برنامه‌ریزی مشارکت در اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز شد

برنامه‌ریزی مشارکت در اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز شد

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

برنامه‌ریزی مشارکت در اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز شد

معاون گردشگری اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای مشارکت بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه‌گذاری کشور برای تشکیل ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز گردیده است در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معاون گردشگری اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای مشارکت بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه‌گذاری کشور برای تشکیل ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ دبی آغاز گردیده است در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

رویداد اکسپو 2020 سومین رودیداد مهم جهان

در اولین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی ولی تیموری گفت: با توجه به پر اهمیت بودن رویداد بین‌المللی اکسپو که در کشور امارات در سال۲۰۲۰ برگزار میشود و حضور کشورمان در این رویداد و همچنین عضو بودن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کمیته فرهنگی و هنری ستاد ملی این رویداد جهانی، طبق دستور ریاست سازمان، برای مشارکت سازمان و به تبع آن دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، بسیج کلیه ظرفیت‌های موجود به عهده معاونت گردشگری سپرده شده است.

وی در ادامه گفت: پیرو این وظیفه، در محل معاونت گردشگری برنامه‌ریزی برای تشکیل مرکز فرماندهی داخلی اکسپو ۲۰۲۰ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صورت گرفته است تا پیرو آن با حضور نمایندگان معاونت‌های تخصصی سازمان مانند حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری و سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی هر سه حوزه و ادارات کل استان‌ها با تشکیل جلسات ، مشارکت حداکثری سازمان در این رویداد مهم رقم زده شود.

تیموری با بیان اینکه اکسپو یک رویداد مهم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، محلی برای معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای هر سه حوزه تخصصی سازمان است افزود: طبق پیشبینی ها تخمین میزنیم که حدود بازدید ۲۵ میلیون نفر از اکسپو ۲۰۲۰ بازدید کنند و همچنین به علت محل قرار گرفتن برگزاری این رویداد در کشور امارات و فاصله کم این کشور تا ایران، یک فرصت خاص برای حضور سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حداکثری در این رویداد مهم  است. 

معاون گردشگری در توضیح اهمیت اکسپو و تلاش برای بهره‌مندی از حضور در این رویداد گفت: پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیکف این رویداد بین‌المللی سومین رویداد مهم جهان به مشاور میرود، به طوری که اکسپوها را المپیک فرهنگ ملل خطاب مبکنند. همچنین تاکنون در ۲۴ شهر ۶۰ اکسپو برگزار شده که آخرین آن در میلان ایتالیا در سال ۲۰۱۵ بوده است.

وی افزود: با این‌که تاریخ برگزاری اکسپو از ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ تا ۲۱ فرودین‌ماه ۱۴۰۰ است و فرصت زیادی باقی مانده اما لازم است در این فاصله زمانی فرصت موجود غنیمت شمرده شود تا با برگزاری جلسات ستاد داخلی اکسپو سازمان و حضور فعال نمایندگان آن، برنامه‌ریزیهای دقیق برای ارائه طرح و تامین اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

تیموری گفت: فضای کل اکسپو ۴۳۸ هکتاری بوده که ۲۰۱۴ مترمربع از این فضا به ایران تخصیص‌یافته است که محل قرار گیری آن بین کشورهای فرانسه و مکزیک است.معاون گردشگری در ادامه به اهمیت امر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این رویداد مهم اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۹۰ کشور و سازمان بین‌المللی حضور خود را در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که یکی از سه رویداد بزرگ جهان است اعلام کردند که این امر فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت‌ها و بازاریابی حوزه گردشگری را ایجاد میکند.

تیموری همچنین طبق تقویم هفتگی جلسات، حضور نمایندگان دائمی در ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را الزامی اعلام کرده و ارائه برنامه‌ریزی هر سه حوزه تخصصی را برای شرکت در این رویداد مهم بین‌المللی را در دستور کار قرار داد. اخبار گردشگری را الفبای سفر را دنبال کنید.

جشنواره اکسپو 2020 دبی،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt