در بازارهای استانبول خرید های رنگارنگ کنید

در بازارهای استانبول خرید های رنگارنگ کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

در بازارهای استانبول خرید های رنگارنگ کنید

برای خرید کردن در استانبول بازارهای سر باز و سربسته قدیمی زیادی وجود دارد. بازار ادویه استانبول و بازار عتیقه فریکوی و سایر بازارها را در ادامه معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای خرید کردن در استانبول بازارهای سر باز و سربسته قدیمی زیادی وجود دارد.خود را در بازار ادویه استانبول که در آن عطر میوه، چای و ادویه از هر گوشه و کناری به مشام میرسد تصور کنید یا در بازار عتیقه فریکوی که اشیای قدیمی به فروش می رسد گشت بزنید. الفبای سفر تعدادی از آنها را به شما معرفی میکند.

بازار آراستا استانبول

بازار آرستا Arasta Bazaar در پشت مسجد آبی قرار دارد و با حدود 70 فروشگاه، تجربه خرید در این محل در مقایسه با بازار بزرگ بسیار ناچیز است.شما می توانید انواع قالیچه، دستمال کاغذی، کالاهای نخی دستباف، جواهرات، نقاشیهای تزئینی، کوسن های مختلف را با قیمت های کمی بالاتر از بازار بزرگ در این بازار پیدا کنید البته ممکن است احساس کنید که مغازه داران در مقایسه با بازار بزرگ به شما تخفیف نمیدهند.

از فروشگاه مشهور ایزنیک کلاسیک بازدید کنید که سرامیکهای به سبک سنتی را به طراحهای جدید و معاصر که هنر منطقه آناتولی میباشد را به فروش می رساند. همه مردم محلی و گردشگران تور استانبول از این فروشگاه که در قلب بازار آرستا قرار دارد دیدن و خرید میکنند. 

تعدادی از افراد نیز به حمام جنیفر علاقه مند میشوند و منسوجات تولید شده که از مواد طبیعی تهیه شده را می خرند. محصولاتی مانند دستمال توالت و حوله حمام ترکی که توسط مسلمانان ترکیه ساخته شده است.

بازار آراستا استانبول،الفبای سفر
بازار ادویه استانبول

بازار ادویه یک چهارم بازار بزرگ است و برای خرید کردن گشت زدن انتخاب خوبی است و به راحتی میتوانید جنس مورد نظر خود را در آن پیدا کنید. این بازار در نزدیکی مسجد جدید قرار دارد. در بازار قدم گشتی زده و بسته های های ادویه جات، چای ها، روغن ها، گیاهی و دانه ها را مشاهده کنید.

 سعی کنید خیابان پشتی بازار را هم کشف کنید. در امتداد خیابان Hasicilar راه بروید و خلیج شاخ طلایی را ببینید. از مغازه های گلدان و کاسه های سفالی، لوازم التحریر، لوازم کودک، لباس و پارچه، لوازم الکترونیک، محصولات زیبایی و اسباب بازی این محل در تور لحظه آخری استانبول میتوانید دیدن کنید.

بازار ادویه استانبول،الفبای سفر
بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول

بازار عتیقه فروشی فریکوی Feriköy Antique Market که در روزهای یکشنبه برپا میشود در آن بیش از 200 دستفروش اجناس قدیمی و عتیقه از دوران عثمانی تا جواهرات اروپایی قدیمی را به فروش میرسانند. شما می توانید کالاهای مانند سکه های قدیمی، ظروف چینی، رادیوها و دوربین های قدیمی را در این محل پیدا کنید.

 همچنین میتوانید نگاهی به اقلام نوستالژیک در این محل بیندازید از جمله فیلم های ویدوئی، پوسترها، کتاب ها و حتی اشیایی از دوران جنگ. بررسی این بازار یک راه واقعا سرگرم کننده برای وقت گذرانی در یک بعدازظهر یکشنبه در محله شیشلی در تور استانبول است. با 20 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو Osmanbey به این  بازار که در منطقه بومونتی قرار دارد میرسید. برای سفر کردن به این شهر دیدنی، بهترین قیمت تور استانبول را از الفبای سفر بخواهید.

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول،الفبای سفر

بازار ارگانیک فریکوی 

این بازار در روزهای شنبه در محل بازار عتیقه فروشی فریکوی برپا میشود. تازه ترین محصولات ارگانیک از جمله عدس، آرد، نوشیدنی، تخم مرغ و پنیر را در این بازار میتوانید خریداری کنید. شما همچنین می توانید محصولات شوینده ارگانیک را که در سوپر مارکتهای استانبول پیدا نمی شود را نیز  در این مکان تهیه کنید.

 قیمت های این بازار کمی پایین تر از سایر فروشگاهها و سوپر مارکت های عمده فروش هستند. برای خرید محصول سالم و طبیعی و به صرفه این بازار بهترین انتخاب است.

بازار ارگانیک فریکوی،الفبای سفر
سالی بازار کادیکوی استانبول

3شنبه بازار سالی که در منطقه کادیکوی Kadıköy Salı Bazaar قرار دارد و یک بازار بزرگ در سمت آسیایی در استانبول است برپا میشود. این بازار به عنوان یک نسخه بزرگتر از بازارهای محله هفتگی است که در اطراف شهر برگزار می شود،  در این بازار همه چی از جمله تخم مرغ های تازه را میتوانید بخرید.

در این بازار محلی میتوانید غذاهای خیابانی مانند کباب ترکی یا ساندویچ ماهی را بخورید. این بازار اخیرا به محل جدیدی انتقال پیدا کرده و در مقابل ایستگاه مترو Göztepe برپا می شود. در داخل ایستگاه علامت هایی وجود دارد که شما را به سمت بازار سالی هدایت میکنند. الفبای سفر برای رزرو هتل های استانبول شما را راهنمایی میکند.

سالی بازار کادیکوی استانبول،الفبای سفر
بازار Sahaflar Çarşısı استانبول

عاشقان کتاب حتما باید برای خرید کردن زمانی را به کشف کردن این بازار قدیمی اختصاص دهند. این بازار کتاب بین مسجد بایزید و بازار بزرگ قرار دارد.بازار کتاب Sahaflar Çarşısı برای خرید انواع کتابها و مجله های قدیمی دوران عثمانی و دست نوشته های ترکی نسخه های قرآنی و کتاب های طرز تهیه قهوه ترکی انتخاب بسیار مناسبی است. با اینکه متاسفانه تعداد افراد کتابخوان زیاد نیست ولی همچنان در این بازار کتاب و نقاشی و قلم های خوش نویسی و نقشه میتوانید پیدا کنید.

بازار کتاب Sahaflar Çarşısı استانبول،الفبای سفر

      
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt