اطلاعات پزشکی خود را در مورد کرونا افزایش دهید

اطلاعات پزشکی خود را در مورد کرونا افزایش دهید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 فروردین ، 1399

اطلاعات پزشکی خود را در مورد کرونا افزایش دهید

علائم COVID-19 با شدت آن متفاوت است و این ویروس علائمی چون تب، سرفه، گلودرد، ضعف و خستگی، درد عضلانی می باشند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با مطالعه این صفحه اطلاعات پزشکی در مورد ویروس کرونا را افزایش دهید.

علائم ویروس کرونا چه چیزهایی می باشند

علائم COVID-19 با شدت آن متفاوت است و این ویروس علائمی چون تب، سرفه، گلودرد، ضعف و خستگی، درد عضلانی و در شدیدترین موارد، ذات الریه شدید، سندرم دیسترس تنفسی حاد، سپسیس و شوک سپتیک می باشند که همکاری این علائم با یکدیگر منجر به مرگ بیمار می شود. گزارش ها نشان می دهد که وخامت بالینی ممکن است در هفته دوم بیماری رخ دهد.
اخیراً، آنوسمی یا از بین رفتن حس بویایی (و همچنین در برخی موارد از بین رفتن حس چشایی) به عنوان علامت عفونت COVID-19 گزارش شده است. در حال حاضر شواهدی از کره جنوبی، چین و ایتالیا وجود دارد که نشان می دهد بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 دچار بی هوشی می شوند.

بیمار مبتلا به ویروس کرونا

کدام افراد بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند

سالمندان بالای 70 سال و کسانی که دارای بیماری خاص و اساسی (مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی عروقی، بیماری تنفسی مزمن و سرطان) هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-19 می باشند. به نظر می رسد مردان در این گروه ها نیز کمی بیشتر از زنان در معرض خطر می باشند.

مطالعات بیشتر در مورد کرونا
سوالات متداول در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید-19
گزارش روز از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان
کدام کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند
جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا
آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

کودکان و خطر کرونا

كودكان مقدار كمی از موارد COVID-19 گزارش شده را تشكیل می دهند و حدود 1٪ از موارد گزارش شده كمتر از 10 سال و 4٪ در سن 10-19 سال هستند. به نظر می رسد کودکان به همان اندازه بزرگسالان آلوده هستند اما در مقایسه با بزرگسالان در معرض علائم یا بیماری شدید، ریسک بسیار کمتری دارند.

خطر کرونا برای زنان باردار و نوزادان

شواهد علمی محدودی در مورد شدت بیماری در زنان باردار پس از ابتلا به COVID-19 وجود دارد. به نظر می رسد که زنان باردار علائم بالینی مشابهی را نسبت به زنان غیر بارداری که به بیماری COVID-19 مبتلا شده اند را دارند و تا چند روز گذشته مرگ و میر مادران باردار و تلفات حاملگی گزارش نشده و تنها یک مورد فوتی بوده است. فعلا هیچ مدرک نشان نمی دهد که ویروس کرونا در دوران بارداری تأثیر منفی بر روی جنین دارد. در حال حاضر، هیچ مدرکی مبنی بر انتقال COVID-19 از مادر به نوزاد در دوران بارداری وجود ندارد و تاکنون فقط یک مورد نوزادی COVID-19 تایید شده است.
پیشنهاد می کنیم که همه خانم های باردار از اقدامات احتیاطی کلی برای پیشگیری از کووید-19 از جمله شستشوی منظم دست و جلوگیری از ارتباط با افرادی که مریض هستند، سر باز ندهند.

چه درمانی برای ویروس کرونا وجود دارد

هنوز هیچ درمان و واکسن خاصی برای این بیماری وجود ندارد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بیشتر از یک روش علامت گذاری استفاده می کنند. به این معنی که آنها علائم را به جای هدف قرار دادن ویروس درمان می کنند و مراقبت هایی مثل اکسیژن درمانی و مدیریت مایعات را برای افراد آلوده ارائه می دهند که می تواند بسیار مؤثر باشد.
از آنجا که این ویروس جدید است، هیچ واکسنی برای آن در دسترس نیست. اگرچه کار بر روی واکسن از قبل توسط چندین گروه تحقیقاتی و شرکت های داروسازی در سراسر جهان آغاز شده است، ممکن است ماه ها و تا بیش از یک سال آزمایش واکسن به طول بیانجامد و آماده استفاده در انسان باشد.

اولویت بندی آزمایش کووید-19 در چه گروه هایی مد نظر است

بیماران بستری در معرض عفونتهای شدید تنفسی، کارکنان مراقبت های بهداشتی بدون علامت از جمله افرادی که علائم خفیف دارند، موارد عفونت حاد تنفسی در بیمارستان یا مراکز مراقبت طولانی مدت، بیماران مبتلا به عفونت های حاد تنفسی یا بیماری مانند آنفولانزا در کلینیک های سرپایی یا بیمارستان های خاص و سالمندان با شرایط پزشکی مزمن اساسی مانند بیماری ریه، سرطان، نارسایی قلبی، بیماری عروق مغزی، بیماری کلیوی، بیماری کبد، دیابت و شرایط ایمنی بدن، دارای اولویت آزمایش برای ویروس کرونا هستند.

راه های تست مثبت یا منفی بودن ویروس کرونا

اگر از علائم کووید-19 (مانند تب، سرفه، مشکل در تنفس، درد عضلانی یا ضعف) احساس بیماری دارید، توصیه می شود با مرکز خدمات درمانی محلی خود به صورت آنلاین یا تلفنی تماس بگیرید. اگر ارائه دهنده خدمات درمانی شما معتقد است که نیاز به تست آزمایشگاهی برای ویروس ایجاد شده توسط کووید-19 وجود دارد، وی شما را از این روش مطلع می کند تا از چگونگی انجام آزمایش مطلع شوید.

انتقال بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان

افراد مبتلا به آلرژی و بیماری کووید-19

بخش عمده ای از جمعیت علائم فصلی مربوط به گرده را گزارش می كنند كه شایع ترین آنها شامل خارش چشم، احتقان بینی، آبریزش بینی و گاهی اوقات خس خس سینه است. معمولاً به همه این علائم حساسیت به گرده یا رینیت آلرژیک گفته می شود. رینیت آلرژیک معمولاً در کودکان و بزرگسالان با آسم آلرژیک همراه است. آلرژی از جمله آسم آلرژیک خفیف، به عنوان یک عامل اصلی خطر برای ابتلا به ویروس کرونا است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt