در سفر به چین نگران عدم تسلط به زبان های چینی نباشید

در سفر به چین نگران عدم تسلط به زبان های چینی نباشید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 بهمن ، 1399

در سفر به چین نگران عدم تسلط به زبان های چینی نباشید

این یک سوال بسیار متداول برای بسیاری از افرادی است که سفر خود را به چین برنامه ریزی می کنند. ما با این راهنمایی ها قصد داریم به گردشگران تورهای چین بیاموزیم که بتوانند به طور موثر ارتباط برقرار كنند و در سفر به چین نگران عدم تسلط به زبان های چینی نباشند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

این که در سفر به چین با مردم محلی چگونه ارتباط برقرار کنیم، یک سوال بسیار متداول و اضطراب عمومی برای بسیاری از افرادی است که سفر خود را به چین برنامه ریزی می کنند. ما با این راهنمایی ها قصد داریم به گردشگران تورهای چین بیاموزیم که بتوانند به طور موثر ارتباط برقرار كنند، غذا سفارش دهند یا در کل مانند یک انسان متمدن عمل كنند و در سفر به چین نگران عدم تسلط به زبان های چینی نباشند.

جاذبه های گردشگری چین

آیا مردم چین به اندازه کافی انگلیسی می دانند؟

بیشتر چینی ها انگلیسی یاد گرفته اند. کودکان چینی در مدرسه زبان انگلیسی را می آموزند. در اصل، هر کودکی بدون توجه به جایی که در آن زندگی می کند، حداقل هشت سال را برای یادگیری زبان انگلیسی می گذراند. با وجود این که ماندارین زبان رسمی گفتگو در چین است، تعدادی از زبانهای مختلف و غالبا غیرقابل درک، در برخی مناطق خاص از این کشور وجود دارند. این مناطق شامل مغول، اویغور، تبت، ژوانگ و تعدادی دیگر می باشند.

جمله سلام چین به زبان چینی روی عکس یکی از جاذبه های گردشگری چین

تخمین زده می شود که تقریبا 300 زبان در چین وجود دارد. به طور کلی، یک فرد چینی نمی تواند به اندازه کافی انگلیسی صحبت کند و با شما ارتباط برقرار کند. این بدان معنی است که شما باید با دقت به راهنمای تور چین خود گوش کنید و به آن نزدیک شوید و سوالات خود را با آنها مطرح کنید. راهنمای تور شما دقیقا می داند که در کجا می توانید غذا یا یک سرویس بهداشتی پیدا کنید.
البته برای کسانی که هنوز هم نگران این می باشند که بدون اینکه بتوانند به زبان محلی صحبت کنند گم شوند، چند نکته برای اطمینان و لذت بردن از سفر خود به چین ذکر کرده ایم.

  • کارت ویزیت را از هتل بگیرید، این کارتها می توانند مسیر بازگشت به هتل را بسیار آسان تر کنند زیرا نام و آدرس هتل شما در آن به زبان ماندارین وجود خواهد داشت. فقط کافیست آن را به راننده تاکسی نشان دهید.
  • یک کپی از نام و آدرس هتل خود را در ایمیل یا تلفن خود ذخیره کنید تا بتوانید به آنجا برسید. اگر سیم کارت چینی ندارید، قبل از اینکه از محدوده Wi-Fi هتل خارج شوید، ایمیل را بارگیری کنید.
  • برنامه فرهنگ لغت چینی (Pleco) را دانلود کنید، این برنامه به اینترنت احتیاج ندارد و با استفاده از آن می توانید عباراتی را که نیاز دارید، بیابید. (Pleco) کلمات را از انگلیسی به ماندارین و یا زبان های دیگر چینی ترجمه می کند.
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt