باز گشایی موزه دخانیات

باز گشایی موزه دخانیات

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

باز گشایی موزه دخانیات

با امضای تفاهم نامه گردشگری بین شهرداری منطقه ۱۱ و شرکت دخانیات تهران،به زودی موزه دخانیات با بیش از ۳۰۰ اثر بازگشایی میشود. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 با امضای تفاهم نامه گردشگری بین شهرداری منطقه ۱۱ و شرکت دخانیات تهران، به زودی موزه دخانیات با بیش از ۳۰۰ اثر بازگشایی میشود. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

بیش از 300 شی در موزه دخانیات

با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ و شرکت دخانیات، امضای تفاهم نامه راه اندازی موزه دخانیات بین طرفین انجام شد. بیش از ۳۰۰ اثر واجد ارزش میراثی در این موزه نگهداری می شود که قرار است به زودی بازگشایی شود که ۲ روز در هفته نیز از علاقه مندان خود استقبال میکند.

در نشست انعقاد تفاهم نامه گردشگری با موزه دخانیات، شهردار منطقه ۱۱ برای رفع مشکلات عمرانی و نور پردازی اعلام آمادگی نمود و همچنین به بافت تاریخی این منطقه و ارائه خدمات شهری اشاره کرده و گفت: دستاوردهای خوبی در مورد ظرفیت های تاریخی داشته ایم و شاهد استقبال چشم گیر شهروندان در ایام نوروز بودیم.

آبادیان با اشاره به اینکه شرکت دخانیات مجموعه صنعتی ارزشمند کشور است افزود: با توجه به اینکه موزه دخانیات برای منطقه به ارزش افزوده فرهنگی ایجاد می کند؛ ما آمادگی، نور پردازی و خدمات تخصصی شهری برای ارائه فضای پیرامونی موزه دخانیات کارهای عمرانی با میزان توانایی ظرفیت شهرداری داریم.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: هر مقدار که تعامل بیشتر باشد؛ شناخت مردم از فرهنگ و هویت کشور بیشتر شده که منجر می شود آثار ثبت و محفوظ گردند.محمد رضا خاک کار مدیر عامل شرکت دخانیات ایران نیز اظهار کرد: یکی از شرکت های موفق تولیدی در طول سال‌های خدمت شرکت دخانیات ایران با سابقه طولانی در تولید محصولات دخانی بوده که هدف این شرکت ارائه محصولات کم ضرر و جلوگیری از خروج ارز است.

وی ادامه داد: مطالعه تاریخی موزه دخانیات ایران بیش از ۸۰ سال قدمت دارد که اطلاعات تاریخی موجود در آن از حدود یکصد و بیست سال پیش به بعد می باشد که اسناد به دست آمده از دخانیات کشور به اواسط عهد قاجار تاکنون تعلق دارد.

موزه دخانیات ایران متشکل از دو بخش ابزارها، دستگاه ها، وسایل آزمایشگاهی و محصولات قدیمی، اسناد و مدارک و تصاویر قدیمی است.

بیش از ۳۰۰ اثر در این موزه با ارزش تاریخی از اسناد قدیمی، کاپ های قهرمانی و تجهیزات و ادوات قدیمی قرار دارد که قرار است به زودی بازگشایی شده و ۲ روز در هفته آماده پذیرای بازدیدکنندگان خود خواهد بود.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید)

باز گشایی موزه دخانیات، الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt