خود را به فستیوال های خوشمزه گرجستان برسانید

خود را به فستیوال های خوشمزه گرجستان برسانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 مرداد ، 1398

خود را به فستیوال های خوشمزه گرجستان برسانید

گرجستان کشوری با قدمتی طولانی و دارای جاذبه های گردشگری و جشنواره های مختلفی است، در این مطلب برای معرفی دو فستیوال در گرجستان که به عنوان جاذبه های گردشگری نیز شناخته می شوند با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فستیوال تفلیسوبا، زادروز تفلیس

تولدها فقط سالی یک بار می آیند و تفلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما به طور یقین نمی دانیم که در کدام روز و در آن ماه پادشاه واختانگ گرگاسالی چشمه ای آب گرم یافت و تصمیم گرفت شهری را در آن مکان بسازد. بنابراین، تولد پایتخت گرجستان در آخر یک هفته از ماه اکتبر جشن گرفته می شود. در این موقع، زمان برداشت تقریباً به پایان رسیده است ، هوا هنوز گرم است ، و رنگهای زیبا هنوز در طبیعت باقی هستند.

در فستیوال تفلیسوبا با چه چیزهایی روبرو می شوید؟

در روز جشن تفلیسوبا گرجستان با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پنیر قفقازی، خینکالی بخارپز، گوشت کباب شده، نان و البته نوشیدنی پذیرایی می شوید. در این جا ترکیب خارق العاده ای از میوه های پاییزی و طیف گسترده ای از شاهکارهای صنایع دستی زیبا دیده می شود. علاوه بر مواردی که ذکر شد، اجرا های تئاتری، صحنه هایی از تاریخ گرجستان، موسیقی محلی و اجرای رقص، کنسرت گالا و آتش بازی در زیر آسمان این شهر زیبا در جشن تفلیسوبا گرجستان وجود دارد. این چیزی است که جشنواره تفلیسوبا گرجستان را تبدیل به یک فستیوال خوشمزه گرجستان و بسیار ویژه و منحصر به فرد می کند.

قسمتی از برگزاری فستیوال تفلیسوبا جشن تولد تفلیس در گرجستان

چه چیزی را باید به تفلیسوبا آورد؟

 دوربین کاملاً شارژ شده و یک قلب باز و بدون اندوه در رفتن به این جشن به همراه داشته باشید. تفلیس شهری است که شما را دوست دارد و همیشه از استقبال شما خصوصاً در روز تولدش خوشحال است!

قسمتی از برگزاری فستیوال تفلیسوبا جشن تولد تفلیس در گرجستان

جشنواره پنیر، فستیوالی خوشمزه در گرجستان

همه ساله گرجستان غذا شناس ها و کارشناسان تغذیه زیادی را از سراسر جهان به جشنواره پنیر دعوت می کند. جشنواره پنیر گرجستان در سال 2015 به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان بین المللی شد، زیرا ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز در لیست شرکت کنندگان این جشنواره حضور پیدا کردند، این بدان معناست که می توانید انواع بیشتری از این غذا های دوست داشتنی و لذیذ را میل کنید. علاوه بر این، مقرر شد جشنواره بعدی در آن منطقه برگزار شود که برنده این رقابت می باشد. پیش از این نیز، جشن حواس ها به میزبانی ریک پارک تفلیس برگزار شده بود.

هدف از برگزاری و انتخاب این نام برای جشنواره پنیر گرجستان چیست

نام فستیوال پنیر گرجستان، هدف از این رویداد را به راحتی آشکار می سازد و منظور از جشن پنیر گرجستان، آشنایی بازدید کنندگان با انواع مختلف پنیرهای قفقازی مثل پنیر های ترکیب شده با طعم دهنده های دامبل کاچاچو با مزه ای متفاوت و با توجه به فن آوری که توسط یونسکو شناخته شده و محافظت می شود، پنیر تند گودا قالب بندی و در کیسه ای ساخته شده از پوست گوسفند، تنلی کولی از جنوب گرجستان که به یک بند بسته شده و همچنین پنیر ترکیب شده با طعم های مختلف مثل عسل، روغن، گل، ادویه جات و ترشی جات می باشد. لطفاً، گرسنه به جشنواره های گرجستان وارد شوید تا طعم غنی این همه جذابیت را حس کنید!

پنیر قفقازی در جشنواره پنیر گرجستان

کشاورز هایی که از مناطق مختلف به این جا آمده اند، از دیدن ترکیبات باستانی مورد استفاده در تهیه پنیرها لذت می برند و در مورد جزئیات خاص تهیه انواع پنیرهای قفقازی گرجستان برای جشنواره پنیر گرجستان به گردشگران و توریست ها توضیحاتی را خواهند داد.
اگر به فرهنگ پنیر سازی و انواع مختلف و بسیار پنیرها برای طعم دهی فوق العاده علاقه دارید، با استفاده از تورهای ویژه گرجستان به این کشور زیبا سفر کرده و پرخوری را در فستیوال پنیر گرجستان به شدت تجربه کنید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt