سوالات متداول در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید-19

سوالات متداول در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید-19

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 فروردین ، 1399

سوالات متداول در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید-19

در این صفحه به شایع ترین سوالات در مورد ویروس کرونا که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد، پاسخ داده شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در این صفحه به شایع ترین سوالات در مورد ویروس کرونا که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد، پاسخ داده شده است. با ما همراه باشید.

COVID-19 یا کرونا ویروس چیست؟

کووید-19 یک سندرم شدید و حاد تنفسی است که به کروناویروس 2019 معروف می باشد. کووید-19 نامی است که به بیماری مرتبط با این ویروس داده می شود و نوعی جدید از ویروس است که قبلاً در انسان مشخص نشده است.

ویروس کرونا

کرونا ویروس ها از کجا آمده اند؟

Coronaviruses ویروس هایی هستند که در بین حیوانات گردش می کنند. خفاش ها میزبان طبیعی این ویروس ها محسوب می شوند، اما چندین گونه دیگر از حیوانات نیز به عنوان منبع این ویروس عمل می کنند. به عنوان مثال، سندرم تنفسی خاورمیانه Coronavirus (MERS-CoV) از شتر به انسان منتقل می شود و سندرم شدید تنفسی حاد از گربه های مخروط به انسان منتقل می شود.

آیا این ویروس با SARS یا آنفولانزای فصلی قابل مقایسه است؟

Coronavirus اپیدمی کشف شده در سال 2019 در چین از نظر ژنتیکی با ویروس سارس ارتباط نزدیکی دارد. SARS در اواخر سال 2002 در چین پدید آمد و در بیش از 8000 مورد در 33 کشور در طی مدت 8 ماه شیوع پیدا کرد. از 30 مارس 2020 ، شیوع COVID-19 بیش از 700000 مورد در سراسر جهان را گرفتار کرده است و اولین مورد در ژانویه سال 2020 در چین گزارش شده است. از این تعداد ، بیش از 30000 نفر درگذشته اند. در حالی که ویروس هایی که هم COVID-19 و هم آنفولانزای فصلی را به وجود می آورند از فرد به شخص دیگری منتقل می شوند و ممکن است علائم مشابهی را ایجاد کنند، این دو ویروس بسیار متفاوت هستند و به همان شیوه رفتار نمی کنند. نگرانی ها در مورد COVID-19 این است که بر خلاف آنفلوانزا، هیچ واکسن و درمان خاصی برای بیماری وجود ندارد و همچنین به نظر می رسد قابل انتقال تر از آنفولانزای فصلی است. از آنجا که این ویروسی جدید است، هیچ کس ایمنی قبلی را ندارد و این به این معنی است که کل جمعیت انسان به طور بالقوه مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند.

نحوه انتقال ویروس کرونا چگونه است و چطور (به راحتی) گسترش می یابد؟

در حالی که اعتقاد بر این است که حیوانات منبع اصلی این ویروس هستند، ویروس اکنون از فردی به فرد دیگر (انتقال انسان به انسان) منتقل می شود. در حال حاضر اطلاعات اپیدمیولوژیکی کافی برای تعیین چگونگی شیوع این ویروس در بین افراد وجود ندارد اما تخمین زده می شود که به طور متوسط یک فرد آلوده بین دو تا سه نفر دیگر را آلوده می کند.
به نظر می رسد ویروس کرونا عمدتاً از طریق قطرات تنفسی کوچک با عطسه، سرفه یا هنگامی که افراد در مجاورت و نزدیکی (معمولاً کمتر از یک متر) با یکدیگر در تعامل هستند، منتقل می شوند. این قطرات سپس می توانند استنشاق شوند یا روی سطحی که دیگران با آنها در تماس هستند فرود بیایند که می توانند هنگام لمس بینی، دهان یا چشم خود به این بیماری آلوده شوند. این ویروس از چندین ساعت (روی مس و مقوا) تا چند روز (روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ) می تواند در سطوح مختلف زنده بماند. اما مقدار ویروس زنده با گذشت زمان کاهش می یابد و ممکن است تعداد کافی وجود نداشته باشد و باعث عفونت شود.
دوره تولیدمثل برای COVID-19 (یعنی زمان بین قرار گرفتن در معرض ویروس و شروع علائم) بین یک تا 14 روز تخمین زده می شود. ویروس هنگامی که افراد را آلوده می کند، آن ها دارای علائمی مانند سرفه هستند. شواهد دیگری نیز وجود دارد كه نشان می دهد انتقال از طرف فردی كه حتی دو روز قبل از بروز علائم آلوده است، می تواند رخ دهد.

مطالعات بیشتر در مورد کرونا
اطلاعات پزشکی خود را در مورد کرونا افزایش دهید
گزارش روز از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان
کدام کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند
جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا
آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

تا چه زمانی فرد مبتلا به ویروس کرونا دارای عفونت است؟

دوره عفونت کرونا ممکن است یکی دو روز قبل از ظهور علائم شروع شود، اما افراد به احتمال زیاد در طول دوره دارای نشانه های بیشتر هستند، حتی اگر علائم آن خفیف باشد. تخمین زده می شود که دوره عفونت در موارد متوسط تا 12 روز به طول انجامد و در موارد شدید نیز دو هفته طول می کشد.

شخص ماسک زده برای جلوگیری از کرونا

عفونت COVID-19 چقدر شدید است؟

اطلاعات اولیه EU / EEA (از کشورهایی که داده های موجود دارند) نشان می دهد که حدود 20 تا 30٪ از بیماران مبتلا به COVID-19 تشخیص داده شده در بیمارستان بستری هستند و 4٪ بیماری شدید دارند. میزان بستری در افراد 60 سال و بالاتر و همچنین برای کسانی که دارای سایر بیماری ها هستند، بیشتر است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt