آبشار هفت چشمه تهران

آبشار هفت چشمه تهران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 شهریور ، 1400

آبشار هفت چشمه تهران

آبشار هفت چشمه در منطقه ییلاقی استان البرز واقع شده است و آب و هوای خوبی دارد. آبشار هفت چشمه به دلیل نزدیکی به تهران و کرج به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب تبدیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آبشار هفت چشمه در منطقه ییلاقی استان البرز و کرج واقع شده است و آب و هوای خوبی دارد. در طول مسیر رسیدن به آبشار اصلی هفت‌ چشمه و آبشار کوچک قرار دارد. به همین دلیل به آبشار هفت‌ چشمه معروف شده است. مجموعه آبشارهای هفت چشمه حدود 5 متر هستند و آبشار انتهایی که به آدران معروف است ارتفاع 90 متری دارد. آبشار هفت چشمه به دلیل نزدیکی به تهران و کرج به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب تبدیل شده است.
در طول مسیر درخت های بید، زالزلک و ازگیل فضای زیبایی به وجود آورده‌اند. همچنین با عبور از آبشارهای هفت چشمه به آبشار بسیار زیبای آدران می رسید که جزو آبشارهای بلند ایران است. اما مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ها و صخره ها می‌گذرد و همین امر بازدید از آبشار را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می سازد.

آبشار هفت چشمه

عکس آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه کجاست؟ (آدرس هفت چشمه تهران)

آبشار هفت‌ چشمه در 17 کیلومتری جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه است. اگر با اتومبیل شخصی به این منطقه می‌آیید خودروی خود را می‌توانید در رستوران آبشار هفت چشمه پارک کنید. مسیر دسترسی به آبشار در کنار رودخانه است و کمی صعب العبور است. در برخی قسمت‌ها، مسیر بسیار تنگ و باریک می‌شود و باید از میان شکاف سنگ ها و صخره ها عبور کرد.

آدرس آبشار هفت چشمه

آدرس آبشار هفت چشمه

بهترین فصل برای سفر به آبشار هفت چشمه

بهترین زمان برای دیدن آبشار هفت چشمه فصل تابستان است و بازدید از آن در فصول بارندگی به علت بالا آمدن سطح آب مناسب نیست و عبور از بین صخره‌ها بسیار سخت خواهد بود.
در فصل تابستان امکان این را دارید که از هوای خنک و مطبوع منطقه لذت ببرید و آب‌بازی کنید. اما در فصول پاییز و زمستان آب رودخانه و آبشار به شدت سرد است. اگر تجهیزات مناسبی ندارید و قصدتان صرفا لذت بردن از منظره است، پیشنهاد می‌کنیم که در نیمه دوم سال از این آبشار بازدید نکنید. البته در ماه‌های گرم سال آبشار کم آب‌تر است ولی ایمنی بیشتری برای دسترسی به آن وجود دارد.

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

از جاده تا رسیدن به آبشار اصلی مسافتی حدود ۴۵ دقیقه وجود دارد. این مسیر تنوع بالایی دارد. مسیرهایی مانند بالا رفتن از پله و پیاده‌روی در جاده خاکی، آب و صخره‌ها.
مسیر دسترسی به آبشار در بعضی قسمت‌ها آسان و در بعضی قسمت‌ها سخت است. اگر قصد رسیدن به آبشار اصلی را دارید، باید مسافتی را در آب طی کنید که تقریباً در فصل تابستان تا زانوهایتان در آب سرد فرو خواهد رفت. بخشی از مسیر در خشکی نیز بسیار باریک بوده و حالت صخره‌ای دارد و در بهترین حالت یک نفر به‌سختی از آن عبور می‌کند و باید مراقب بود که به آب پرت نشوید.
آمادگی جسمانی در حد عادی و کفش مناسب از شروط رفتن به آبشار هفت چشمه هستند. بنابراین برای افراد معلول و سالمندان و بعضی خردسالان رفتن به این مکان مناسب نیست.
در طول مسیر سوژه‌های مناسبی برای عکاسی وجود دارد پس توصیه می‌کنیم از عکاسی در این ناحیه غافل نشوید.

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

قیمت ورودی هفت چشمه

قیمت ورودی هفت چشمه و پارکینگ برای اتومبیل‌ها 30 هزار تومان و اگر خودروی خود را در قسمت دورتر پارک کرده‌اید و به صورت پیاده از سمت رستوران هفت چشمه وارد منطقه می‌شوید مبلغ ورودی نفری 10 هزار تومان است. این مبلغ ممکن است در روزهای تعطیل که جمعیت زیادی به این منطقه می‌آیند بیشتر شود.
گفتنی است این مبلغ توسط افرادی که وابسته به ارگان خاصی نیستند جمع‌آوری می‌شوند که امیدواریم در آینده شاهد این موضوع نباشیم و این منطقه بهتر مدیریت شود.

امکانات اطراف آبشار هفت چشمه

در طول مسیر امکانات نسبتا قابل قبولی وجود دارد. چند سکوی سیمانی به همراه شیر آب، سرویس بهداشتی و سطل زباله قرار دارد و در طول مسیر نیز تعدادی سرویس بهداشتی و سطل زباله قرار دارد. اما متاسفانه بسیاری از افراد رعایت نمی‌کنند و زباله‌های خود را در آن رها می‌کنند که باعث شده مسیر آبشار هفت چشمه مانند گذشته بکر نباشد و این مسئله، کمی از زیبایی آن کاسته است.
گفتنی است هرچه به مسیر انتهایی نزدیک‌تر شوید امکانات کم‌تر می‌شود، پس اگر قصد عزیمت به آبشار اصلی را دارید پیشنهاد می‌کنیم از قبل وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

رستوران هفت چشمه

رستوران هفت چشمه یا باغ خانوادگی هفت چشمه در ابتدای مسیر هفت چشمه قرار دارد و میزبان گردشگران است. این رستوران یکی از مسیرهای دسترسی اصلی به آبشار هفت چشمه است.

رستوران هفت چشمهرستوران هفت چشمه

تور هفت چشمه

برای این که مسیر را گم نکنید و از تجربه افرادی که در این مسیر تجربه دارند استفاده کنید، تور هفت چشمه یک گزینه مناسب خواهد بود. بهتر است برای سفر به این منطقه از تور یک روزه و یا تورهای طبیعت گردی استفاده کنید. زیرا ممکن است با مشکلات و مسائلی در طول مسیر خود روبه رو شوید که رفع آن‌ها به تنهایی برای شما امکان‌پذیر نباشد.
این آبشار زیبا و همچنین آبشارهای مجاور آن بر زیبایی طبیعت این ناحیه افزوده است، به طور ویژه در فصل تابستان با طبیعتی خاص و منحصر به فرد مواجه می‌شوید و می‌توانید لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

آبشار آدران در انتهای مسیر آبشار هفت چشمهآبشار آدران در انتهای مسیر آبشار هفت چشمه

فاصله تهران تا هفت چشمه

زمان حدودی از مرکز تهران تا هفت چشمه در زمان‌هایی که ترافیک زیاد نباشد، یک ساعت و نیم خواهد بود. زمان بازدید از این مکان یک روز خواهد بود و با توجه به فاصله کم تا تهران گزینه مناسبی خواهد بود.

فاصله کرج تا هفت چشمه

مسافت بی کرج تا هفت چشمه 29 کیلومتر بوده که حداقل 17 دقیقه زمان می برد.

وسایل و تجهیزات لازم

شما می ‌توانید وسایل پیک نیک را با خود همراه برده و در طول مسیر و قسمت‌های مناسب بساط خود را پهن کنید. اما اگر اهل کوهنوردی و پیاده روی هستید یک کوله پشتی کوچک به همراه لوازم ضروری کافی خواهد بود. گفتنی است این منطقه پوشش شبکه تلفن همراه نیز دارد.

سخن نهایی

شما می‌توانید سفر به این منطقه را برای یک روز یا کم‌تر برنامه ریزی کنید و همچنین توصیه می‌کنیم لباس اضافه یا حوله در صورت خیس شدن در آب به همراه داشته باشید. ضمنا برای حفظ محیط زیست زباله‌های خود را در سطل بریزید یا جداگانه جمع‌آوری کنید.

          
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt