اعلام شرایط جدید صدور ویزای شینگن

اعلام شرایط جدید صدور ویزای شینگن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

اعلام شرایط جدید صدور ویزای شینگن

هزینه صدور ویزای شنگن توسط شورای اتحادیه اروپا با ۳۳.۳ افزایش تصویب شد. متقاضیان باید از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۰ یورو برای اخذ این ویزا بپردازند ادامه خبر را در الفبای سفر بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هزینه صدور ویزای شنگن توسط شورای اتحادیه اروپا با ۳۳.۳ افزایش تصویب شد. متقاضیان باید از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۰ یورو برای اخذ این ویزا بپردازند. ادامه خبر را در الفبای سفر بخوانید.

اجرایی شدن قانون جدید از سال جدید میلادی

هدف از تصویب این قانون توسط ‌شورای اتحادیه اروپا، کسب اطمینان از پوشش هزینه صدور ویزای توسط کشورهای عضو اتحادیه و همچنین طراحی مکانیزمی برای افزایش هر سه سال یکبار قیمت صدور روادید شنگن اعلام شده است.یورونیوز نوشته است: ۶ ماه پس از انتشار این مطلب توسط روزنامه رسمی اتحادیه اروپا، این مصوبه اجرا می شود. با توجه به این که معمولا انتشار رسمی مصوبه شورای اتحادیه اروپا  یک ماه زمان می برد، پیش‌بینی می‌شود که قانون جدید صدور روادید شنگن از ابتدای ژانویه 2020 میلادی اجرایی گردد.

کمیسیون اروپا سال گذشته، اصلاحات صورت گرفته در مورد قوانین صدور روادید شنگن که هدف از آن سهولت در اخذا ویزا توسط مسافرانی که به صورت مستمر به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر می‌کنند، ارائه کرده بود.طبق مصوبه شورای اتحادیه اروپا مقرر گردیده که فاصله زمانی بین موعد ارائه تقاضای اخذ روادید تا زمان آغاز سفر به ۱۵ روز کاهش پیدا کند و همچنین حداکثر فاصله زمانی میان درخواست اخذ ویزا تا انجام سفر از ۳ ماه به ۶ ماه افزایش پیدا کند.

همچنین در چارچوب این مصوبه در مورد همه مسافرانی که سفرهای زیادی به کشورهای عضو پیمان شنگن میکنند، رویه مشخص و هماهنگی اجرا می شود تا طبق سوابق مثبت پرونده سفرهای آنها، امکان صدور روادید برای دوره زمانی ۱ تا ۵ سال وجود داشته باشد.

این مصوبه این امکان را به کشورهای عضو پیمان شنگن می‌دهد که در صورت همکاری با کشورهای ثالث،  در صدور ویزای برای شهروندان آن سهولت ایجاد شود. امضای پیمان شنگن در میان پنج کشور در سال ۱۹۸۵ اتخاد شد و امروز اعضای آن ۲۶ کشور اروپایی میباشند. این پیمان امکاناتی مانند سفر بدون ویزا میان این کشورها، اجازه مبادله آزاد کالا، سرمایه و همچنین نیروی کار را در میان کشورهای عضو فراهم می نماید.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر جستجو کنید)

ویزای شینگن، الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt