واگذاری شرکت هواپیمایی کارون

واگذاری شرکت هواپیمایی کارون

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 تیر ، 1398

واگذاری شرکت هواپیمایی کارون

فروش قطعی شرکت هواپیمایی کارون در خوزستان توسط یک منبع آگاه از سوی صندوق بازنشستگی نفت تایید شد. در ادامه برای آگاهی از جزییات این خبر با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 فروش قطعی شرکت هواپیمایی کارون در خوزستان توسط یک منبع آگاه از سوی صندوق بازنشستگی نفت تایید شد. در ادامه برای آگاهی از جزییات این خبر با الفبای سفر همراه باشید.

ایرلاین نفت به بخش خصوصی واگذار شد

این منبع اعلام کرد: شرکت هواپیمایی کارون که آپایگاه اصلی آن در فرودگاه بین المللی اهواز قرار دارد پس از انجام یک مزایده به بخش خصوصی به قیمت سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال واگذار شد.وی افزود: این مبلغ به صورت ۳۵ درصد نقدی و  ما بقی به شکل اقساط بلند مدت به صندوق بازنشستگی نفت پرداخت می گردد.

این منبع به این مورد که وزارت نفت مالک پیشین این هواپیمایی بود که به صندوق بازنشستگی نفت طبق اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شد گفت: طبق توافق انجام شده این ایرلاین همچنان در خوزستان خواهد ماند و 200 پرسنل این شرکت تعدیل نخواهند شد.مالک جدید ایرلاین کارون (نفت سابق) تصریح کرد: با وجود خرید شرکت، هنوز صندوق بازنشستگی اسناد را تحویل نداده و عملیات نقل و انتقال انجام نشده است.

با اینکه او تاکید کرد که در این شرکت تعدیل نیرو صورت نگرفته ولی با این حال تعدادی از نیروهای فنی باسابقه و مجرب این ایرلاین دعوت به کار نشده اند.ایرلاین کارون (نفت سابق) یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی فعال در کشور به شمار میرود و با وجود بیش از ۸۰ سال فعالیت، در کارنامه عملیاتی هیچ سانحه هوایی نداشته است.

پس از مطرح شدن شایعات در فضای مجازی درمورد انتقال شرکت هواپیمایی کارون به تهران، در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم اهواز تاکید کرده بودند که این ایرلاین در خوزستان باقی خواهد ماند.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به شدت به واگذاری این شرکت هواپیمایی معترض بوده زیرا این اداره کل با داشتن اسناد و مدارک، مدعی است که این شرکت با شماره ۳۲۱۶۲ در لیست آثار ملی ثبت شده و طبق قانون اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حق فروش آثار ملی وجود ندارند.

در سال ۱۳۱۵ شمسی این سیلو طراحی شده و در سال ۱۳۱۷ ساخت ساختمان آن آغاز گردید و در سال ۱۳۱۹ساخت آن با هزینه ۱۵ میلیون ریال به اتمام رسید.طبق گفته ها در پرونده فروش سیلوی اهواز نیز سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی استان ورود یافته ولی احتمال اینکه به مالک قبلی آن یعنی سازمان بازرگانی دولتی ایران بازگردانده شود بسیار ضعیف است. برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری با ما همراه باشید.

واگذاری شرکت هواپیمایی کارون،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt