شیوع ویروس کرونا و تعویق نمایشگاه اکسپو دبی

شیوع ویروس کرونا و تعویق نمایشگاه اکسپو دبی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 فروردین ، 1399

شیوع ویروس کرونا و تعویق نمایشگاه اکسپو دبی

احتمالا مقامات امارات متحده عربی تعویق نمایشگاه اکسپو دبی را با وجود شیوع ویروس كرونا، اعلام كنند. با این حال برگزار کننده های نمایشگاه اکسپو امیدوارند تا زمان بهبودی کامل ویروس کرونا قبل از این رویداد، اقدامات آن را را فراهم کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پیش بینی می شود نمایشگاه اکسپو 2020 به سال آینده موکول شود

احتمالا مقامات امارات متحده عربی تعویق نمایشگاه اکسپو دبی را با وجود شیوع ویروس كرونا، اعلام كنند. با این حال برگزار کننده های نمایشگاه اکسپو امیدوارند تا زمان بهبودی کامل ویروس کرونا قبل از این رویداد، اقدامات آن را را فراهم کنند.
بحث و گفتگو با دفتر مرکزی نمایشگاه های بین المللی، سازمان مستقر در فرانسه که میزبانی از این رویداد را به عهده دارد بیان کرد ممکن است نمایشگاه اکسپو یک سال با تأخیر انجام شود.
در بیانیه روز دوشنبه مقامات اعلام کردند که با تأخیر یک ساله برای افتتاحیه نمایشگاه اکسپو 2020 موافقت کرده اند. بسیاری از کشورها تحت تأثیر Covid-19 قرار گرفته اند و به همین دلیل مقامات برگزاری این نمایشگاه تمایل به تعویق افتتاح نمایشگاه اکسپو 2020 دبی را داشته اند.
Reem Al Hashimy، مدیر کل نمایشگاه های دبی، توضیح داد: "اگرچه آنها کاملاً متعهد به نمایشگاه اکسپو 2020 هستند، اما بسیاری از کشورها تحت تأثیر Covid-19 قرار گرفته اند و بنابراین نیاز به تعویق افتتاح نمایشگاه 2020 دبی را تا یک سال دارند.

لوگو نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

ال هاشمی افزود: "ما از پیشنهاد بررسی یک تعویق یک ساله در جلسه کمیته فرمانداری حمایت کردیم و مشتاقانه منتظر استقبال از بازدیدکنندگان هستیم. این اطلاعیه پس از نشست مجازی کمیته فرماندهی Expo 2020، نمایندگان مقامات امارات متحده عربی و کشورهای خارجی که قرار است در این نمایشگاه جهانی شرکت کنند، اعلام شد. رویدادهای جهانی توسط ویروس کرونا بهم ریخته است و حتی بازی های المپیک تابستانی توکیو 2020 و پارالمپیک هفته گذشته به تعویق افتاده است. این تصمیم پس از اقدام قبلی یوفا برای به تعویق انداختن مسابقات قهرمانی اروپا برای یک سال گرفته شد.

ضربه تعویق نمایشگاه اکسپو به گردشگری دبی

در صورت تأیید، تأخیر نمایشگاه اکسپو 2020 ضربه مهمی به بازار گردشگری دبی وارد خواهد کرد. مقامات امیدوار بودند که از 25 میلیون بازدیدکننده بین المللی با تور دبی از این رویداد استقبال کنند که به احتمال زیاد بسیاری از این سفرها به تعویق افتاد. دبی و جاذبه های گردشگری دبی در حال حاضر در حال تعطیل شدن است و تمام رستوران ها، سواحل، سالن های بدنسازی و سایر مکان های عمومی برای محدود کردن شیوع coronavirus بسته شده است. تا به امروز بیش از 600 مورد تائید شده مبتلا به ویروس کرونا در امارات متحده عربی رخ داده است که شش مورد مرگ و میر را در پی داشته است.

بیانیه دبیرکل دفتر نمایشگاه های بین المللی Bureau

دیمیتری کرکنتز، دبیرکل دفتر نمایشگاه های بین المللی Bureau گفت که اطمینان دارد به طور جمعی بر چالش های ناشی از این بحران جهانی غلبه خواهیم کرد. وی افزود: "تصمیم امارات متحده عربی برای حمایت از تعویق یک ساله نمایشگاه اکسپو نشانگر عملگرایی و تعهد به ارائه نمایشگاه است. ما اطمینان کامل به توانایی امارات متحده عربی برای میزبانی این نمایشگاه جهانی که الهام بخش لذت میلیون ها نفر است، در زمان مناسب را داریم. اعتقاد بر این است که مسئولان در دبی بیش از 7 میلیارد دلار برای آماده سازی نمایشگاه Expo 2020 هزینه کرده اند. در کنار سایت 4.38 کیلومتر مربعی در حومه شهر، ده ها هتل جدید که از برترین هتل های دبی می باشند، ساخته شده است و علاوه بر سرمایه گذاری قابل توجهی نیز در زیرساخت های گسترده تر انجام شده است.

دبی

مطالعات بیشتر در مورد کرونا
سوالات متداول در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید-19
گزارش روز از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان
کدام کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند
جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا
آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

ضربه های شیوع ویروس کرونا در دبی

با افزایش همه گیر ویروس کرونا، کار در ساخت و ساز متوقف شده است و در نتیجه 30،000 کارگر نیز بیکار شده اند. علاوه بر آن نرخ هتل ها و تعداد بازدیدکنندگان نیز به صورت چشم گیری کاهش یافته است. با توجه به چشم انداز اقتصادی در خاورمیانه، هزینه میزبانی نمایشگاه اکسپو 2020 نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است. مقامات محلی قصد دارند که پس از اتمام این رویداد شش ماهه، بخش اعظم تسهیلات را به سرمایه گذاران خصوصی اعطا کنند.

با افتتاح نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، این اولین نمایشگاه جهانی خواهد بود که در خاورمیانه و در میلان و شانگهای نیز برگزار می شود. سازمان دهندگان در تلاش هستند بیش از 173 روز با 192 کشور در این رویداد شرکت کنند. موضوع نمایشگاه با محوریت نوآوری است و کشورها و شرکت ها قرار است پروژه هایی را در زمینه هایی مانند انرژی سبز و هوش مصنوعی به نمایش بگذارند. جوانان در قلب نمایشگاه جهانی 2020 قرار دارند و با این رویداد می خواهند میراث معناداری ایجاد کنند که نسل های آینده چه از نظر محلی و چه در سطح جهانی از آن بهره مند شوند.

بیانیه مدیرکل نمایشگاه اکسپو

مدیر کل نمایشگاه اکسپو دبی ال هاشمی با بیان وضعیت فعلی افزود: "ما به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی بعدی که قرار است با مدت زمان هفت ماه افتتاح شود، انتظار داشتیم که سال 2020 این نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد. او همچنین افزود آنچه که ما نمی توانیم پیش بینی کنیم این است که در میان بزرگترین بحران بهداشت جهانی در نسل ها این کار را انجام دهیم. وی گفت: "این شرایط دشوار و نامشخص است و باعث می شود شرایط دلهره آورتر شود. او گفت: "اما امروز، برای امارات متحده عربی و جهان، اولویت فوری غلبه بر این تهدید بی سابقه و حمایت از سلامتی همه مردم، در همه جا است."

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt