گشت و گذار مجازی در کلیسای 1100 ساله آکدامار

گشت و گذار مجازی در کلیسای 1100 ساله آکدامار

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 مرداد ، 1398

گشت و گذار مجازی در کلیسای هزاره ساله آکدامار

برای مشاهده هزاران سال از تاریخ کلیسایی که در آناتولی نهفته است تنها یک کلیک فاصله دارید. برای دیدن کلیسای 1،100 ساله آکدامار یا آختامار، یک کلیسای ارمنی قرون وسطایی در شرق استان وان ترکیه با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای مشاهده هزاران سال از تاریخ کلیسایی که در آناتولی نهفته است تنها یک کلیک فاصله دارید. برای دیدن کلیسای 1،100 ساله آکدامار یا آختامار، یک کلیسای ارمنی قرون وسطایی در شرق استان وان ترکیه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نمایی از جزیره آناتولی و کلیسای آکدامار در دریاچه وان

کلیسای 1،100 ساله آکدامار که در جزیره آکدامار در دریاچه وان واقع شده است، بین سالهای 915 بعد از میلاد و 921 بعد از میلاد توسط معمار نامی، مانوئل و تحت نظارت گاگیک آرتسرونی، پادشاه ارمنی ساخته شده است. سازمان میراث فرهنگی ترکیه برای کلیسای 1،100 ساله آکدامار یک وب سایت اختصاصی راه اندازی کرده تا آن را به جهانیان و کسانی که نمی توانند از تور های ترابزون و وان استفاده کنند، معرفی کند. در این وبسایت که اطلاعات جامع و مطالب بصری را به سه زبان مختلف، ترکی، انگلیسی و ارمنی ارائه می دهد، هم اکنون برای بازدید کنندگانی که نمی توانند به جزیره بروند، یا کسانی که شاید علاقه مند به دیدن یک شاهکاری که قرن ها در سرزمین های اجدادی شان پا برجا مانده است، باز می باشد.

نمایی از کلیسای آکدامار و دریاچه وان و کوه های اطراف

تلاش برای گرد هم آوردن آثار تاریخی و موزه های فرهنگی برای بازدید کنندگان در یک محیط دیجیتالی، در جهان و همچنین ترکیه اهمیت زیادی پیدا کرده است. فیلم ها و عکس های 360 درجه که با استفاده از فناوری های پیشرفته تصویر برداری تهیه شده اند، به بازدید کنندگان این امکان را می دهند که هماهنگی بی نظیری از تاریخ و طبیعت را از نزدیک ببینند. نقش برجسته ها و نقاشی های دیواری کلیسا، گل های سفید درختان بادام اطراف آن و رنگ آبی بی نظیر دریاچه وان از جمله زیبایی های بصری است که فضای الهی این مکان تاریخی را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد. علاوه بر این ، طبیعت منحصر به فرد آکدامار از طریق لنزهای هنرمند مشهور عکاسی İzzet Keribar به بازدید کنندگان ارائه می شود.

نمای داخلی و نقاشی های روی دیوار کلیسای 1100 ساله آکدامار

Fahrettin Altun، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری، در سخنانی درباره این پروژه گفت، كه آنها به منظور افزایش آگاهی در مورد میراث فرهنگی غنی كه ترکیه از آن برخوردار است، فعالیتهای مختلف تحقیقاتی و تبلیغاتی را انجام دادند.
آلتون همچنین اظهار داشت که آنها اولین پروژه را برای کلیسای آکدامار که یک مرکز مهم ایمان مسیحی و ارمنی است، تحقق بخشید. وی گفت: به لطف علاقه دولت و سرمایه گذاری ها، هم جزیره و هم کلیسای تاریخی به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل شدند.

کلیسای آکدامار و دریاچه وان

آناتولی تکه سنگی از فرهنگ ها و عقاید مختلف است. جامعه ارمنستان بخشی از این تکه سنگ می باشد. ما همچنان به تقویت پل دوستی که با قرنها زندگی در کنار هم ساخته ایم و نمونه ای برای جهان خواهیم بود. افتتاح نمایشگاهی با عکس های کلیسای آکدامار که توسط کریبر گرفته شده توسط رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در 23 ژوئیه در کلیسای هاگیا ایرنه در کاخ توپکاپ استانبول به عنوان بخشی از این پروژه نیز انجام شد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt