مثلث برمودا، کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا

مثلث برمودا، کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 شهریور ، 1400

مثلث برمودا، کشف حقایقی عجیب از راز مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ حقایق و رازهای مثلث برمودا، عکس، تصاویر و فیلم مثلث برمودا و چه کسانی از مثلث برمودا زنده برگشته اند؟ آخرین اخبار و حوادث مثلث برمودا را در مجله گردشگری الفبای سفر بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مثلث برمودا کجاست؟ حقایق و رازهای مثلث برمودا، عکس، تصاویر و فیلم مثلث برمودا و چه کسانی از مثلث برمودا زنده برگشته اند؟

آخرین اخبار و حوادث مثلث برمودا را در این بخش بخوانید.

حقایقی از مثلث برمودا

در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی منطقه ای با نام مثلث برمودا وجود دارد که به اسم مثلث شیطان نیز شهرت دارد. این منطقه آنقدری عجیب است که در آن بیش از 20 فروند هواپیما و 50 کشتی به شکل کاملا ناگهانی ناپدید شدند. البته اینکه به آن مثلث برمودا می گویند بدان معنا نیست که این منطقه مثلثی شکل باشد بلکه این تنها ظاهر قضیه است که در ادامه این بخش جذاب به آن اشاره خواهیم کرد. به راستی دلیل این اتفاقات مرموزانه در این منطقه چیست؟ راز مثلث برمودا چیست؟ آیا وجود موجودات فرازمینی در این جا واقعیست؟ در ادامه عکس هایی از مثلث برمودا را نیز می توانید مشاهده نمایید.

تصاویر مثلث برمودا

تصاویر ماهواره ای مثلت برمودا 

مثلث برمودا کجاست؟

مثلث برمودا (مثلث مرگ) در جنوب شرقی آمریکا واقع شده است که یک منطقه مثلثی شکل با ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را تشکیل می دهد. همانطور که در شکل پایین مشاهده می کنید این منطقه شامل میامی، پورتو ریکو و برمودا است و به همین دلیل آن را بانام مثلث میشناسند. و این جا درواقع همان محدوده مشهوری است که حال به یکی از ترسناکترین مناطق تبدیل شده است. 

عکس مثلث برمودا

مثلث برمودا متشکل از 3 راس برمودا، پورتوریکو و میامی

حوادث مثلث برمودا

در سال 1918 اولین کشتی که قصد عزیمت از باربادوس به بالتیمور را داشت و اتقاقا یکی از ناوگان های بسیار مهم آمریکایی به شمار می رفت با نام یواس اس سایکلوب به همراه کالیر فرمانده کشتی و 309 خدمه به شکل ناگهانی در این منطقه (مثلث برمودا) ناپدید شد البته این در حالیست که بعد از این اتفاق بسیاری آن را حمله ای از سمت دشمن در جنگ جهانی اول می دانستند. در 5 دسامبر 1945 نیز پرواز شماره 19 با 5 فروند هواپیمای آموزشی و 14 نفر که از شهر فورت لادِردِیل در ایالت فلوریدا حرکت کردند و قرار بود یک کار تمرینی بمب‌افکنی انجام دهند. که در نهایت در این منطقه ناپدید شدند و حتی جالب است که بدانید چند ثانیه پیش از ناپدیدشدن آن‌ها فرمانده می‌گفت: این‌جا هیچ چیز خوب نیست، آب سبز است یا سفید!

لازم به ذکر است که قبل از حادثه پرواز شماره 19، حوادث زیادی در سال های قبل رخ دادند اما بعد از این اتفاق بود که مثل یک بمب منفجر شد و از آن پس بسیاری به دنبال کشف اسرار این منطقه پرداختند.

با دیگر عجایب ایران و جهان آشنا شوید

از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده می کند.

هواپیمای پرواز 19 و مثلث برمودا

کارل کروشلنیکی (Karl Kruszelnicki) نویسنده و دانشمند معروف استرالیایی گفت: طبق گزارش شرکت بیمه‌ای لویدز لندن و گارد ساحلی ایالات متحده درصد گمشده‌ها در مثلث برمودا با هر كجای دنیا برابر است.
آقای کروشلنیکی همچنین گفت که توضیحات ساده ای برای ناپدید شدن وجود دارد که بیشترین تلاش را برای شروع گمانه زنی های مثلث برمودا داشته است: گم شدن پرواز 19
این پرواز شامل 5 هواپیمای بمب افکن اژدر TBM Avenger نیروی دریایی ایالات متحده بود که در 5 دسامبر 1945 برای یک مأموریت آموزشی دو ساعته از اقیانوس اطلس از فورت لادردیل در ایالت فلوریدا به راه افتاد.این دانشمند ادعا می‌کند که "بمب های هوایی" در پس رمز و راز مثلث برمودا قرار دارد.
پس از قطع ارتباط رادیویی با پایگاه خود، هر پنج هواپیما ناپدید شدند. هیچ اثری از آنها یا 14 خدمه آنها یافت نشد. بعداً ادعا شده بود یک هواپیمای دریایی PBM-Mariner همان شب به یک مأموریت جستجو و نجات برای یافتن پرواز 19 نیز به همراه 13 خدمه خود ناپدید شد. در توضیح این واقعه، آقای کروشلنیکی گفت: هوا خوب نبود‌ و همچنین امواجی با ارتفاع 15 متری (49 فوت) وجودرونوشت‌‌ها نشان می‌دهد که ستوان تیلور فکر می‌کرد قطب نمای او از کار افتاده است و او بالاتر از فلوریدا کیز است – مجموعه‌ای از جزایر که به جنوب غربی آمریکا کشیده شده است - در حالی که در واقع تجزیه و تحلیل بعدی توسط کارکنان زمینی نشان می‌دهد که وی در جنوب شرقی، نزدیک یک جزیره در باهاما است.
آقای کروشلنیکی گفت که ستوان تیلور یک خلبان تازه وارد را که گفت آنها باید به سمت غرب بپیچند، نادیده گرفت و اصرار داشت که به سمت شرق پرواز کنند‌، و ناخواسته آنها را به اقیانوس اطلس بر فراز آب‌های عمیق برد، جایی که یافتن هواپیما و اجساد غرق شده بسیار دشوار است.
آقای کروشلنیکی گفت: "اگر متن های رادیویی را بخوانید برخی از خلبانان جوان می‌گویند"چرا ما به غرب پرواز نمی کنیم؟" و خلبان می‌گوید‌، "چرا ما به شرق پرواز نمی کنیم؟"
سپس بدون هیچ ردی ناپدید نشد و منفجر شد.
شواهدی نیز برای اثبات انفجار پیدا شد. یک لکه روغن و باقی‌مانده قطعات هواپیما. پس از این فاجعه، نیروی دریایی ایالات متحده تمام هواپیماهای دریایی PBM-Mariner را بازنشسته کرد. این هواپیماها  قبلا نام مستعار "مخزن گاز پرنده" را داشتد.
شرکت بیمه‌ای لویدز لندن گفته است که اتفاقاتی مانند ناپدید شدن مثلث برمودا از حداقل 1975 تاکنون با همان سرعت در هرجای دیگر اتفاق می‌افتد. داشت. آقای کروشلنیکی افزود که تنها خلبان باتجربه در این پرواز، ستوان چارلز تیلور بود و خطای انسانی او احتمالا نقش مهمی در فاجعه داشته باشد.
اودر مورد خلبان گفت: او با خماری وارد شد، بدون ساعت پرواز کرد و سابقه گم شدن و نابود کردن هواپیمای خود را دو بار داشت. وی افزود‌، سیگنال‌های رادیویی مربوط به قبل از ناپدید شدن، این موضوع را نشان داد که پرواز 19 از موقعیت خود مطمئن نبوده است. 

تاریخچه مثلث برمودا

کشتی یو اس اس سایکلوب

نام مثلث برمودا از کجا آمد؟ 

در سال 1950 روزنامه نگاری با نام جونز مقاله ای منتشر کرد در مورد اتفاقاتی که در این منطقه برای کشتی ها و هواپیماها رخ داد. 14 سال بعد در سال 1964 برای اولین بار نویسنده ای به نام وینسنت گادیس از نام مثلث برمودا استفاده کرد و از آن زمان مثلث برمودا به آگاهی عموم رسید و خیلی زود این نام به شهرت دست پیدا کرد.

سقوط هواپیما بی‌اس‌ای‌ای استار آریل در مثلث برمودا

در تاریخ ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ هواپیما بی اس ای ای استار آریل که به مقصد جامایکا به پرواز آمد این هواپیمای مسافربری متعلق به خانوادهٔ سلطنتی تودور بوده ‌است در منطقه برمودا دچار سانحه شده که هر ۷ خدمه و ۱۳ مسافرش ناپدید شدند.

پرواز شماره 19

گمشدگان مثلث برمودا (پرواز شماره 19)

تئوری های مطرح شده درباره مثلث برمودا

راز مثلث برمودا سرانجام کشف شد جالب است بدانید اینکه چرا در مثلث برمودا چنین اتفاقاتی رخ میدهد همواره در سالیان گذشته تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته است. چه بسا این اتفاق زمانی منجرو به بوجود آمدن فرضیه ای با نام زندگی کردن موجودات فرازمینی در منطقه مثلث برمودا شد. از دلایل سرنگونی هواپیماها و ناپدید شدن کشتی ها در مثلث برمودا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1.  آخرین تحقیقات بدست رسیده در مورد مثلث برمودا این است که ابرهای شش گوشه ای که عرضی در دامنه ی ۳۲ تا ۸۸ کیلومتر دارند در این منطقه مشاهده شده اند که سبب به وجود آمدن طوفان هایی به سرعت 106 کیلومتر در ساعت می شوند. برخورد طوفان ‌ها از سه جهت جغرافیایی غرب ، جنوب و شمال که از نیروی لازم برای ایجاد امواجی با بیش از 15 متر ارتفاع برخوردارند. سبب غرق شدن کشتی های غول پیکری چون یو اس اس سایکلوب و سقوط هواپیماها در این منطقه مثلثی شده اند.

تصاویر ثبت شده مثلث برمودا از ناسا

تشکیل ابرهای 6 ضلعی، ثبت شده توسط ناسا

  1. یکی دیگر از فرضیه هایی که در مورد مثلث برمودا وجود داشت این بود که وجود گاز متان در این منطقه موجب تشکیل حباب های گازی شود که این حباب ها هم به روی سطح آب می آیند و همین امر در بوجود آمدن امواج بسیاری در این منطقه کمک می کند که در نهایتا منجرو به غرق شدن کشتی می شود و همچنین جهش گازمتان به سمت بالا (هوا) نیز سبب می شود تا هواپیما نتواند تعادل خود را حفظ کند.
  2. یکی از فرضیه هایی که در اوایل بسیار مطرح شده بود نظریه  شهر آتلانتیس در مثلث برمودا نام داشت که بسیاری اعتقاد داشتند شهر آتلانتیس را مثلث برمودا بلعیده و به همین دلیل دیگر اثری از این شهر نیست.

در مجموع نظریات مختلف سبب شده اند تا به امروز مستندات و کتاب های متفاوتی در مورد مثلث برمودا (اقیانوس سیاهی ها) به چاپ برسند.

تحقیق درمورد مثلث برمودا

یکی از فرضیه‌ها این است که با نزدیک شدن به مثلث برمودا‌، خلبانان نتوانستند خط بی‌انحراف (agonic line) یعنی محلی را که در آن دیگر نیازی به جبران تغییر قطب نمای مغناطیسی نیست را محاسبه کنند و منجر به خطای ناوبری قابل توجه و فاجعه‌بار شده است.
نظریه مشهور دیگر این است که کشتی‌های گمشده توسط امواج سرکش از بین رفته اند. این امواج، امواج عظیمی هستند و تا 30 متر ارتفاع دارند و از نظر تئوری به اندازه کافی قدرتمند هستند که تمام قطعات یک کشتی یا هواپیما را از بین ببرند.
مثلث برمودا در منطقه ای از اقیانوس اطلس واقع شده است که طوفان‌ها از چند جهت می‌توانند به هم نزدیک شوند و احتمال وقوع امواج سرکش را بیشتر می‌کند.
پس از چنین سال یک دانشمند اعلام کرد که رمز و راز مثلث برمودا حل شده است. با این ادعا که اصولا رمز و رازی برای آن وجود ندارد.
کارل کروشلنیکی (Karl Kruszelnicki) نویسنده و دانشمند معروف استرالیایی ادعا کرده است که کشتی‌‌ها و هواپیماهایی که بدون هیچ ردی در منطقه بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو از بین می‌روند، هیچ ارتباطی با بیگانگان یا کریستال های آتش فشانی از شهر گمشده آتلانتیس ندارد
در عوض این دانشمند استرالیایی افشا کرد که تعداد زیاد ناپدید شدن‌‌ها به دلیل اشتباه طبیعی انسان قدیمی به علاوه آب و هوای نامناسب و این واقعیت است که بسیاری از هواپیماها و کشتی‌‌ها در وهله اول وارد اقیانوس اطلس می‌شوند. وی گفت: این منطقه نزدیك به خط استوا است و همچنین در نزدیكی یك قسمت ثروتمند جهان ( کشور امریکا) است، بنابراین این ناحیه رفت و آمد بسیار بالایی دارد.
آقای کروشلنیکی گفت، هنگامی که تعداد ناپدیدشدگان را با تعداد زیادی کشتی و هواپیما که از مثلث برمودا عبور می‌کنند مقایسه می‌کنید‌، متوجه می‌شوید که هیچ چیز غیر عادی در مورد این منطقه وجود ندارد.

موجودات مثلث برمودا

بسیاری از افراد اتفاقات و حوادث مربوط به مثلث برمودا را به موجودات فرازمینی نسبت می‌دهند. اما در حقیقت چنین موجوداتی تا کنون مشاهده نشده‌اند و به نظر می‌رسد موجودات زنده در این ناحیه همانند سایر نقاط جهان باشند.

فیلم مثلث برمودا و حقایقی از آن را می توانید در این فیلم تماشا نمایید (مثلث برمودا از نزدیک)

فیلم مثلث برمودا

تا سال 1977 مثلث برمودا چنان جذابیت گسترده ای پیدا کرد که استیون اسپیلبرگ در فیلم علمی-تخیلی خود به نام Close Encounters of the Third Kind  (فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم) اشاره‌ای به خدمه پرواز 19 کرده بود و بیان کرد که آن‌ها توسط بیگانگان ربوده شده‌اند.
فیلم مثلث برمودا ساخته ساخته کشور اسپانیا نیز به ماجرای مثلث برمودا اشاره دارد. این فیلم محصول سال 1978 بوده و و داستان یک کشتی است که از مثلث برمودا می‌گذرد.

کسانی که از مثلث برمودا زنده برگشتند

در بالاتر اشاره شد به اینکه چه حوادثی در منطقه مثلث برمودا رخ داد. اما یکی از موضوعاتی که توسط علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر جستجو می شود درباره نجات یافتگان مثلث برمودا است. مثلث برمودا در واقع در طول خطوط معمول کشتیرانی است با کشتی های کروز و دیگر وسایل نقلیه دریایی که معمولا از این منطقه می گذرند.  و با این حال می توان گفت بسیاری از هواپیماها و کشتی ها موفق شدند از این ناحیه، جان سالم به در ببرند و قربانی نظریات مختلف مطرح شده از جمله طوفان های مثلث برمودا نشدند.

نجات یافتگان مثلث برمودا

تام پليزانت 58 ساله که برای قایقرانیرفته بود، ناخدا بارني اسپونر 65 ساله که برای ماهیگیری به مثلث برمودا رفته بود و شانن بريسي پرستار 42 ساله نيوزيلندي که برای سفر دریایی رفته بود از جمله نجات یافتگان مثلث شیطان یا مثلث برمودا هستند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده این افراد طی یک حادثه بیهوش شدند و پس از آن به هوش آمده‌اند.

به نظر شما حقایق علمی به واقعیت نزدیک‌تر است یا نیروهای ماورایی باعث این اتفاقات شده‌اند؟

سوالات متداول

1. مثلث برمودا به چه نام های دیگری شهرت دارد؟

مثلث مرگ، مثلث شیطان، دریای مرگ، اقیانوس سیاهی‌ها نام هایی هستند که به جای مثلث برمودا استفاده می شوند.

2. آیا واقعا راز اصلی مثلث برمودا کشف شد؟

همانگونه که گفته شد راز اصلی مثلث برمودا وجود ابرهای شش ضلعی و تشکیل طوفان هایی از 3 جهت شناخته شده است.

3. آخرین قربانی مثلث برمودا چه زمانی بوده؟

در همین دهه یک کشتی با نام SS El Faro در سال 2015 بعد از گرفتاری در یکی از طوفان های سهمگین این منطقه همراه با 33 خدمه، در مثلث برمودا غرق شد و بعدها تیکه هایی از این کشتی در آن جا پیدا شد. در سال 2018 نیز یک هواپیما با 8 مسافر به گونه ای در این ناحیه ناپدید شد که هیچ اثری از آن باقی نمانده است.

4. آیا مثلث برمودا در قرآن آمده است؟

در قرآن کریم در مورد جزیره خضراء و مثلث برمودا چیزی نیامده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt