جشنواره بالن سواری کاپادوکیا

جشنواره بالن سواری کاپادوکیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 اردیبهشت ، 1400

جشنواره بالن کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از شهرهای دیدنی در مرکز آناتولی ترکیه می‌باشد که به علت مناظر رویایی و چهره سنگی و تاریخی آن، بالن سواری بر فراز شهر محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده است. به دلیل محبوبیت بالن‌سواری در کاپادوکیا هرساله در این شهر جشنواره‌ بالن‌سواری برگزار می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این جشنواره رویایی با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کاپادوکیا یکی از شهرهای بسیار دیدنی در مرکز آناتولی ترکیه می‌باشد که به علت مناظر رویایی و چهره سنگی و تاریخی آن بازدیدکنندگان زیادی دارد. یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها در این شهر زیبا بالن سواری بر فراز شهر و تماشای مناظر شگفت‌انگیز غارها و کوه‌هاست. به دلیل محبوبیت بالن‌سواری در کاپادوکیا هرساله در این شهر جشنواره‌ بالن‌سواری برگزار می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این جشنواره رویایی با ما همراه باشید.

کاپادوکیا کجاست؟

کاپادوکیا در مرکز آناتولی ترکیه می‌باشد. فاصله کاپادوکیا تا استانبول 750 کیلومتر است که این مصافت به صورت زمینی در حدود 8 ساعت و هوایی در حدود 1 ساعت می باشد. همچنین فاصله کاپادوکیا تا آنکارا 290 کیلومتر است که این مصافت به صورت زمینی در حدود 3:30 ساعت و هوایی در حدود نیم ساعت می باشد.

تاریخچه منطقه کاپادوکیا

منطقه کاپادوکیه از فوران آتش‌فشانی در حدود ۳ تا ۹ میلیون سال پیش و سپس فرسایش این سنگ‌های تشکیل شده با باد، شکل گرفته است. اولین بار انسان‌ها در حدود قرن 12 تا 18 قبل از میلاد در این منطقه ساکن شدند و به حفاری این سنگ‌ها برای پناه گرفتن و رزندگی پرداختند. انسان‌ها به این صورت شبکه‌ای از تونل‌ها خلق کردند که از طریق آن‌ها می‌توانستند به قسمت‌های مختلف دهکده نظیر معابد، انبار غذاها، استراحتگاه‌ها و .. دسترسی پیدا کنند.

در زمان ظهور مسیحیت، عده‌ای از مسیحیان به منطقه کاپادوکیه آمدند و در این غارها ساکن شدند. آن‌ها در این مکان یک جامع مدرن ایجاد کردند و تصمیم به گسترش حفاری گرفتند. در قرن هفتم راهبان نقاشی‌های بیزانسی بر روی دیواره‌های معابد غار کشیدند و آن معابد را به کلیسا تبدیل کردند. که این نقاشی‌ها حالا هم بر روی دیواره های غار موجود هستند.

تاریخچه کاپادوکیا

تاریخچه کاپادوکیا

امروزه تعداد زیادی از این مکان‌ها به موزه تبدیل شده است و گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند هرچند که تعدادی هم به هتل و استراحتگاه‌هایی تبدیل شدند که اقامت در آن‌ها تجربه‌ای به یاد ماندنی برای مسافران  به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید کاپادوکیه ترکیه بزرگ‌ترین مجموعه تونل مسکونی دنیا است.

جشنواره بالن ها در کاپادوکیا و بهترین زمان سفر

به دلیل زیبایی و محبوبیت منطقه کاپادوکیه ترکیه شرکت‌های بالن‌سواری تصمیم گرفتند تجربه‌ای متفاوت به گردشگران در کاپادوکیا ارائه دهند. تجربه بالن سواری در کاپادوکیا شاید بتوان گفت جزو بی نظیرترین تجربیات زندگی باشد. دیدن مناظر تاریخی و سایت‌های گردشگری بر فراز آسمان و لذت بردن از هم‌نشینی با دوستان و خانوادتان نعمتی است که در کاپادوکیا نصیبتان خواهد شد. البته باید بدانید به علت نگهداری حرفه‌ای از بالن‌ها و دشوار بودن کار تیم پشت تمام هماهنگی ها، این تجربه ارزان نخواهد بود.

فستیوال بالن سواری در کاپادوکیا

فستیوال بالن سواری در کاپادوکیا

هر ساله در ماه‌های آپریل تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) فستیوال بالن‌سواری در کاپادوکیه برگزار می‌شود و گردشگران زیادی برای شرکت در این فستیوال به ترکیه می‌آیند. البته شرکت‌هایی هم هستند که در زمستان هم بالن‌سواری فعال دارند اما شرایط آب و هوایی ممکن است گاهی رزروتان را کنسل کند. بهتر است درماه‌های گرم تابستان برای بالن‌سواری نروید چون ممکن است گرمای هوا شما را اذیت کند.

انواع پروازها در جشنواره بالن ها و هزینه تقریبی آن‌ها

برای بالن‌سواری شما انتخاب‌های مختلفی دارید که به تعداد نفرات موجود در بالن و مدت زمان سفر شما بستگی دارد. با توجه به تعداد افراد خانواده و هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. انواع پروازها به طور معمول به شرح زیر است:

  • پرواز استاندارد

در هر پرواز استاندارد معمولا بین ۱۴ تا ۲۰ نفر برای یک ساعت در یک بالن همسفر هستند و میان صخره های زیبا و عجیب کاپادوکیا پرواز خواهند کرد. هزینه این پرواز حدودا نفری 60 یورو می‌باشد.

  • پرواز لوکس

در این نوع از پرواز مدت بیشتر را با همسفران کمتری طی خواهید کرد؛ زمان بالن سواریتان ۱.۵ ساعت و همسفرتان بین ۱۰ تا ۱۴ نفر خواهند بود. شما برای این پرواز باید نفری بین 130 تا 180 یورو بپردازید.

  • پرواز شخصی

لوکس‌ترین و بهترین نوع بالن سواری در کاپادوکیا، پرواز شخصی است. در این پرواز شما می‌توانید هر تعداد از دوستان خود را همراه داشته باشید. این پرواز همچنین می‌تواند به مناسبت سالگرد ازدواجتان، جشن تولدتان و یا حتی عروسیتان انجام شود. در این نوع پرواز، زمان پرواز و همسفرانتان را خودتان مشخص خواهید کرد.( البته دقت کنید حداکثر زمان پرواز ۲ ساعت خواهد بود) هزینه این پرواز نفری حدود 250 یورو می‌باشد.

شرایط و قوانین بالن سواری در کاپادوکیا

  • به دلیل شرایط نا مساعد هوا  ممکن است پرواز شما کنسل شود؛ در این صورت در اولین زمان مناسب پروازتان انجام خواهد شد و اگر این زمان بعد از این باشد که شهر را ترک می‌کنید، کل هزینه به شما بر گردانده می شود.
  • در زمان پر کردن فرم رزرو بالن سواری نام فردی که در قرار داد ذکر می شود به عنوان رهبر آن گروه شناخته می شود و تمام تغییرات احتمالی در زمان پرواز و ... به او اطلاع داده می شود.


تجربه بالن سواری در کاپادوکیا ترکیه

تجربه بالن سواری در کاپادوکیا ترکیه

  • در صورتی که قصد کنسل کردن بلیطتان را داشته باشید باید چند روز قبل پرواز به شرکت مربوطه اطلاع دهید تا درصدی از هزینه پرداختی به شما بازگردانده شود.
  • هزینه پرواز شما شامل صبحانه، حمل و نقل از هتل، حداقل 1 ساعت پرواز با بالون، پذیرایی هنگام فرود، گواهی پرواز، عکس یادگاری شخصی و بیمه کامل است.
  • اگر بعد از سواری به هر دلیلی از پروازتان راضی نبودید می توانید شکایت خود را به دفتر مرکزی بالن کاپادوکیا در منطقه ی فتحیه اطلاع دهید.

سفری لذت بخش به کاپادوکیه با الفبای سفر 

شهر بالن ترکیه را بشناسید

بهترین اقامت در هتل غارهای ترکیه

سوالات متداول

آیا بالن‌سواری در کاپادوکیا امن است؟

خبر خوب این است که به طور کلی، بالن‌های هوای گرم بسیار ایمن تر از آن هستند که به نظر می‌رسند. بالون سواری معمولاً به عنوان یکی از ایمن‌ترین ورزش‌های هوایی قلمداد می شود. همچنین شرکت‌های بالون‌سواری در حین پرواز شما را کاملا بیمه می‌کنند پس نگران نباشید.

هزینه بالون سواری در کاپادوکیه ترکیه چقدر است؟

بالن‌سواری چون به تیمی تخصصی و درنظر گرفتن عوامل بسیار زیادی نیازمند است، معمولا تفریح گرانی استو به طور معمول هزینه بالن‌سواری در کاپادوکیا بین 130 تا 180 یورو می‌باشد که این هزینه ممکن است با توجه به تعداد نفرات موجود در بالن کمتر یا بیشتر شود.

جشنواره بالون سواری کاپادوکیه در سال 2021 چه زمانی برگزار می‌شود؟

فستیوال بالون‌سواری کاپادوکیه از اردیبهشت ماه تا اواخر مهرماه سال 1400 برگزار شده و در این جشنواره سفری به یاد ماندنی بر فراز منطقه تاریخی کاپادوکیه ترکیه تجربه خواهید کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt