آشنایی با فرودگاه بین الملی قشم

آشنایی با فرودگاه بین الملی قشم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 تیر ، 1398

آشنایی با فرودگاه بین الملی قشم

فرودگاه بین المللی قشم در نزدیکی این جزیره و در روستای دیرستان واقع شده است و دارای کد یاتا GS و کد ایکائو OIKQ می باشد. در ادامه همراه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
فرودگاه بین المللی قشم در نزدیکی این جزیره و در روستای دیرستان واقع شده است و دارای کد یاتا GS و کد ایکائو OIKQ می باشد. در ادامه همراه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه فرودگاه بین الملی قشم

فرودگاه بین الملی قشم در جزیره قشم در استان هرمزگان قرار دارد، 14 متر از سطح دریا فاصله دارد و سطح آسفالت باندهای آن دارای مساحتی به طول ۴۲۲۶ متر میباشد. در مورد تاریخچه شروع ساخت این فرودگاه باید گفت که عملیات ساخت آن در سال 1304 آغاز شد ولی در ابتدا حمل بار و همچنین جابجائی مسافر در این محل از سال 1349 آغاز شد و در ابتدا نیز تنها دو پرواز قشم به تهران و بالعکس در آن انجام میشد.

پایانه فرودگاه قشم در ابتدا دارای مساحتی به وسعت ۶۰۰ مترمربع و ۲۶۰۰ متر طول باند اصلی آن بوده و دارای عرض ۴۵ متر و باند فرعی ۲۰۰۰متر با عرض ۴۵متر مربع بود. 

 در سال ۱۳۶۰ این فرودگاه توسعه پیدا کرد و طول آن به میزان ۳۸۴ ۵ متر و عرض ۶۰ متر افزایش یافت.این پروزه عملیاتی در سال 1366 به اتمام رسید و در سال 1369 آماده راه اندازی و افتتاح شد.در سال 1362 ترمینال این فرودگاه در پی قرار داد شرکت عمرانی ۱۲۰۰ متر مربع توسعه پیدا کرد و در سال 1366 نیز مجددا این ترمینالها حدود 1800 متر توسعه پیدا کرد. ترمینال حجاج نیز در سال ۱۳۷۲ با مساحتی حدود ۳ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

 برطبق آمار، در سال ۲۰۱۶ میلادی فرودگاه بین المللی قشم حدود ۴ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر مسافر در این فرودگاه جا به جا شدند همچنین بیشتر از ۴۳۷ هزار کیلوگرم بار نیز در این فرودگاه از راه کارگو نقل و انتقال یافت.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از بزرگترین فرودگاه های جنوب کشور محسوب میشود که پروازهایی منظم به مقاصد داخلی و خارجی زیادی در این محل انجام میشود. همچنین این فرودگاه، یک فرودگاه اختصاصی از ۵ فرودگاه اختصاصی کشور است.برای رزرو تور قشم الفبای سفر را دنبال کنید.

فرودگاه بین الملی قشم،الفبای سفر

تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی قشم

فرودگاه قشم برنامه های منظم پروازی به صورت روزانه دارد و در هر روز ۱۰ پرواز داخلی و خارجی از این محل به پرواز در می آید. مقاصد داخلی پروازی فرودگاه بین المللی قشم به شهرهایی مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان است و بیشتر پرواز خارجی فرودگاه قشم نیز به مقصد دبی می باشد.

پروازهای فرودگاه قشم به تهران به صورت منظم و روزانه بوده و برای دیگر مقصد داخلی تنها در روزهای خاصی از هفته پروازی های به مقاصد شیراز، اصفهان و مشهد صورت می گیرد. برای تهیه بلیط هواپیما قشم با ما همراه باشید.

ایرلاینهای فعال در فرودگاه قشم

هواپیمایی تابان: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان
هواپیمایی آسمان: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز
هواپیمایی معراج: فرودگاه بین المللی مهرآبادهواپیمایی قشم: فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش،
 ایران ایر: فرودگاه بین المللی مهرآباد
هواپیمایی ایران ایرتور: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی مهرآباد
هواپیمایی کاسپین: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان
هواپیمایی ماهان: فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی مهرآباد
هواپیمایی قشم: فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین المللی مهرآباد

فرودگاه بین الملی قشم،الفبای سفر

امکانات فرودگاه بین الملی قشم:

· قسمت بار
.شعبات بانکی و ارزی
·رستوران و کافی شاپ
·غرفه فروش خوراکی وغذا
·غرفه های عرضه صنایع دستی
·غرفه های فروش مجله و کتاب
·فروشگاههای مختلف 
.پارکینگ

هتل های نزدیک به فرودگاه قشم :

گردشگرانی که تمایل دارند تا در هتل های نزدیک فردوگاه اقامت کنند این هتلها عبارتند از: هتل سینگو قشم، هتل آلاله ۲ قشم، هتل ساحل طلایی قشم، هتل ارم قشم، هتل آپارتمان پلاس قشم و هتل آپارتمان کاوان قشم 

هتل ارم-قشم،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt