آشنایی با فرودگاه بین الملی باکو

آشنایی با فرودگاه بین الملی باکو

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 تیر ، 1398

آشنایی با فرودگاه بین الملی باکو

فرودگاه بین الملی باکو آذربایجان یا فرودگاه حیدر علی اوف در شمال شرقی باکو دارد و دارای کد ایکائو : UBBB و کد یاتا: GYD میباشد.برای آشنایی با این فرودگاه الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین الملی باکو آذربایجان یا فرودگاه حیدر علی اوف در شمال شرقی باکو دارد و دارای کد ایکائو : UBBB و کد یاتا: GYD میباشد.برای آشنایی با این فرودگاه الفبای سفر را دنبال کنید.

فرودگاه بین الملی حیدر علی اوف آذربایجان

فرودگاه بین الملی باکو تا شهر باکو 20 کیلومتر فاصله دارد و پرتردد ترین فرودگاه کشور آذربایجان و منطقه قفقاز به شمار میرود. نام این فرودگاه در سالهای اولیه فرودگاه بین‌المللی بینا بود که در سال 2010 آن به علت یاد بود ریاست جمهوری این کشور به نام حیدر علی اف تغییر کرد.

این فرودگاه یکی از 5 فرودگاه بین‌المللی در آذربایجان میباشد و سالانه مسافران بسیاری در این کشور جا به جا میشوند. پایگاه اصلی خطوط هواپیمایی آذربایجان ایرلاینز، آزال و سیلک وی ایرلاینز در این فرودگاه میباشد. همچنین از بین ایرلاین های ایرانی هواپیمایی آتا، هواپیمایی ماهان، ایران ایر، ایران ایر کارگو به این فرودگاه پرواز دارند. برای رزرو تور آذربایجان ارزان ما را دنبال کنید.

فرودگاه-بین-الملی-باکو،الفبای سفر

ترمینال های فرودگاه بین المللی باکو

فرودگاه باکو ۲ ترمینال مخصوص مسافربری دارد که پروازهای داخلی و خارجی در آنها انجام میشود و دو ترمینال باربری نیز در آن قرار دارد. ترمینال قدیمی فرودگاه باکو در دوران شوروی سابق ساخته شده بود و به دلیل قدیمی بودن بنای آن مجددا تخریب و از نو ساخته شد.

ترمینال شماره ی ۱ در مساحتی به وسعت ۶۵ هزار مترمربع بنا شد. ساختمان این ترمینال دارای ۱۲ راهرو است که مستقیم به هواپیما می رسد و دارای گنجایش ۶ میلیون نفر مسافر است. در سال ۱۹۸۹ میلادی ترمینال شماره ی ۲ ساخته شد که مختص پروازهای داخلی میباشد. این ترمینال ها دارای امکانات پیشرفته ای هستند که در منطقه ی قفقاز و کشورهای اطراف به عنوان یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین ترمینال های باربری به شمار میروند. برای رزرو بلیط هواپیما باکو الفبای سفر را دنبال کنید.

فرودگاه بین الملی باکو،الفبای سفر
حمل و نقل فرودگاه بین المللی باکو

تاکسی:  تاکسی‌های مخصوص فرودگاه و تاکسی های شخصی در محوطه ی فرودگاه مستقر هستند. این تاکسی‌ها تاکسی ‌متر ندارند بنابراین قبل از سوار شدن باید با در مورد هزینه کرایه تاکسی با راننده توافق کنید.
مترو: در نزدیکی فرودگاه ایستگاه مترو نیز وجود دارد که از ساعت ۶ صبح حرکت آن به سمت شهر آغاز میشود که میتوانید برای رسیدن به مرکز باکو از آن استفاده کنید.
مینی بوس: مینی‌بوس‌های شرکت اکسپرس با شماره ی ۱۱۶، هر نیم ساعت یک بار مسافران را از فرودگاه به سمت باکو انتقال میدهند.
اتوبوس: اتوبوس‌های مخصوص فرودگاه باکو که به نام آئرو اکسپرس Aero Express مشخص هستند در نزدیکی پارکینگ و در خارج از ساختمان اصلی فرودگاه مستقر هستند و هر نیم ساعت از فرودگاه حرکت میکنند. 

حمل و نقل فرودگاه بین المللی باکو،الفبای سفر

امکانات رفاهی فرودگاه حیدر علی اوف

خدمات معلولین: طراحی داخلی فرودگاه باکو به شکلی است که برای رفاه حال معلولین نیز مانعی وجود ندارد از جمله امکاناتی مانند استفاده از ولیچر و یا رساندن مسافر تا داخل هواپیما توسط بالابرهای مخصوص
امکانات رفاهی کودکان: از جمله امکاناتی که در این فرودگاه برای کودکان تدارک دیده شده میتوان اتاق مخصوص نوزدان با امکانات مورد نیاز اشاره کرد. در طبقه سوم ترمینال ۱ نیز زمین بازی کودکان قرار دارد.
خدمات پزشکی: در طبقه سوم ترمینال 1 درمانگاه وجود دارد که آماده خدمت رسانی به مسافران میباشند.
امور مالی و بانکی: در این فرودگاه به مسافران خدمات بانکی برای تبدیل پول و ارز و.. ارائه می‌شود همچنین صرافی و دستگاه خودپرداز نیز در این محل قرار دارند.
اجاره خودرو: اگر قصد اجاره خودرو دارید در سالن خروجی ترمینال ۱ میتوانید از نماینده شرکتهای اجاره خودرو ماشین اجاره کنید.
خدمات اسپا و زیبایی: در فرودگاه باکو از خدمات اسپا و ماساژ در سالن مخصوص میتوانید بهره مند شوید.
محل استراحت: محل استراحت که به اطلاع فرودگاهی به آن لانژ گفته میشود مخصوص مسافران کلاس‌های بالای پروازی است که میتوانند در موقع انتظار برای پرواز در این محل استراحت کنند.
دسترسی اینترنت : در سرتاسر فرودگاه حید علی اوف امکان دسترسی به اینترنت رایگان برای رفاه حال مسافران وجود دارد.
رستوران و کافه: انواع رستوانهای مختلف با طیف وسیعی از غذاهای گوناگون آماده پذیرایی از مسافران هستند.

با مناطق دیدنی آذربایجان با سفر به این کشور آشنا شوید.

فرودگاه بین الملی حیدر علی اف،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt