آبشار بیشه طبیعتی بکر در لرستان

آبشار بیشه طبیعتی بکر در لرستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 بهمن ، 1399

آبشار بیشه طبیعتی بکر در لرستان

معرفی و اطلاعات کامل آبشار زیبای بیشه درود لرستان به همراه عکس و مسیر دسترسی با قطار و خودرو به این جاذبه توریستی زیبا را در این بخش بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آبشار بیشه درود لرستان، معرفی و اطلاعات کامل به همراه عکس و مسیر دسترسی با قطار و خودرو به این جاذبه توریستی زیبا و فاصله آن تا خرم آباد را در این بخش بخوانید

استان لرستان استانی سرسبز و بسیار خوش آب و هوا و دارای مناظر و جاذبه‌های طبیعی بسیاری ست. این استان از حیث مناظر طبیعی به بهشت ایران معروف است. یکی از جاذبه‌های طبیعی استان لرستان که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور به آن‌جا می‌کشاند، آبشار زیبای بیشه است که در 35 کیلومتری شهر دورود واقع است. در ادامه توضیحات مفصلی از این آبشار ارائه می‌کنیم.

آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه در دامنه رشته‌کوه‌های زاگرس و در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است. این آبشار در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان دورود قرار دارد که از غرب به شهرستان خرم‌آباد و مرکز استان لرستان منتهی می‌شود. فاصله این آبشار تا شهر خرم‌آباد نیز ۶۵ کیلومتر است. دیگر همسایه‌های شهرستان دورود شهرستان‌های سربند، بروجرد، ازنا و الیگودرز هستند. محل دقیق آبشار بیشه در دهستان سپید دشت و در روستای بیشه می‌باشد که راه‌آهن تهران–خوزستان نیز از نزدیکی این مکان عبور می‌کند.

موقعیت آبشار بیشه

مکان دقیق آبشار زیبای بیشه

آشنایی با آبشار بیشه در لرستان

آبشار بیشه که از ترکیب چند آبشار کوچک تشکیل شده است، ارتفاعی معادل 48 متر دارد و آب این آبشار از میان کوه‌ها و درختان به طرف پایین سرازیر می‌شود. عرض تاج آبشار ۲۰ متر است و چشمه‌هایی که در نزدیکی ایستگاه بیشه وجود دارد تامین‌کننده‌ آب آبشار هستند. آب پس از برخورد با زمین مسافتی حدود 10 متر را از پای آبشار طی می‌کند تا به رودخانه سزار که یکی از رودهای دائمی کشورمان است، بپیوندد. 
از دیگر زیبایی‌های این آبشار جنگل‌های پهناور بلوط اطراف آن است که چشم‌انداز دل‌نوازی را ایجاد کرده است. ترکیب این جنگل زیبا و آبشار بیشه باعث بوجود آوردن آب‌وهوایی خنک و با طراوات در این منطقه شده است. همچنین گذر ایستگاه قطار بیشه از بالای آبشار این مناظر را رویایی‌تر کرده است.

به دلیل معروفیت این آبشار و گردشگران پرشماری که از این آبشار دیدن می‌کنند مردم روستای بیشه ارتباطی نسبتاً نزدیک با اهالی شهرهای اطراف و مسافران برقرار می‌کنند. شما می‌تواند بعد از بازدید از آبشار به روستای زیبای بیشه هم سری بزنید و از طبیعت آن‌جا نیز دیدن کنید. جالب است بدانید که آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی ایران است که در سال ۱۳۸۷ توانسته در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گیرد.

آبشار زیبای بیشه

آبشار بیشه طبیعتی در دل لرستان

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

با توجه به آب و هوای استان لرستان، بهترین زمان سفر برای بازدید از آبشار بیشه فصل‌های تابستان و بهار است. در این فصول هوا معتدل است و شما می‌توانید از سرسبزی و زیبایی درختان بلوط نیز لذت ببرید. همچنین اگر علاقه‌مند هستید تا عکس‌هایی فوق‌العاده بگیرید، فصل پاییز و ریزش برگ‌ها را در کنار این آبشار از دست ندهید هرچند ممکن است هوا کمی سرد باشد. در فصل زمستان آبشار کاملا یخ می‌زند هرچند که دیدن این منظره نیز جالب و زیباست اما نمی‌توانید ریزش آب را تماشا کنید.

امکانات رفاهی و تفریح در آبشار بیشه

گردشگری استان لرستان برای تفریح و سرگرمی مسافران در این منطقه تمهیدات و امکانات مختلفی را در نظر گرفته است. این امکانات رفاهی شامل: پارکینگ، سرویس بهداشتی، سکوی استراحت مسافران، پلاژ، چادر اسکان، بازارچه محلی، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی می‌باشند. در اطراف این آبشار رستوران هم وجود دارد و می‌توانید از آن‌جا غذا تهیه کنید. امکان اسب سواری در اطراف منطقه آبشار نیز هست.

از تفریحات دل‌نشینی که می توان در محل آبشار انجام داد موارد زیر است:

  • عکاسی
  • روستاگردی
  • تماشای طبیعت
  • پیک‌نیک
  • اسب سواری

نکته مهم: شنا در اطراف آبشار و رودخانه سزار ممنوع است.

نمای دیدنی از آبشار بیشه

آبشار بیشه در تابستان

اقامتگاه در بیشه

شما می‌توانید تجربه ناب خود را با شب‌مانی در مجاورت آبشار تکمیل کنید. علاوه بر اینکه امکان چادر زدن در اطراف آبشار فراهم است شما می‌توانید شب را در روستا و یا اقامتگاه‌های چوبی بوم‌گردی که در پایین ایستگاه قطار نزدیک آبشار برای اقامت مسافران فراهم است، سپری کنید. حتی پایین آبشار هتل‌هایی نیز برای راحتی مسافران ساخته شده است پس می‌توانید با خیال راحت به شب ماندن در روستای بیشه فکر کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار بیشه

هرچند که امکانات رفاهی خوبی در محل آبشار فراهم است اما بهتر است در سفر خود به آبشار موارد زیر را به همراه داشته باشید:
عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، لباس اضافه، کوله پشتی، وعده های غذایی، دارو های عمومی، بارانی و لباس ضد آب، بادگیر، کارت شناسایی، شارژر موبایل، پاور بانک، کمک های اولیه، کیسه زباله، کبریت یا فندک، چادر مسافرتی، پتو و لوازم خواب، کیسه خواب، کفش اضافه، دفترچه، بیمه، عصا، وسایل بازی، تلفن همراه، دوربین، هیزم و ذغال، میان وعده، پول نقد، زیرانداز

مسیر دسترسی به آبشار بیشه در لرستان

آبشار بیشه به دلیل آنکه در مجاورت ایستگاه قطار قرار دارد دارای دسترسی راحتی ست. بسته به اینکه تصمیم دارید با اتومبیل شخصی‌تان یا با قطار به آبشار بیشه سفر کنید، مسیرهای متفاوتی وجود دارد.

سفر با قطار به آبشار بیشه

مسیر ریلی این منطقه یکی از جذابیت‌های آبشار بیشه در لرستان است. این مسیر از میان کوه‌های زاگرس می‌گذرد و رو به بالا در دل کوه به پیش می‌رود. هر لحظه که قطار از پس کوهی می‌گذرد منظره‌ای بی‌نظیر را پیش چشم مسافران می‌آورد.
برای رسیدن به آبشار بیشه باید بلیط قطاری به مقصد بیشه یا قطاری که در این ایستگاه توقف دارد را خریداری کنید. میانگین قیمت بلیط قطار به مقصد بیشه از تهران در اواخر سال ۹۹ حدود ۱۲۰هزار تومان برای قطار کوپه‌ای چهار نفره می‌باشد.

مسیرهای جاده‌ای و ریلی آبشار بیشه لرستان

سفر ریلی به آبشار بیشه

سفر با ماشین به آبشار بیشه

در صورت سفر با خودروی شخصی خودتان، مسیر کمی طولانی‌تر و سخت‌تر می‌شود. شما می‌توانید از خرم‌آباد به سمت بیشه حرکت کنید یا از شهرستان دورود به سمت این آبشار برانید که البته درصورتی که مسیر شما از دورود بگذرد ۲۰ کیلومتر طولانی‌تر می‌شود. به دلیل اینکه این آبشار یکی از جاذبه‌های گردشگری استان است تابلوهای راهنمای زیادی در مسیر وجود دارد تا شما را به سمت آبشار هدایت کند. شما باید بعد از کیلومتر ۵۰ دورود به خرم‌آباد بعد از دیدن تابلوی آبشار بیشه وارد فرعی شده و مسیر را ادامه دهید تا به ۳ راهی برسید که مسیر مستقیم، شما را به آبشار می‌رساند.

  • ممکن است در روزهای شلوغ و پربازدید، گاهی برای پارکینگ ماشین و کمپ زدن از شما پول گرفته شود.

جاذبه‌های اطراف آبشار بیشه (سایر دیدنی‌های دورود)

دورود به داشتن طبیعتی بکر و زیبا و جاذبه‌های طبیعی فراوان شهرت دارد. از دیگر جاذبه‌‌های طبیعی شهرستان دورود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبشار «دره اسپر» یا «ازنادر»
  • آبشار «آبگرم»
  • تنگه‌ی «نی گا»و آبشار شگفت‌انگیز آن
  • دشت زیبای «لاله‌های واژگون»
  • دریاچه‌ی «گهر» در منطقه‌ی حفاظت شده اشترانکوه
  • منطقه‌ی سرسبز و مصفای «همت‌آباد»
  • سد خاکی رودخانه دورود

همچنین اگر وقت داشته باشید سفر به الیگودرز که در ۶۶ کیلومتری شهرستان دورود قرار دارد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بازدید از جاذبه‌هایی مثل چشمه آب سفید یا دشت لاله های واژگون که جزو مناطق پرگل ایران محسوب می‌شود، بسیار دل‌انگیز می‌باشد.

تماشای زیباترین آبشارهای ایران و جهان

آبشار هفت چشمه تهران

زیباترین آبشارهای ترکیه

5 آبشار مشهور دنیا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt