دریاچه شورمست تجربه بهترین ماهیگیری در طبیعت سوادکوه

دریاچه شورمست تجربه بهترین ماهیگیری در طبیعت سوادکوه

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 شهریور ، 1400

دریاچه شورمست سوادکوه | عکس+آدرس، امکانات رفاهی و نحوه کمپ در آنجا

دریاچه شورمست در کجا واقع شده است؟ آیا امکان ماهیگیری در دریاچه شورمست در بهار و سایر فصول سال وجود دارد؟ همراه ما باشید برای تماشای یکی از زیباترین جاذبه های ایران

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر می خواهید بدانید دریاچه شورمست در کدام شهرستان است با ما همراه باشید. دریاچه طبیعی شورمست، از بهترین جاذبه های گردشگری داخلی و جاهای دیدنی سوادکوه در ۶ کیلومتری شهر پل سفید واقع می باشد. شور مست دریاچه ای کوچک و دیدنی است که با رفتن به کنار آن می توانید ساعاتی را با آرامش در دل طبیعت سپری کنید. این دریاچه در ارتفاعات کوه ها و در میان درختان سر به فلک کشیده توسکا، قرار گرفته است و تنها دریاچه طبیعی سوادکوه به حساب می آید. عمق دریاچه شورمست پنج تا ۱۵ متر بوده و یک سوم آن کم عمق و پوشیده از خزه و جلبک می باشد. همچنین دارای ۱۵ هزار متر مربع وسعت است و در ارتفاع ۹۴۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
دریاچه شورمست سوادکوه از آب چشمه های زیرزمینی تشکیل و جان دارد که متاسفانه امروزه این چشمه دیگر قوای قبلی را ندارند. آب و هوای منطقه ای دریاچه شورمست مطبوع بوده و بسیار دلپذیر است و یکی از جاذبه های پرطرفدار سوادکوه محسوب می شود و گردشگران زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند.

عکس دریاچه شورمست

دریاچه شورمست در پاییز

دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است؟

دریاچه شورمست در نزدیکی روستای شورمست و در جنوب استان مازندران قرار دارد. این دریاچه را در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل‌سفید و در نزدیکی شهرک صنعتی شورمست و همچنین بر بلندای ارتفاعات مشرف به پل سفید واقع شده است که به خاطر قرار گرفتن در آزاد راه تهران-شمال و وجود دو محور جاده آسفالت و راه‌آهن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
آدرس دریاچه شورمست
در صورت عزیمت از تهران به دریاچه شورمست، از جاده فیروزکوه به سمت قائم شهر بروید و حدودا ۶۵ کیلومتر بعد از فیروزکوه و گذر از پل ورسک به شهر پل سفید خواهی رسید. در مرکز شهر پل سفید مسیری آسفالت به طرف روستای شورمست وجود دارد که باید با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن، پنج کیلومتر جلوتر در دوراهی به سمت چپ و به طرف دریاچه شورمست بروید.

فاصله دریاچه شورمست از تهران چقدر است؟

  • دریاچه شورمست ۲۰۰ از تهران کیلومتر فاصله دارد.
  • از فیروزکوه تا دریاچه شورمست نیز ۷۵ کیلومتر است.

آب‌ وهوای دریاچه شورمست

آب‌وهوای دریاچه شورمست طوریست که به لطف آب و هوای سرد و کوهستانی فیروزکوه و آب و هوای معتدل قائمشهر، چهار فصل را در خود جای داده و ترکیبی از منطقه های جنگلی و کوهستانی را به وجود آورده است. بهترین فصل دریاچه شورمست با توجه به سلیقه ها تعیین می شود. اما در فصل پاییز دریاچه شور مست رنگ های زیبایی را به خود می گیرد. دریاچه شورمست در زمستان و در بیشتر روزهای این فصل دارای آب و هوای سرد و برفی می باشد. البته در نظر داشته باشید دریاچه شورمست در بهار نیز یکی از پرطرفدارترین مناطق سوادکوه مازندران برای تفریح می باشد.

دریاچه شورمست طبیعت بی نظیر در سوادکوه

امکانات رفاهی و اقامتی در دریاچه شورمست و طبیعت سوادکوه

امکانات رفاهی دریاچه شورمست

اگر با تور داخلی (تور سوادکوه) الفبای سفر بازدید و گذران وقت در دریاچه شورمست را داشتید، با وجود رستوران ها، سوپر مارکت ها و سرویس های بهداشتی و پارکینگ، نگران امکانات رفاهی و غذا نباشید. این نکته را مد نظر داشته باشید که مبلغی را برای ورودی پارکینگ باید پرداخت کنید.

امکانات اقامتی دریاچه شورمست

درصورتیکه نیاز به ماندن در شب در کنار دریاچه داشتید، در آنجا برای مسافران مکان هایی تعبیه شده که شبی دلنشین را برایتان رقم خواهند زد.
البته از کمپینگ و و چادر زدن در جوار دریاچه شورمست غافل نشوید. چرا که در کنار دریاچه سکوهایی فراهم شده که با پرداخت هزینه ای جدا می توانید از آن ها استفاده و امکان چادر زدن را فراهم کنید.

اجاره ویلا در دریاچه شورمست

در اطراف دریاچه شورمست اتاق ها و کلبه هایی وجود دارد که با اجاره کردن می توانید از آن ها بهره ببرید. همچنین می توانید به روستای شورمست که در نزدیکی دذیاچه می باشد، رفته و با اجاره کردن ویلا و خانه روستایی شب را سپری کنید.

سایر دریاچه های شگفت انگیز ایران را با کلیک بر روی نام هرکدام ببینید

دریاچه ارواح، شنیدن صدای شیطانی یا دیدن حیوانات وحشی

دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران

دریاچه الیمالات نگینی در جنگل های مازندران

تفریحات در دریاچه شورمست

ماهی‌گیری در دریاچه شورمست

یکی از تفریحات لذتبخش دریاچه شورمست ماهی‌گیری می باشد که تنها با قلاب امکانپذیر است. البته پیشنهاد می کنیم قبل از ماهیگیری در دریاچه امکانپذیر بودن یا عدم امکان ماهیگیری در این دریاچه را بررسی کنید.

قایق سواری و اسکی روی آب در دریاچه شورمست

وجود قایق‌های پدالی در دریاچه شورمست، امکان لذت بردن از قایق سواری را برای گردشگران فراهم آورده. از تفریح مهیج این دریاچه که اسکی روی آب است هرگز غافل نشوید.

تاب بازی و اسب سواری در دریاچه شورمست

در دریاچه شورمست تابی وجود دارد که شما را بر فراز دریاچه می برد تا تفریح خود را تکمیل کنید. همچنین می توانید با اسب سواری در اطراف دریاچه شورمست آرامش بی نظیر طبیعت اطراف را حس کنید.

دوچرخه سواری دور دریاچه

برای کسانی که اهل دوچرخه سواری هستند توصیه می شود دوچرخه خود را فراموش نکنند. چراکه دوچرخه سواری در بالای دریاچه شورمست لذت بخصوصی را به شما اهدا می کند.
در بین تفریحات این دریاچه به این نکته توجه داشته باشید که شنا کردن در دریاچه شورمست ممنوع می باشد.

دریاچه شورمست در زمستان بهتر است یا بهار؟

فصل بهار بهترین زمان برای رفتن به دریاچه شورمست می باشد. ولی دیدن لباس پاییزی این دریاچه نیز خالی از لطف نیست. اما اگر قصد رفتن به دریاچه شورمست در زمستان را دارید، با توجه به مسیری که باید طی کنید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

دریاچه شورمست در بهار

عکس دریاچه شورمست

جاهای دیدنی اطراف دریاچه شورمست

پس از یک تفریح حسابی در دریاچه شورمست، بازدید از بقیه مناطق دیدنی سوادکوه که در نزدیکی شورمست قرار دارند را از دست ندهید. برخی از این جاها، تأسیسات عظیم استخراج زغال‌سنگ، پل ورسک، امام‌زاده عبدالحق 

❗ در ضمن برای کمپ در دریاچه شورمست پیشنهاد می شود جوانب احتیاط را اعایت کنید.

سوالات متداول در مورد دریاچه شورمست

ماهیگیری در دریاچه شورمست آزاد است؟
با توجه به موارد مختلفی که باید در مورد اکوسیستم مد نظر داشت، در آنجا باید از عوامل مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنید و در صورت موافقت می توانید با قلاب به ماهیگیری در دریاچه شورمست بپردازید.

آدرس دریاچه شورمست کجاست؟
حدودا ۶۵ کیلومتر بعد از فیروزکوه در مرکز شهر پل سفید مسیری آسفالت به طرف روستای شورمست وجود دارد که باید با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن، پنج کیلومتر جلوتر در دوراهی به سمت چپ و به طرف دریاچه شورمست بروید.

دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است؟
دریاچه شورمست در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل‌سفید و در نزدیکی شهرک صنعتی شورمست قرار دارد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt