رشد صنعت گردشگری آلانیا و تبدیل به بهترین نقاط گردشگری ترکیه

رشد صنعت گردشگری آلانیا و تبدیل به بهترین نقاط گردشگری ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 شهریور ، 1398

رشد صنعت گردشگری آلانیا و تبدیل به بهترین نقاط گردشگری ترکیه

منطقه آلانیا پایتخت گردشگری ترکیه در استان آنتالیا قرار دارد و یکی از مکانهای محبوب برای گردشگرانی که از جاذبه های گردشگری ترکیه بازدید می کنند، می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

منطقه آلانیا پایتخت گردشگری ترکیه در استان آنتالیا قرار دارد و یکی از مکانهای محبوب برای گردشگرانی که از ترکیه بازدید می کنند، می باشد.
آلانیا از زمان های بسیار قدیم میزبان امپراطوری های رومی، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بوده می باشد. امروزه نیز به دلیل زیبایی های تاریخی و طبیعی خود میلیون ها گردشگر را به خود جلب کرده است. 300000 نفر گردشگر اروپایی و 500000 گردشگر روسی در تابستان به آلانیا آمده و از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه بازدید کرده اند.

ساحل زیبای آلانیا در ترکیه

Burhan Sili، رئیس انجمن کارآفرینان گردشگری آلانیا (ALTİD) گفت که آلانیا مقام اول جهانگردی در مدیترانه است.
وی همچنین بیان کرد: گردشگری در این منطقه در دهه های 1950 - 1960 آغاز شد. امروز، ظرفیت هتل های آلانیا 125000 نفر است که 30 درصد از کل ظرفیت آنتالیا و 10 درصد از کل ظرفیت ترکیه است. ما میزبان 3.5 میلیون گردشگر از 72 کشور جهان هستیم که با گردشگران داخلی به 4 میلیون رسیده است. هدف ما میزبانی 5-5.5 میلیون گردشگر تا سال 2023 است.
سیلی گفت که آنها تلاش کرده اند گردشگری را بهبود بخشند و آنها می خواستند مناطق دیگری از جهانگردی به غیر از گردشگری ساحلی را تشویق کنند. آلانیا میزبان بیش از 11 برابر جمعیت خود است. از نظر تعداد گردشگران، ما میزبان تعداد جمعیت بیشتری نسبت به برخی کشورها هستیم. ما همچنین باید درآمد را افزایش دهیم.
او همچنین بیان کرد: این امر در آلانیا رونق بزرگی برای اشتغال ایجاد می کند و افزود: 100000 نفر در طول دوره گردشگری شاغل بودند.
وی گفت: تعداد زیادی خارجی وجود دارد که ترجیح می دهند در آلانیا زندگی کنند. آنها خانه می خرند و بخشی از سال را در اینجا می گذرانند. آنها در درآمد های ترکیه سهم بسزایی دارند.
said Cavuşoğlu، رئیس هیئت اجرایی گردشگری آلانیا گفت: آلانیا پتانسیل بسیار خوبی در جهانگردی دارد که این امر توسط آمار گردشگران تور های آلانیا نشان داده شده است. ما میزبان 3.5 میلیون گردشگر در سال هستیم. این تعداد بعد از افتتاح فرودگاه گازی پاشا بهتر خواهد شد. سهم آلانیا در گردشگری ترکیه، نزدیک به 80 درصد می باشد.
او بیان کرد، آلانیا یکی از بزرگترین مقصد و جاذبه های گردشگری ترکیه است و آنها سعی کردند گردشگران بیشتری را به ارمغان بیاورند.
وی افزود: پس از تعطیل شدن مدارس، تعداد گردشگران نیز افزایش می یابد. سواحل ما از Okurcalar گرفته تا Gazipaşa، بسیار زیبا هستند. بلغارستان کشوری ارزان تر از ما بود اما اکنون گران تر شده است. ما نسبت به رقابت با سایر کشورها مثبت تر هستیم. اپراتورهای تور های ترکیه بیشتر ما را ترجیح می دهند.
معاون بنیاد ارتقاء آنتالیا Mehmet Dahaoğlu، گفت: آلانیا یک برند مشهور در جهانگردی است و در اروپا معروف می باشد. مردم سالهاست که به اینجا می آیند و به یک برند تبدیل شده است. هدف ما این است که از ارقام فعلی فراتر برویم.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt