لغو ویزای سفر بین دو کشور روسیه و ترکیه

لغو ویزای سفر بین دو کشور روسیه و ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مرداد ، 1398

لغو ویزای سفر بین دو کشور روسیه و ترکیه

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای گفت: سفر بدون ویزا بین روسیه و ترکیه شروع می شود.طبق این بیانیه ورود و خروج بین کشورهای ترکیه و روسیه بدون ویزا انجام می پذیرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای گفت: سفر بدون ویزا بین روسیه و ترکیه شروع می شود.

طبق این بیانیه ورود و خروج بین کشورهای ترکیه و روسیه بدون ویزا انجام می پذیرد و مردم ترکیه می توانند بدون ویزا به روسیه و برعکس سفر کنند و از جاذبه های گردشگری ترکیه و همینطور روسیه نهایت لذت را ببرند.

توافقنامه لغو ویزای بین ترکیه و روسیه

در این بیانیه آمده است: این اقدامات به صورت متقابل برای دارندگان گذرنامه های رسمی و خدماتی و همچنین برای رانندگان حمل و نقل بین المللی معتبر است. این شرکت همچنین دارای دارندگان گذرنامه ویژه ترکیه است. همچنین در این بیانیه آمده است: توافقنامه معافیت ویزا که در 12 مه 2010  تا تاریخ 7 آگوست 2019 منعقد شده بود، مجدداً تصویب شد. ما انتظار داریم اجرای کامل این توافقنامه به خوبی انجام شود. روسیه در اواخر سال 2015 عبور بدون ویزا را به دلیل تنش در مورد سقوط جت روسی در امتداد مرز ترکیه و سوریه به حالت تعلیق درآورد.

پاسپورت گذرنامه

در ماه ژوئیه، رئیس جمهور روسیه پوتین به وزارت امور خارجه دستور داد كه نامه ای با موضوع رفع نقص جزئی سفر بدون ویزا، به مقامات تركیه ارسال كنند. رئیس جمهور ترکیه ، اردوغان گفت: اقدام روسیه برای اجازه سفر بدون ویزا به شهروندان ترکیه نتیجه روابط و گفتگوهای گرم است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt