مسجد شیخ زاید امارات فخرآورترین مسجد جهان

مسجد شیخ زاید امارات فخرآورترین مسجد جهان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

مسجد شیخ زاید امارات فخرآورترین مسجد جهان【فیلم+تصاویر】

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مسجد شیخ زاید در کجاست؟

در هر کجای امارات هم که باشید، بدون مراجعه به مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی نمی توانید آنجا را ترک کنید. این مسجد، سومین مسجد جامع جهان، آخرین محل استراحت شیخ زاید، رئیس جمهور این کشور است حتی در گرمترین روز تابستان، کفهای سفید رنگ مرمری زیر پا را خنک می کنند. خیلی ها بر این گمان هستند که مسجد شیخ زاید در دبی امارات واقع شده اما میبایست گفت این بنای عظیم و باشکوه در ابوظبی، پایتخت این کشور می باشد.

تصویری از مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید هنگام غروب

آدرس مسجد شیخ زائد 

امارات متحده عربی، ابوظبی، خیابان پنجم، خیابان شیخ رشیدبن سعید 

معماری مسجد شیخ زاید امارات

سالن اصلی می تواند حدود جمعیت پرشماری را در خود جای دهد. گشتی بزنید و با شمایل کاشی های پیچیده و موزاییک آشنا شوید. مطمئنا شگفت زده می شوید از فرش عظیمی که کف فضای اصلی عبادت را پوشانده و جالب است که بدانید این بزرگترین فرش دستباف در جهان است. 

این مجموعه بیش از 22400 متر مربع مساحت دارد. نمازخانه اصلی می تواند بیش از 7000 نمازگزار را در خود جای دهد و دو نمازخانه کوچکتر با ظرفیت 1500 نفر وجود دارد. اندازه مسجد به اندازه ای است که بیش از 100000 تن سنگ مرمر یونان و مقدونی در ساخت آن استفاده شده است. 

معماری دیدنی مسجد شیخ زائد

نماد سفید رنگ و دیدنی مسجد شیخ زاید

قوانین مسجد شیخ زاید ابوظبی

بازدید کنندگان به جز زمان نماز می توانند به تماشای این بنا بنشینند یک تور 45 دقیقه ای بصورت رایگان (به زبان انگلیسی و عربی) ضمن اشاره به برخی موارد برجسته، معماریداخلی ، به شما توضیحات کاملی ارائه می دهند
طبق آداب و رسوم مسجد، همه بازدید کنندگان ملزم به پوشیدن شلوار یا دامن بلند، گشاد، تا مچ پا، آستین بلند و روسری مخصوص خانمها هستند. از کسانی که لباس مناسب ندارند، خواسته می شود که در محل حراست به اتاق رختکن بروند، جایی که می توان به صورت رایگان عبای کلاه دار (لباسی شبیه روپوش را که زنان پوشیده اند) قرض گرفت.

فرش مسجد شیخ زاید

بزرگترین فرش دستبافت جهان کف نمازخانه اصلی را زینت می دهد و توسط شرکت فرش از ایران ساخته شده است. فرش گره خورده دستی که طی دو سال توسط 1200 زن از منطقه خراسان ایران ساخته شده است، 60.570 فوت مربع اندازه و 35 تن وزن دارد. این فرش 7هزار و 119مترمربع مساحت دارد که 72 درصد آن از پشم و 28 درصد آن از پنبه تشکیل شده است.

قیمت فرش مسجد شیخ زاید

بسیاری درمورد قیمت این فرش بی نظیر می پرسند که طبق برآوردها هزینه آن 30 میلیون دلار است. 

فرش مسجد شیخ زاید امارات

فرش ایرانی در مسجد شیخ زاید

حقایق جالب درمورد مسجد شیخ زاید امارات

  1. هفت لوستر طلاکاری شده طلای 24 عیار که توسط فاوستیگ در مونیخ آلمان ساخته شده است ، با میلیون ها کریستال سواروسکی از اتریش طراحی شده است. بزرگترین لوسترها یکی از بزرگترین لوسترهای جهان است که 10 متر عرض و 15 متر ارتفاع و 12 تن وزن دارد.
  2. فرش این مسجد به عنوان بزرگترین فرش جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.
  3. دیوار قبله به طرز ظریفی تزئین شده است تا نمازگزاران را از نماز منحرف نكرده و با استفاده از رسم الخط سنتی كوفی ، 99 نام (صفت) خداوند بر آن نقش بسته است.

نمایی از لوستر مسجد شیخ زاید

لوستر معروف و بزرگ مسجد شیخ زاید

سایر اطلاعات درمورد مسجد شیخ زائد

  • مسجد جامع شیخ زاید روزانه برای بازدیدکنندگان آزاد است، به جز جمعه تا حدود ساعت 14 که فقط برای نمازگزاران آزاد است. بازدیدکنندگان باید در زمان نماز از نمازخانه اصلی خارج شوند.
  • تورهای یک روزه رایگان با راهنما از یکشنبه تا پنجشنبه در 10 صبح، 11 صبح و 4.30 / 5 بعد از ظهر اجرا می شوند. جمعه 5 عصر و 7.30 / 8 بعد از ظهر؛ و شنبه 10 صبح، 11 صبح، 2 بعد از ظهر ، 4.30 / 5 بعد از ظهر و 7.30 / 8 بعد از ظهر.
  • این مسجد برای بازدیدکنندگان غیر مسلمان باز است، مسجد جامع شیخ زاید تورهای رایگان راهنما به زبان انگلیسی یا عربی ارائه می دهد. از شنبه - پنجشنبه بین ساعت 09:00 - 22:00 و جمعه از 16:30 - 22:00 برای بازدیدکنندگان باز است.

سفری رویایی به امارات

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt