خیابان سی تیر مقصد گردشگری افراد کم توان

خیابان سی تیر مقصد گردشگری افراد کم توان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

خیابان سی تیر مقصد گردشگری افراد کم توان

قرار است به زودی در خیابان سی تیر تغییراتی ایجاد شود تا تبدیل تا به مقصد گردشگری برای جانبازان، ناتوانان جسمی و افراد مسن شود. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قرار است به زودی در خیابان سی تیر تغییراتی ایجاد شود تا تبدیل به مقصد گردشگری برای جانبازان، ناتوانان جسمی و افراد مسن شود. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

ایجاد تغییرات در خیابان سی تیر

در این خیابان تاریخی موزه ملی ایران، دو کلیسا، مدرسه زرتشتی فیروز بهرام، موزه آبگینه و بنیاد سینمایی فارابی قرار دارد. خیابان سی تیر همچنین دسترسی خوبی به کافه‌ها، خانه‌های تاریخی و چند کنیسه ی دارد. در توافق چهار سال پیش بین شهرداری تهران و وزارت امور خارجه، این خیابان به عنوان یکی از معابر گردشگری انتخاب شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری خبر از اجرایی شدن برنامه‌ای با موضوع دسترس‌پذیر کردن خدمات گردشگری کشور برای معلولین و جانبازان داد که این برنامه در دستور کار مشترک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان جهانی گردشگری قرار گرفته است.

وی افزود: با استفاده از حمایت بین‌المللی و برخورداری از تعاملات فرابخشی از جمله ظرفیت‌های ارگان‌های تصمیم‌ساز در این حوزه قادر خواهیم بود که همه تأسیسات گردشگری و خدماتی که در این حوزه قابل ارائه هستند را برای تمامی گردشگران به خصوص توان‌یابان و جانبازان معزز قابل استفاده کنیم.

تیموری تصریح کرد: برای دسترس شدن گردشگری در این خیابان تغییراتی قرار است انجام شود که تنها محدود به بازسازی سطح خیابان نیست بلکه استفاده راحت این افراد از موزه‌هایی که در خیابان قرار دارد نیز در دستور کار قرار دارد.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید)

خیابان سی تیر تهران،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt