شکم پرستی در لنکاوی!

شکم پرستی در لنکاوی!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 شهریور ، 1398

شکم پرستی در لنکاوی!

بهترین غذاهای مالایی در لنکاوی از فراوانی غذاهای دریایی و سبزیجات تازه و همچنین گیاهان و ادویه جات منحصر به فرد این جزیره بهره مند می شوند، در نتیجه ترکیب هایی را که ممکن است در هیچ جای دنیا پیدا نکنید، به دست می آورند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بهترین غذاهای مالایی در لنکاوی از فراوانی غذاهای دریایی و سبزیجات تازه و همچنین گیاهان و ادویه جات منحصر به فرد این جزیره بهره مند می شوند، در نتیجه ترکیب هایی را که ممکن است در هیچ جای دنیا پیدا نکنید، به دست می آورند. لنکاوی از مکان های متنوع غذا خوری برخوردار است و بهترین غذا های محلی مالایی را به گردشگران تور های کوالالامپور لنکاوی ارائه می دهند. اما در میان غذا های مالایی تعدادی از آن ها بسیار لذیذ و دلچسب هستند که برای آشنایی با این غذا ها با ما همراه باشید.

میزی پر از غذا ها و سالاد های محلی لنکاوی

Nasi Tomato، (نسی گوجه فرنگی)

گوجه فرنگی نسی، یا برنج و سس گوجه فرنگی، با ترکیبی از رب گوجه فرنگی، شیر نارگیل، ادویه های مختلف به همراه سیر، پیاز و شکر تهیه می شود. Nasi Tomato (نسی گوجه فرنگی) در اکثر رستوران های مالایی در لنکاوی موجود است و می تواند با طیف گسترده ای از چاشنی ها مانند مرغ سرخ شده یا ماهی و سبزیجات خام سرو شود. البته ما به شدت توصیه می کنیم Nasi Tomato (نسی گوجه فرنگی) را با گوشت گاو رنجنگ و نخود فرنگی سفارش دهید، زیرا بهترین پیشنهاد برای شکم پرستی در لنکاوی می باشد.

غذای محلی مالایی Nasi-Tomato سرو شده در لنکاوی

(Ikan Bakar (Grilled Fish، (ماهی کبابی)

غذای لذیذ (Ikan Bakar (Grilled Fish (ماهی کبابی) در همه جای مالزی به فروش می رسد، اما لنکاوی به دلیل عرضه فراوان غذاهای دریایی تازه، بهترین آنها را ارائه می دهد. ترجمه تحت اللفظی آن، ماهی کبابی است. این ماهی کبابی مالزیایی را می توانید در تعداد زیادی از غرفه های کنار خیابان، بازارهای شبانه و رستوران های محلی، که این غذاهای خوشمزه را با قیمت مناسب به فروش می رسانند پیدا کنید. برای پخت این غذا قبل از اینکه آن را در یک برگ موز بپیچانند و روی اجاق ذغالی کباب کنند، ماهی را با سمبل، زردچوبه، فلفل دلمه ای، بلک و گالنگال ترکیب می کنند. به دلیل طعم تند این غذا، یک بشقاب برنج بخارپز را همراه آن سفارش دهید.

ماهی کبابی به همراه سس مخصوص یکی از غذا های مالایی در لنکاوی

(Pajeri Nenas (Pineapple Curry، (آناناس و زردچوبه هندی)

(Pajeri Nenas (Pineapple Curry، (آناناس و زردچوبه هندی)، برای پذیرایی از گیاهخواران که به دنبال نمونه سنتی از غذا های مالایی هستند بسیار ایده آل است. این غذای ترش و شیرین نیز معمولا هنگام ناهار در رستوران های محلی مالایی در لنکاوی سرو می شود. تکه های مرکب از آناناس شیرین را در یک ادویه کاری مبتنی بر نارگیل (Pajeri Nenas (Pineapple Curry، (آناناس و زردچوبه هندی) را تشکیل می دهد، این غذا بهتر است با یک بشقاب برنج سفید، بامیه، خیار و بادمجان همراه شود.

غذای محلی مالایی به نام Pajeri-Nenas در لنکاوی

Nasi lemak، برنج و سس لمک

Nasi lemak، یکی از غذاهای محلی مالزی است که از خوردن آن در هر ساعت از روز می توانید لذت ببرید. Nasi lemak، برنج و سس لمک یک غذای دلچسب از برنج با طعم نارگیل است که با تخم مرغ آب پز، بادام زمینی سرخ شده، آنچوی ها و یک سس تند با طعم میگو سرو می شود. یک بشقاب Nasi lemak، برنج و سس لمک در همه جا در دسترس است، اما در بازارهای شبانه و غرفه های کنار خیابان، آن را در برگ موز سرو می کنند.

غذای محلی مالایی Nasi-Lemak سرو شده در برگ موز

Beef Rendang، (رندانگ گوشت گاو)

Beef Rendang، رندنگ گاو به طور سنتی همراه با سس کپات (کوفته برنج پیچیده شده در برگ نارگیل) و برنج در مراسم عروسی یا جشن های سالانه سرو می شود اما امروزه، یک همراه محبوب برای هر نوع برنج است. رندنگ گوشت گاو شامل قطعه های های گوشت گاو پخته شده است که با ادویه زنجبیل، زردچوبه، لیموترش، فلفل قرمز، نارگیل و آسام کپینگ که از درختی از جنگل های بومی لنکاوی تهیه می شود، ترکیب شده است. به غیر از گوشت گاو یا گاومیش، در اغلب رستوران های مالایی در لنکاوی می توانید آن را با مرغ، سبزیجات و غذاهای دریایی نیز میل کنید.

غذای مالزیایی Beef-Rendang در لنکاوی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt