیم به حمایت مالی از پروژه گرفت. این حمایت، نقش بسیار مهمی در تکمیل پروژه برج دبی ایفا کرد.

به منظور قدردانی از این حمایت مالی و همچنین به منظور نشان دادن اتحاد و همبستگی میان شهرهای مختلف در کشور امارات متحده عربی، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، تصمیم گرفت نام برج را به «برج خلیفه» تغییر دهد. این اقدام نه‌تنها نمادی از قدردانی، بلکه نشان‌دهنده روحیه همکاری و اتحاد میان امارات متحده عربی نیز بود. 

تاریخچه برج خلیفه دبی

برج خلیفه، بلندترین سازه جهان، یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های ساختمانی تاریخ معاصر است. این برج، نمادی از جاه‌طلبی و نوآوری در امارات متحده عربی محسوب می‌شود. ایده ساخت بلندترین برج جهان در دهه 1990 شکل گرفت.

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، پس از بازدید از ساختمان امپایر استیت در نیویورک آمریکا که در آن زمان، بلندترین ساختمان جهان بود، به ساخت بلندترین سازه جهان در دبی فکر کرده بود. او می‌خواست با ساخت این برج، گامی بلند در راستای ارتقای گردشگری دبی و افزایش توجه‌ها به این شهر، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ گردشگری بردارد. از این رو به دستور حاکم دبی،‌ چندین شرکت معماری و مهندسی برای طراحی و ساخت این برج انتخاب شدند.

پس از انتخاب شرکت سازنده، آغاز فرایند ساخت برج خلیفه در 21 سپتامبر 2004، طی یک مراسم رسمی اعلام شد. شرکت «سامسونگ سی اند تی» را که قبلاً پروژه‌های عظیمی همچون برج‌های دوقلوی پتروناس در مالزی را انجام داده بود، به‌عنوان پیمانکار اصلی انتخاب کردند.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، روند ساخت برج با سرعت پیش می‌رفت تا آنکه به علت بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، در روند ساخت برج اختلال ایجاد شد. پس از کمک مالی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، پروژه ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۰۹ فرایند ساخت سازه اصلی برج به اتمام رسید. سپس فرایندهای تکمیلی و ریزه‌کاری‌های داخلی برج صورت گرفت و درنهایت، ۴ ژانویه ۲۰۱۰ طی مراسمی باشکوه شامل آتش‌بازی و نورافشانی و... برج خلیفه دبی افتتاح شد.

دبی برج خلیفه

تصویری از ورودی برج خلیفه دبی

معماری برج خلیفه دبی

بی‌تردید یکی از بارزترین ویژگی‌های برج خلیفه دبی، معماری خاص و ویژه آن است. این برج با ارتفاع 828 متر و ۱۶۳ طبقه، چنان زیبا و شگفت‌انگیز است که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این شاهکار معماری مدرن توسط شرکت «اسکیدمور، اوینگز و مریل» طراحی و اجرا شده و در طراحی آن از نوعی گل صحرایی به نام «هایمنوکالیس» و معماری اسلامی الهام گرفته شده است.

ترکیب هنرمندانه شیشه و فلز در طراحی برج خلیفه، نمایی فوق‌العاده جذاب و بی‌نظیر را خلق کرده است. طراحان برج خلیفه دبی تلاش کرده‌اند تا عناصر فرهنگی امارات را به بهترین شکل ممکن با عناصر جهانی معماری مدرن تلفیق کنند. یکی از ویژگی‌های جالب دیگر در مورد طراحی و معماری برج خلیفه، استفاده از بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری از خاورمیانه و سایر نقاط جهان در بخش‌های مختلف آن است.

مراحل ساخت برج خلیفه دبی

برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، نمونه‌ای برجسته از معماری مدرن و نوآورانه است که مراحل ساخت آن به‌خوبی سختی و پیچیدگی ساخت آن را نشان می‌دهد. ساخت برج خلیفه دبی در چند مرحله اصلی انجام شد:

1. طراحی: شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل و معمار ادرین اسمیت، با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل هایمنوکالیس، طرح اولیه برج را ارائه دادند.

2. پی‌ریزی: عملیات ساخت از 6 ژانویه 2004 آغاز شد. برای استحکام سازه، از تکنیک‌های پیشرفته پی‌ریزی استفاده شد. به منظور ایجاد یک فوندانسیون مستحکم که بتواند در خاک‌های نرم و روان دبی، از برجی با این ارتفاع پشتیبانی کند، طراحان به فکر ساخت یک فونداسیون خاص به شکل Y افتادند که تا عمق ۵۰ متری زمین امتداد پیدا می‌کرد. در این فوندانسیون قوی، بیش از ۱۱۰ هزار تن بتن به کار رفته است.

3. ساخت اسکلت: در اسکلت اصلی برج خلیفه دبی، بتن، فولاد و آلومینیوم به کار رفته است. برای رساندن بتن به ارتفاعات بالا، از تکنیک‌های ویژه، از جمله به کارگیری پمپ‌های مخصوص، استفاده شد.

4. نمای خارجی: نمای برج با استفاده از شیشه و آلومینیوم ساخته شد که به آن ظاهری مدرن و درخشان می‌بخشد.

5. تکمیل بخش‌های داخلی: آخرین مرحله شامل تکمیل فضاهای داخلی، نصب آسانسورها و سیستم‌های تهویه بود.

درنهایت پس از طی این مراحل در طول ۶ سال، ساخت برج در 1 اکتبر 2009 به پایان رسید و در 4 ژانویه 2010 افتتاح شد.

برج خلیفه دبی

عکس برج خلیفه از نزدیک

شکل هندسی برج خلیفه از بالا

شکل هندسی برج خلیفه از بالا، الهام گرفته از معماری اسلامی و طبیعت است و عناصر زیر در آن به چشم می‌خورد:

  • طرح Y شکل: برج از بالا شبیه به حرف Y است که سه بال اصلی دارد و در اصل از همان فوندانسیون خاص برج سرچشمه می‌گیرد.
  • گل هایمنوکالیس: این طرح از گل هایمنوکالیس الهام گرفته شده که در صحرا می‌روید.
  • تقارن: طراحی متقارن برج، علاوه بر زیبایی، به استحکام سازه کمک می‌کند.

داخل برج خلیفه دبی

طراحی داخلی فضاهای عمومی برج خلیفه دبی، ترکیبی هنرمندانه از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. این طراحی توسط تیم حرفه‌ای شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز، مریل و تحت‌نظارت «نادا آندریک» انجام شده است. برخی از موادی که در طراحی داخلی این بنا به کار رفته عبارت هستند از:

  • شیشه برای ایجاد فضایی روشن و باز
  • فولاد ضدزنگ برای دوام و زیبایی
  • سنگ‌های تیره صیقلی برای ایجاد تضاد و عمق
  • کف تراورتن نقره‌ای برای ظرافت و درخشندگی
  • دیوارهای گچ‌بری ونیزی برای افزودن بافت و جذابیت بصری
  • فرش‌های دستباف برای گرمی و راحتی
  • کفپوش سنگی برای ایجاد حس استحکام و لوکس بودن

این طراحی داخلی هوشمندانه، الهام گرفته از فرهنگ محلی امارات است؛ درعین‌حال که جنبه‌ای جهانی و مدرن نیز دارد. این رویکرد، برج خلیفه را به نمادی از پیشرفت و نوآوری تبدیل کرده که ریشه‌های فرهنگی خود را نیز حفظ کرده است.

داخل برج خلیفه دبی

عکسی از داخل برج خلیفه دبی

بیرون برج خلیفه دبی

نمای خارجی برج خلیفه از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده و همین مسئله، یکی از چالش‌های سازندگان این برج در زمان ساخت بود. چالش پیش روی سازندگان این بود که باتوجه به گرمای هوا و تابش دائمی آفتاب، اگر نمای خارجی برج کاملاً شیشه‌ای باشد، فضای درون برج به‌شدت گرم خواهد شد. از این رو در ساخت نمای بیرونی برج خلیفه دبی از ۱۶۰۰۰ صفحه شیشه‌ای استفاده شد که همگی از نوع رفلکتیو یا به عبارتی، بازتاب دهنده نور بودند.

در فضای خارجی برج خلیفه و در اطراف آن، یک دریاچه مصنوعی، فضای سبز وسیع و گسترده پوشیده از انواع گیاهان گرمسیری و درختان نخل، نیمکت‌ها و فضاهای مناسب برای نشستن و استراحت و آب‌نماهای متعدد قرار دارد.

امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه، نمادی از معماری مدرن و چندمنظوره، کاربردهای متنوعی را در خود جای داده است. این سازه عظیم شامل بخش‌هایی همچون فضاهای مسکونی، دفاتر اداری، هتل، رستوران‌های مجلل، سکوهای تماشا و مرکز ارتباطات رادیویی و مخابراتی می‌شود.

برج خلیفه هتل بسیار زیبایی هم در دل خود دارد؛ هتل آرمانی، یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا، ۱۱ طبقه از این برج را به خود اختصاص داده است. از طبقه 39 تا 108، مجموعه‌ای از 900 آپارتمان مسکونی وجود دارد که شامل استودیو و واحدهای 1 تا 4 خوابه می‌شود. جالب است بدانید که تمام این واحدها در کمتر از 8 ساعت پس از شروع فروش، به فروش رسیدند. ساکنان و مهمانان برج از امکانات رفاهی متعددی بهره‌مند می‌شوند:

  • لابی‌های اختصاصی Sky در طبقات 43، 76 و 123
  • مراکز تناسب اندام مجهز
  • استخرهای سرپوشیده و روباز
  • جکوزی
  • سالن‌های تفریحی و برگزاری رویدادها

طبقات 108 تا 154 عمدتاً به فضاهای اداری اختصاص یافته‌اند. سکوهای تماشا در طبقات 124، 125 و 148 قرار دارند و رستورانی مجلل در طبقه 122 با ارائه بهترین‌ غذاها میزبان مهمانان برج خلیفه دبی است. طبقات 154 تا 163 برای تأسیسات فنی ساختمان در نظر گرفته شده‌اند. استخرهای برج در طبقات 43 و 76 قرار دارند. این سازه عظیم دارای 2,909 پله از طبقه همکف تا طبقه 160 است. اگرچه معمولاً از برج خلیفه به عنوان ساختمانی 163 طبقه یاد می‌شود، اما در واقعیت، این سازه 828 متری دارای 209 طبقه است. 46 طبقه اضافی بین طبقه 163 و منار مخروطی وجود دارد که نه مسکونی هستند و نه برای تأسیسات استفاده می‌شوند.

نمای داخلی برج خلیفه 

content-banner

آسانسور برج خلیفه

آسانسور های برج خلیفه با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت، یکی از سریع‌ترین آسانسورهای جهان هستند. این آسانسورها مسافران را در کمتر از یک دقیقه به بالاترین طبقات برج می‌رسانند و با امکانات پیشرفته‌ای مانند مانیتورهای داخلی و پیام‌های تبلیغاتی، تجربه‌ای مدرن و راحت را فراهم می‌کنند.

استخر برج خلیفه

برج خلیفه دارای چهار استخر لوکس است که در طبقات مختلف قرار دارند. این استخرها با طراحی مدرن و امکانات رفاهی کامل، مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح ساکنان و مهمانان هتل آرمانی فراهم می‌کنند.

استخرهای برج خلیفه

تصویری از استخر برج خلیفه

سکوهای دید برج خلیفه دبی

سکوهای دید برج خلیفه در طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ قرار دارند و مناظری پانورامیک و خیره‌کننده از شهر دبی ارائه می‌دهند. این سکوها با تجهیزات پیشرفته و تلسکوپ‌های دیجیتال، تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای شهر از ارتفاع بالا را فراهم می‌کنند.

سکوهای دید برج خلیفه دبی 

یکی از سکوهای تماشا در برج خلیفه

واحدهای مسکونی برج خلیفه

برج خلیفه بیش از هزار واحد مسکونی لوکس دارد که شامل آپارتمان‌های یک تا چهار خوابه و پنت‌هاوس‌های مجلل است. این واحدها با طراحی مدرن و امکانات رفاهی کامل، زندگی در ارتفاعات را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌کنند.

content-banner

واحدهای تجاری و اداری برج خلیفه

برج خلیفه دارای ۴۹ طبقه اداری است که به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف اختصاص داده شده است. این واحدها با امکانات پیشرفته و دسترسی آسان به سایر نقاط شهر، محیطی ایدئال را برای فعالیت‌های تجاری فراهم آورده‌اند.

نظافت برج خلیفه دبی چگونه انجام می‌شود؟

نظافت برج خلیفه یک فرایند پیچیده و زمان‌بر است. تمیز کردن تمامی پنجره‌های این برج عظیم حدود سه ماه زمان می‌برد و به دلیل ارتفاع زیاد، علاوه بر مهارت، نیازمند شجاعت هم هست. تیم‌های ویژه‌ای با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنیک‌های خاص، این کار را انجام می‌دهند تا برج همیشه درخشان و تمیز باقی بماند. جالب است که به دلیل زمان‌بر بودن نظافت شیشه‌ها، هرگاه کار طبقه آخر برج خلیفه تمام شود، شیشه‌های قبلی باید دوباره تمیز شوند. درنتیجه، این پروسه تمیزکاری هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

مسیرهای دسترسی و آدرس برج خلیفه دبی

برج خلیفه داخل بلوار شیخ محمد بن راشد در مرکز شهر دبی و در کنار دبی مال قرار دارد. نزدیک ‌ترین ایستگاه مترو به برج خلیفه، ایستگاه «برج خلیفه / دبی مال» در خط قرمز مترو دبی است. از این ایستگاه تا دبی مال حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید یا اینکه می‌توانید از اتوبوس‌های F13 استفاده کنید.

پس از رسیدن به دبی مال، وارد این مرکز خرید شده، به طبقه Lower Ground بروید و وارد برج خلیفه شوید. توجه داشته باشید که تنها کسانی می‌توانند از طریق ورودی‌های اصلی برج خلیفه وارد شوند که از مهمانان هتل آرمانی یا رستوران اتمسفر باشند. برای اینکه بهتر با این مسیرها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی را مطالعه کنید.

قیمت بازدید از برج خلیفه دبی

برج خلیفه بلیط های مختلفی دارد که بسته به طبقه و زمان بازدید، قیمتشان فرق می‌کند. شما برای بازدید از طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵، باید بلیطی به قیمت ۱۷۹ درهم تهیه کنید. بلیط VIP برای بازدید از طبقات ۱۵۴، ۱۵۳ و ۱۵۲ که بلندترین لانژ جهان در آنجا قرار دارد، ۷۶۹ درهم است.

content-banner

جاهای دیدنی دبی در اطراف برج خلیفه

برج خلیفه در قلب شهر دبی واقع شده و اطراف آن مملو از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی است. در ادامه به معرفی کامل جاهای دیدنی اطراف برج خلیفه می‌پردازیم:

1. دبی مال: یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان که درست در کنار برج خلیفه قرار دارد. این مرکز خرید، بیش از 1200 فروشگاه، آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی، پیست اسکی سرپوشیده و... را در خود جای داده است.

2. آبنمای دبی: این آبنما درمقابل برج خلیفه دبی مال قرار دارد، یکی از بزرگترین آبنماهای موزیکال جهان است و هر شب، نمایش‌های متنوعی با موزیک و نورپردازی در آن اجرا می‌شود.

3. پارک برج خلیفه: پارکی زیبا و سرسبز در اطراف برج که شامل مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌های مصنوعی، آبشارها و فضاهای سبز گسترده می‌شود.

4. سوک البحر: بازار سنتی در نزدیکی برج خلیفه که در آن می‌توانید صنایع دستی، ادویه‌جات و سوغاتی‌های محلی را پیدا کنید.

5. دبی اپرا: ساختمان مدرن و زیبای اپرای دبی که میزبان اجراهای هنری متنوعی است.

6. مرکز خرید سوک البحر: یک مرکز خرید لوکس دیگر در نزدیکی برج خلیفه که طراحی آن الهام گرفته از بازارهای سنتی عربی است.

7. پل رعد: پلی زیبا و مدرن که از روی کانال دبی می‌گذرد و منظره‌ای زیبا از برج خلیفه و اطراف آن ارائه می‌دهد.

8. مسجد الرشید: مسجدی زیبا با معماری اسلامی که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد.

9. دبی فانتین: مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها، هتل‌ها و مراکز تجاری که در اطراف برج خلیفه ساخته شده و منظره‌ای زیبا از برج و آبنما دارد

10 باغ گل دبی: یکی از بزرگترین باغ‌های گل جهان که در فصل زمستان باز است و انواع مختلفی از گل‌ها و طرح‌های زیبا را به نمایش می‌گذارد، باغ گل دبی است.

جاهای دیدنی دبی در اطراف برج خلیفهعکسی از باغ گل دبی در نزدیکی برج خلیفه

رستوران‌ های برج خلیفه

برج خلیفه دبی، یکی از معروفترین برج های دبی و به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان، میزبان چندین رستوران لوکس و منحصربه‌فرد است که تجربه غذایی بی‌نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. در ادامه، به معرفی کامل رستوران‌های این برج می‌پردازیم:

1. رستوران اتمسفر: این رستوران در طبقه 122 برج خلیفه قرار دارد و به عنوان بلندترین رستوران جهان شناخته می‌شود. اتمسفر در ارتفاع 442 متری واقع شده و منظره‌ای خیره‌کننده از شهر دبی و آب‌های خلیج فارس ارائه می‌دهد. این رستوران، غذاهای بین‌المللی با کیفیت بالا سرو می‌کند و شامل یک سالن رستوران و یک لانژ است. ساعات کاری آن از 7 صبح تا 2 نیمه شب است و امکان رزرو برای سه وعده اصلی (صبحانه، ناهار و شام) وجود دارد. پرطرفدارترین زمان رزرو، هنگام غروب آفتاب است.

2. سالن لانژ برج خلیفه: این لانژ به‌عنوان مرتفع‌ترین سالن لانژ در جهان شناخته می‌شود و سه طبقه مرتفع برج (152، 153 و 154) را در ارتفاع 585 متری در بر می‌گیرد. فضای لوکس آن از کف تا سقف، شیشه‌ای است و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از دبی ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه‌بر سالن سرپوشیده، از تراس‌های بیرونی نیز استفاده کنند. صرف صبحانه در این لانژ بسیار لذت‌بخش است و نیاز به رزرو قبلی دارد.

3. رستوران Armani/Ristorante: این رستوران ایتالیایی لوکس در هتل آرمانی برج خلیفه قرار دارد. رستوران آرمانی غذاهای ایتالیایی اصیل با طعم‌های مدرن ارائه می‌دهد و از طراحی داخلی شیک و مدرن بهره می‌برد.

4. رستوران Armani/Hashi: یک رستوران ژاپنی واقع در هتل آرمانی که سوشی و غذاهای ژاپنی با کیفیت بالا سرو می‌کند. این رستوران فضایی مدرن و آرام دارد و برای علاقه‌مندان به آشپزی آسیایی، گزینه عالی است.

5. رستوران Armani/Amal: این رستوران هندی در طبقه سوم هتل آرمانی قرار دارد و غذاهای سنتی هندی را با طعمی فراموش‌نشدنی ارائه می‌دهد. رستوران Armani/Amal دارای فضای داخلی و تراس بیرونی است که منظره زیبایی از آب‌نمای دبی ارائه می‌دهد. ساعات کاری آن به‌جز روزهای یکشنبه، از 6:30 عصر تا 11:30 شب است، به جز روزهای یکشنبه.

6. رستوران Armani/Mediterraneo: این رستوران در طبقه همکف هتل آرمانی واقع شده و غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌کند. برای کسانی که به دنبال تنوع غذایی هستند، این رستوران گزینه مناسبی است.

7. کافه At The Top: این کافه در سکوی مشاهده At The Top در طبقه 124 قرار دارد و نوشیدنی‌ها و اسنک‌های سبک ارائه می‌دهد. درنتیجه، بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن لذت بردن از منظره شهر، از نوشیدنی‌های خنک و اسنک‌های متنوع بهره‌مند شوند.

هریک از این رستوران‌ها علاوه‌بر ارائه غذاهای باکیفیت، منظره‌ای بی‌نظیر از شهر دبی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. رزرو قبلی برای اکثر این رستوران‌ها توصیه می‌شود؛ زیرا معمولاً بسیار پرطرفدار هستند. قیمت‌ها در این رستوران‌ها نسبتاً بالاست؛ اما تجربه منحصربه‌فردی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

عکسی از رستوران اتمسفر برج خلیفه

هتل آرمانی برج خلیفه

 هتل آرمانی برج خلیفه دبی، یکی از لوکس‌ترین و منحصربه‌فردترین هتل‌های جهان است که در قلب بلندترین ساختمان دنیا قرار دارد. این هتل با طراحی و دکوراسیون خاص خود، تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامت لوکس را برای مهمانان فراهم می‌کند.

ویژگی‌های اصلی هتل آرمانی برج خلیفه که آن را از دیگر هتل‌های لوکس متمایز می‌کند عبارتند از:

1. موقعیت: هتل آرمانی در طبقات اول تا هشتم و ۳۸- 39 برج خلیفه واقع شده است.

2. طراحی: تمام جزئیات هتل توسط جورجیو آرمانی، طراح مشهور ایتالیایی طراحی شده است و ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک را ارائه می‌دهد.

3. اتاق‌ها و سوئیت‌ها: این هتل دارای 304 اتاق و سوئیت است که همگی با دقت و ظرافت، در مینیمال‌ترین و در عین حال لوکس‌ترین حالت طراحی شده‌اند.

4. رستوران‌ها: هتل آرمانی دارای چندین رستوران مجلل است که غذاهای متنوع و بین‌المللی سرو می‌کنند که در بالاتر به انها اشاره کردیم.

5. امکانات رفاهی:

  • اسپا آرمانی با خدمات ماساژ و درمان‌های زیبایی
  • استخر سرپوشیده با منظره پانورامیک شهر دبی
  • مرکز تناسب اندام مجهز
  • سالن‌های کنفرانس و جلسات

6. خدمات ویژه: هتل خدمات شخصی‌سازی شده‌ای مانند باتلر 24 ساعته و خدمات لیموزین ارائه می‌دهد.

7. دسترسی: مهمانان هتل دسترسی آسان به مرکز خرید دبی مال و سایر جاذبه‌های اطراف برج خلیفه دارند.

8. منظره: اتاق‌ها و فضاهای عمومی هتل دارای پنجره‌های بزرگ با منظره خیره‌کننده شهر دبی هستند.

9. جوایز: هتل آرمانی برنده چندین جایزه بین‌المللی در صنعت هتلداری شده است.

امکانات برج خلیفه دبی

تصویری از مرکز اسپا هتل آرمانی در برج خلیفه

رکوردهای برج خلیفه

برج خلیفه چندین رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده است؛ از جمله بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر، سریع‌ترین آسانسور جهان و بلندترین سکوی دید جهان. همه رکوردهای این برج در یک نگاه عبارتند از:

  • بلندترین سازه حال حاضر جهان: 829.8 متر
  • بلندترین سازه ساخته شده تاکنون به دست بشر: 829.8 متر
  • بلندترین سازه مستقل: 829.8 متر
  • بلندترین آسمان خراش (تا بالای مناره): 828 متر
  • بلندترین آسمان خراش تا بالای آنتن: 829.8 متر
  • ساختمانی با بیشترین طبقات: 163 طبقه کاربردی
  • مرتفع‌ترین آسانسور جهان
  • طولانی ترین آسانسورهای جهان: 504 متر
  • بالاترین پمپاژ بتن عمودی (برای یک ساختمان): 606 متر
  • بلندترین سازه جهان که شامل فضای مسکونی است
  • بالاترین نصب نمای آلومینیومی و شیشه ای در جهان: 512 متر
  • مرتفع ترین رستوران جهان: طبقه 122 در ارتفاع 442 متری
  • مرتفع‌ترین نمایش آتش بازی سال نو در جهان
  • بزرگترین نمایش نور و صدای اجراشده در جهان روی یک ساختمان
content-banner

حقایقی درباره برج خلیفه

برج خلیفه دبی با ارتفاع و معماری خارق‌العاده خود، شگفتی‌هایی را در خود پنهان کرده است که دانستنشان خالی از لطف نیست. برای مثال:

  • اختلاف دما: باتوجه به ارتفاع زیاد برج، اختلاف دما بین اولین و آخرین طبقه برج خلیفه حدود ۶ درجه سانتی‌گراد است.
  • شکست احتمالی رکورد: برج جده در عربستان سعودی که هنوز مراحل ساخت آن تمام نشده است، پس از پایان یافتن مراحل ساخت، با ارتفاع ۱۰۰۰ متر می‌تواند رکورد برج خلیفه را بشکند.
  • دوستی با محیط زیست: برج خلیفه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، مانند نصب پنل‌های خورشیدی، مصرف انرژی را بهینه کرده و دوستدار محیط زیست است.
  • تماشای دو غروب: یکی از زیباترین صحنه‌هایی که بازدیدکنندگان برج خلیفه می‌توانند ببینند، منظره غروب خورشید در ارتفاع است. جالب‌تر آنکه بازدیدکنندگان می‌توانند از طبقات مختلف برج، دو بار غروب خورشید را مشاهده کنند.
  • حوادث: تاکنون چندین حادثه از جمله آتش‌سوزی برج خلیفه، مرگ کارگران هنگام ساخت، شکستن شیشه‌های نمای بیرونی و سقوط مسئولان پاک کردن شیشه‌ها را تجربه کرده است.

بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی

بهترین زمان سفر به دبی برای بازدید از برج خلیفه، فصل پاییز و زمستان است که هوا خنک‌تر و مطبوع‌تر است. همچنین، ساعات اولیه صبح و غروب نیز بهترین ساعات برای بازدید و تماشای مناظر خیره‌کننده از ارتفاعات برج هستند. به‌علاوه، برج خلیفه دبی در شب به دلیل نورپردازی‌های هنرمندانه، بسیار دیدنی است.

قوانین بازدید از برج خلیفه

برای بازدید از برج خلیفه باید قوانین زیر را رعایت کنید:

  • رزرو بلیط: بلیط برج خلیفه باید از قبل رزرو شود.
  • محدودیت‌های عکاسی: عکاسی با فلش در برج خلیفه ممنوع است.
  • رعایت نظم: بازدیدکنندگان باید به قوانین و مقررات برج احترام بگذارند و نظم را رعایت کنند.

بلندترین سازه جهان را در تور دبی ببینید

برج خلیفه دبی بدون شک مشهورترین سازه معماری کشور امارات متحده عربی و شهر دبی است؛ آسمان خراشی سر به فلک کشیده که با طراحی خارق‌العاده و امکانات کم‌نظیر، نگاه همه گردشگران را به خود خیره می‌کند. اگر می‌خواهید پا به مرتفع‌ترین آسانسورهای جهان بگذارید، در بلندترین لانژ جهان قهوه بنوشید یا غروب خورشید را بر فراز همه آسمان‌خراش‌های دبی ببینید، با تور دبی و تور امارات همراه شوید و از برج خلیفه دبی دیدن کنید.

سؤالات متداول

1. برج خلیفه چند متر است؟

برج خلیفه دبی ۸۲۸.۹ متر ارتفاع دارد.

2. برج خلیفه چند طبقه است؟

این برج ۱۶۳ طبقه کاربردی دارد و در اصل ۲۰۹ طبقه است.

3. آیا بازدید از برج خلیفه برای عموم آزاد است؟

بله عموم گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط، از بخش‌های مختلف برج بازدید کنند.

4. آیا ساخت برج خلیفه دبی تلفات انسانی داشته است؟

گفته می‌شود برخی از کارگرانی که در ساخت این برج مشارکت داشتند به دلیل شرایط بد رفاهی و سختی کار، جان خود را از دست داده‌اند.

5. در ساخت برج خلیفه دبی چقدر مصالح به کار رفته است؟

برای ساخت برج خلیفه دبی، ۳۳ هزار متر مربع بتن و سیمان، بیش از ۱۱۰ هزار تن بتن در فوندانسیون، ۱۰۳ هزار متر مربع شیشه و ۱۵۵۰۰ متر مربع فولاد استفاده شده است.

6. ارزش ملک در برج خلیفه دبی چقدر است؟

ارزش هر واحد آپارتمان در این برج، از ۲ میلیون درهم تا بیش از ۲۵ میلیون درهم متغیر است.

7. شستن شیشه های برج خلیفه دبی چقدر طول می کشد؟

باتوجه به مساحت زیاد شیشه‌های به کار رفته در بنای برج خلیفه، شستن این شیشه‌ها ۳ ماه زمان می‌برد و در پایان کار باید از اول، نظافت را آغاز کنند. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt