کشف گور تاریخی در رشت

کشف گور تاریخی در رشت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

کشف گور تاریخی در رشت

در پی عملیات خاک‌برداری در محله خواهر امام رشت، یک گور تاریخی به کشف رسید. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 در پی عملیات خاک‌برداری در محله خواهر امام رشت، یک گور تاریخی به کشف رسید. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

گور تاریخی متعلق به دوران ایلخانی

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی خبر از کشف یک گور تاریخی در محله خواهر امام رشت داد که در پی آن مأمور بررسی و پیگیری این خبر را یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عهده گرفت.

او ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان میدهد که در محل خاکبرداری یک گوری خرپشته‌ای دیده می شود که از آجر ساخته شده و در داخل آن یک اسکلت تخریب شده انسان قرار دارد و  بنا به نظر این معاونت این عملیات خاکبرداری متوقف شده است.

جهانی تصریح کرد: این گور تاریخی قدمتی ۷۰۰ ساله دارد و مربوط به اواخر دوره ایلخانی است.معاون میراث فرهنگی استان گیلان در مورد نتایج کاوش در مسجد صفی و نیز گور مذکور در محله خواهر امام رشت اشاره گفت: آثار و شواهد تاریخی و سرگذشت این شهر همچنان ناشناخته است که با کمک مطالعات باستان شناسی میتوانیم آن را کشف کنیم و گسترش باستان‌شناسی شهری این منطقه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

محله خواهر امام، از محله‌های قدیمی رشت بوده که بافت تاریخی دارد. مطالعات اخیری که در زمینه باستان‌شناسی شهری در این شهر انجام شده وجود لایه‌های باستانی و ابنیه و شواهد تاریخی را در زیر سطح مسکون فعلی این شهر نشان داد که قدمت این شهر را حداقل تا ۱۰۰۰ سال عقبتر نشان میدهد.(اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید)

گور تاریخی دوران ایلخانی در رشت،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt