تعریف جذابیت تفلیس از زبان گردشگران

تعریف جذابیت تفلیس از زبان گردشگران

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 مرداد ، 1398

تعریف جذابیت تفلیس از زبان گردشگران

نمای خیره کننده از تپه بالای تفلیس، اتصالی از فضاهای شهری باستانی و مدرن را نشان می دهد که بازگو کننده تاریخ تفلیس از زمان تأسیس آن در قرن 5 تا آخرین دستاوردهای معماری می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تفلیس، خیره کننده چشم گردشگران

نمای خیره کننده از تپه بالای تفلیس، اتصالی از فضاهای شهری باستانی و مدرن را نشان می دهد که بازگو کننده تاریخ تفلیس از زمان تأسیس آن در قرن 5 تا آخرین دستاوردهای معماری می باشد.

نمای کلی شهر تفلیس در گرجستان از بالای تپه کناری آن

شهر قدیمی تفلیس با خیابان های باریک و ساختمانهای التقاطی خود اخیرا بازسازی شده است و با داشتن بسیاری از مغازه های کوچک و کافه های دنج، زندگی جدیدی به آن روی آورده است. گرجستان در تلاش است تا تاریخ باستانی خود را حفظ کند. گاهی اوقات یک سنگ ساده در یک گوشه می تواند بیش از یک کتاب با بسیاری صفحه با شما صحبت کند. گرجستان امروز با ظهور دوران طولانی اتحاد جماهیر شوروی و سختی های شدید دهه 1990، خود را به عنوان کشوری باز و دوستانه معرفی کرده و پذیرای میهمانان از سراسر جهان می باشد. تفلیس یک شهر عالی برای گردشگران تور گرجستان است و بسیار امن می باشد.تفلیس شدیدا مطابق با استانداردهای اروپایی پیش رفته است.

خانه های عجیب و غریب در شهر قدیمی تفلیس گرجستان

کلود فارستر، یک توریست فرانسوی می گوید: مردم تفلیس استقبال بسیار خوبی از گردشگران دارند. ما اینجا غذاهای خیلی خوب و لذیذی می خوریم و فضای شهر برای همه چیز عالی است. او همچنین گفت، گرجستان یک کشور بسیار باز و همچنین یک کشور اروپایی است.
در كالئیدوسكوپ معماری مدرن و سنتی به روشنی آشکار است و مکان های قدیمی و معروف هنوز هم در حال زندگی هستند. حمام های گوگردی که دارای گنبد های آجری هستند و بر جذابیت تفلیس از نظر گردشگران افزوده اند، قرن هاست که درب هایشان برای عموم باز بوده و جزء جاذبه های گردشگری تفلیس نیز می باشند. آب گرم این حمام ها از چاه های سولفوریک طبیعی تا 50 متر عمق تهیه می شود. از آنجا که tpili به معنای گرم در زبان گرجی قدیم است، از این رو نام تفلیس از این چشمه آب گرم گرفته شده است.

گنبد های آجری حمام گوگردی تفلیس در گرجستان

نمای داخل حمام گوگردی تفلیس در گرجستان

معماری و هنر مذهبی در هسته میراث باستانی گرجستان هنوز باقی مانده است. گرجستان نخستین کشور در این منطقه بود که مسیحیت را پذیرفت. فر اکاکی می گوید: قدیمی ترین کلیسای باقیمانده جهان در تفلیس و کلیسای سیونی است، که در قرن ششم و اندکی پس از تأسیس شهر ساخته شده است. زنگ های کلیسای سیونی تفلیس حتی در اثر رویداد های خارجی هم به صدای در می آیند. زمان اتحاد جماهیر شوروی یک بنای در هم شکسته بود و کاربری خود را از دست داد، اما روح خود را حفظ کرده و اکنون دوباره به عنوان کلیسا خدمات می دهد.

نمای خارجی کلیسای سیونی، قدیمی ترین کلیسای جهان در تفلیس

درست در خارج از تفلیس، قلعه های باستانی، صومعه ها و کلیساهای باستانی مناظر باشکوه قفقازی را تاج گذاری کرده و تعداد زیادی از گردشگران را به اماکن مقدس می رسانند.
گوگا کوتتیویشویلی هنرمند می گوید: این میراث باستانی روح خاصی به تفلیس می دهد و نه تنها کلیسای مسیحیت بلکه مسجد و حتی یک معبد زرتشتی را در هم می توانید در اینجا پیدا کنید. این تنوع فرهنگ ها نمونه ای زیبا از سرزمینی است که در آن اروپا با آسیا ملاقات می کند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt