تلاش برای حذف ویزای آذربایجان

تلاش برای حذف ویزای آذربایجان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 تیر ، 1398

تلاش برای حذف ویزای آذربایجان

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و گفت و گو با نماینده آستارای جمهوری آذربایجان، خبر قول وی در مورد حذف ویزا برای مرزنشینان ایران داد. الفبای سفر را در ادامه دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و گفت و گو با نماینده آستارای جمهوری آذربایجان، خبر قول وی در مورد حذف ویزا برای مرزنشینان ایران را داد. الفبای سفر را در ادامه دنبال کنید.

رونق داد و ست بین دو کشور با حذف ویزا

ولی داداشی ایرنا گفت: شهروندان جمهوری آذربایجان بدون داشتن ویزا وارد ایران می شوند اما برای گذر به شعاع ۴۵ کیلومتری نوار مرزی آذربایجان، مرزنشینان آستارا نیازمند ویزا هستند.از سال 1389 جمهوری آذربایجان برای ورود ایرانیان به این کشور صدور ویزا را الزامی کرده و این دوگانگی و تفاوت در عبور و مرور مرزنشینان هر دو کشور، منجر به گله مند بودن شهروندان آستارای استان گیلان از این شرایط شده است.

وی افزود: در سفر در چند روز گذشته به آذربایجان در باکو در مجلس آذربایجان با نماینده مردم آستارا دکتر رشاد دیدار و گفتگو کردم و این نماینده آذری در مورد رایزنی و پیگیری حذف ویزا برای عبور و مرور مرزنشینان ایران به آذربایجان قول مساعد داد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دیدار، نماینده آستارای آذربایجان اعلام کرد که منافع حذف ویزا برای مرزنشینان آستارا برای ورود به این کشور بیش از آنکه برای ایرانیان مفید باشد، برای کشور آذربایجان سودمندتر است و قول داد که این موضوع را از سازمانهای مرتبط مانند مرزبانی، گمرک، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط پیگیری کند.

 داداشی افزود: این نماینده آذری به ضرورت حذف ویزا برای مرزنشینان ایران اشاره کرد و پیشنهاد داد که شهروندان آستارای ایران نه تنها برای تردد در شعاع ۴۵ کیلومتری نوار مرزی آذربایجان، بلکه در کل این کشور بدون نیاز داشتن به ویزا سفر کنند و قول داد که این پیشنهاد را در کشور خود مطرح و پیگیری کند.

وی ادامه داد: زمینه توسعه مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان توسط اشتراکات زبانی، دینی و روابط تجاری دو کشور فراهم شده و ایجاد سهولت در تردد تاثیر موثبتی در رونق داد و ستد و بازارهای محلی دو طرف خواهد داشت.

طبق آمارهای موجود؛ روزانه حدود سه هزار شهروند آذربایجانی از مرز آستارا به ایران سفر کرده و بعد از خرید مایحتاج خود، به کشورشان بازمی گردند و تفاضل بهای منات آذربایجان با ریال نیز در افزایش تردد و آنها به ایران تاثیرگذار بوده است.

طبق گفته منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا، تا پایان خرداد امسال ۴۵۲ هزار و ۷۸۱ گردشگر و مسافر داخلی و خارجی از این پایانه عبور و مرور کرده اند که این تعداد به مدت مشابه پارسال، دارای افزایش ۷۵ درصدی بوده است و به طور میانگین روزانه، چهار هزار و ۹۰۰ نفر از مرز این شهرستان در حال تردد هستند.شهر مرزی بندر آستارا با دارا بودن جمعیتی ۹۱ هزار نفری در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی کشور آذربایجان قرار دارد. برای سفر به این کشور و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما باکو با ما همراه باشید.

ویزای آذربایجان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt