گردش در اعماق تاریخ چین

گردش در اعماق تاریخ چین

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آبان ، 1398

گردش در اعماق تاریخ چین

بیشتر مردم وقتی با تور چین به این کشور سفر می کنند، فقط می خواهند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پكن را ببینند یا در شانگهای قدم بزنند. اما در چین جاذبه های توریستی شگفت انگیزی وجود دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بیشتر مردم وقتی با تور چین به این کشور سفر می کنند، فقط می خواهند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پكن را ببینند یا در شانگهای قدم بزنند. اما در چین جاذبه های توریستی شگفت انگیزی وجود دارد. از شهرهای باستانی گرفته تا جنگل ها و معابد یا مزارع برنج که به نظر می رسد توسط هنرمندان نقاشی شده اند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده چین و گردش در اعماق تاریخ چین با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری چین

بازدید از دیوارهای شهر شیان

صدها سال پیش، چینی ها دیوارهای سنگی عظیمی را در اطراف شهرهای خود بنا می کرده اند تا در برابر مهاجمان از آنها محافظت کنند. شهر شیان یا ژیان نیز از این قاعده مستثنی نبود. این دیوار یزرگ که دور شهر شیان چین بنا شده تا امروز پابرجا مانده است و یکی از بهترین و برجسته ترین جاذبه های گردشگری چین می باشد. قدم زدن بر روی این دیوار کاری ضروری برای گردشگران تور چین و بازدید کنندگان پایتخت باستانی چین است.

دیوار بزرگ شهر شیان چین

سه برج پاگودا بهترین سازه مهم بودایی

سه پاگودا یکی از بهترین سازه های حفظ شده بودایی در چین می باشند که چندین فاجعه انسانی و طبیعی را تحمل کرده اند. این بنا ها در شمال غربی شهر باستانی دالی واقع در جنوب چین قرار دارند. بتکده میانی، که در سال 824-840 میلادی توسط پادشاه کوآن فنگو ساخته شده، 69.6 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین بتکده های چین محسوب می شود. دو بتکده دیگر نیز در حدود یک قرن بعد ساخته شدند.

سه برج پاگودا در چین

جنگل سنگی شیلین

جنگل سنگی یا (Shilin) به زبان چینی، مجموعه ای از سازه های کارست می باشد که در جنوب غربی چین واقع شده است. سنگ ها از روی زمین شبیه به استالاگمیت در غارها می باشند. تصور می شود این سنگ ها 270 میلیون سال قدمت دارند. این منطقه زمانی کف اقیانوس بوده و جریان آب این سازه های باشکوه را ایجاد کرده است. جنگل سنگی شیلین سالانه بیش از 2 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند.

جنگل سنگی شیلین در چین

بازدید از شهر قدیمی لیجیانگ

شهر قدیمی لیجیانگ یکی از برترین مغناطیس های گردشگری چین است و بازدید کننده هایی را که می خواهند از زندگی در یک منطقه اقلیتی استفاده کنند، به خود جلب کرده است. کوبلای خان اولین امپراتوری بود که در این شهر 800 ساله زندگی می کرده و وابسته به فرهنگ اقلیت نکسی بوده است. تقریباً 350 پل از کانال های متقاطع که از داخل شهر می گذرند عبور می کنند و مکان مناسبی برای دیدن معماری رنگی نکسی و ساکنانی با لباس های بومی را به وجود آورده اند.

یکی از معابر شهر قدیمی لیجیانگ در چین

باغ ها و کانال های سوژو

سوژو یک شهر زیبا است که در حدود 65 کیلومتر با شانگهای فاصله دارد و در کانالی بزرگ واقع شده است. این شهر برای ابریشم، کانالهایی که از داخل شهر می گذرند و باغهای کلاسیک با استخرهای ماهی و کارخانه های کوهستانی که در خود جای داده، بسیار مشهور است. سوژو حدود 80 باغ کلاسیک دارد که باغ مدیر یکی از مشهورترین باغ های آن می باشد. یک قایق سواری در کانال راهی مناسب برای تجربه گردشی عالی در سوژو است.

مکان هایی در وسط کانال آب در سوژو چین

غارهای موگائو

در امتداد جاده باستانی ابریشم به بازدید از غارهای موگائو که نماینده هنر غار اولیه بودایی هستند، بروید. بر خلاف غارهای یونگانگ، که بودای حک شده روی آن در دامنه کوه ها خودنمایی می کند، موگائو گروتو اغلب، نقاشی های دیواری حک شده روی دیوارهای غار دارد که برخی از نقاشی ها مربوط به قرن چهارم می باشند.

مجسمه دراز کشیده در حالت خوابیدن در غار موگائو چین

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt