بهترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

بهترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 مرداد ، 1398

بهترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

بلغارستان یک کشور پر از جاذبه مانند صخره های سنگی، پارک های بزرگ ملی که پر از حیوانات وحشی و در معرض خطر انقراض هستند و سواحل شنی که دریای سیاه را در آغوش کشیده اند،می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بلغارستان یک کشور مملو از جاذبه های مختلف مانند صخره های سنگی در بالای کوه های زیبا، پارک های بزرگ ملی که پر از حیوانات وحشی و در معرض خطر انقراض هستند و سواحل شنی که دریای سیاه را در آغوش کشیده اند می باشد و دارای عمق تاریخ و ملتی پر از زیبایی های طبیعی و غنای فرهنگی که به دوران باستان باز می گردند، می باشد. برای سفر به این کشور پر از زیبایی ابتدا برای آشنایی بیشتر با جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی این کشور با ما همراه باشید و سپس با استفاده از تور های ویژه بلغارستان هیجان سفر خود را چندین برابر کنید.

کلیسای الکساندر نوسکی، نماد بلغارستان

کلیسای الکساندر نوسکی در قلب شهر خیره کننده صوفیه قرار دارد و نماد کشور بلغارستان است. این کلیسای جامع برای شهروندان شهر و بین سالهای 1882 تا 1912 ساخته شده است. کلیسای الکساندر نوسکی به منظور محترم شمردن زندگی 200000 سرباز روسی، که در جنگ روسیه و ترکیه برای آزادی بلغارستان از حکومت عثمانی ها کشته شدند، بنا شده است.
کلیسای جامع الکساندر نوسکی گنجینه ای با 45 متر ارتفاع و گنبد طلایی می باشد. در داخل این کلیسا، در میان بسیاری از کف پوش های پیچیده، نقاشی های پر معنی و تصویری از فرشتگان، لوستر های بزرگ و آویزان و محراب این مسجد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

نمای بیرونی کلیسای الکساندر نوسکی در بلغارستان

نمای داخلی کلیسای الکساندر نوسکی در بلغارستان

آبشارهای (کروشونا)Krushuna، نقطه عطف محلیان

در نزدیکی روستای (کروشونا)  Krushuna، در یک چشم انداز سرسبز و در میان بسیاری از سنگ های کارست آبشار های کروشونا قرار دارد. بلندترین سقوط آب از این آبشار ها با 20 متر ارتفاع همراه است و محل برخورد آب با سنگ های آهکی کوه، استخرهای کوچکی را به وجود آورده است.. گردشگران برای بازدید از این آبشار ها از یک مسیر آسان که دارای چند پل می باشد، عبور می کنند. در این میان یک راه به غاری پنهان منتهی می شود که منبع آبشار در آن قرار دارد.

آبشار های کروشونا از جاذبه های گردشگری بلغارستان

شهر (کوپریوش تیتسا) Koprivshtitsa، شهر ساختمان های رنگارنگ

در امتداد مسیر صخره های قدیمی و کهن شهر کوپریوش تیتسا با ساختمان های رنگارنگ می رسید. کوپریوش تیتسا در قرون وسطی یکی از مراکز مبارزه با حکومت عثمانی در قلب کوهستان های مرتفع بود و هنوز هم جایگاه غرور بلغاری است. این شهر در حال حاضر یکی از مقاصد محبوب بازدید کنندگان و گردشگران می باشد و به مانند یک موزه فضای باز است. بسیاری از خانه هایش نمونه ای فوق العاده از انقلاب ملی بلغارستان که در قرن نوزدهم اتفاق افتاد، می باشند.

نمای کلی از شهر کوپریویش تیتسا در بلغارستان

بنای یادبود (بوزلوژ)Buzludzha، یادبود یک دولت کمونیسم

المان طراحی وحشتناک و شاهکار، بنای یادبود Buzludzha (بوزلوژ ها) در سال 1974 توسط ارتش بلغارستان و هنرمندان و طراحان مختلف مجسمه سازی، طراحی و تولید شده است. این بنای تاریخی در نقطه نبرد میان ترک ها و بلغاری ها قرار دارد که در سال 1868 اتفاق افتاد و جایی است که دیمیتار بلوجو همراه با رهبران سوسیالیست دیگر انقلاب بلغارستان را به یک دولت کمونیستی تبدیل کردند.

نمای بیرونی بنای یادبود بوزلوژ در بلغارستان

نمای داخلی بنای یادبود بوزلوژها در بلغارستان

کوه (ویتوشا) Vitosha، لذتی تمام نشدنی از طبیعت

کوه ویتوشا در کنار شهر صوفیه قرار دارد و جایی است که مردم برای از بین رفتن استرس درون شهر و لذت بردن از طبیعت می روند به آن جا می روند. با استفاده از ساختار کوه، مسیرهای پیاده روی لذت بخش و دیدنی در آن جا تعبیه شده که پانورامای فوق العاده ای از شهر زیر کوه را در اختیار گردشگران قرار می دهد. بالاترین نقطه کوه Vitosha (ویتوشا)،290  متر می باشد و سالانه گردشگران بسیاری را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بلغارستان جذب می کند.

نمای شهر صوفیه از بالای کوه ویتوشا در بلغارستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt