کشف مکانهایی جذاب در شهرهای گرجستان

کشف مکانهایی جذاب در شهرهای گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 خرداد ، 1398

کشف مکانهایی جذاب در شهرهای گرجستان

تفلیس فعالیت های هیجان انگیز و جاذبه های زیادی را برای گردشگران ارائه می دهد. با این حال، برای دیدن جذابیتهای متفاوت این کشور بهتر است از تفلیس خارج شوید تا با چشم اندازهای زیبا و روستاهای قرون وسطی روبه رو شوید. الفبای سفر شما را در این مسیر راهنمایی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تفلیس فعالیت های هیجان انگیز و جاذبه های زیادی را برای گردشگران ارائه می دهد. با این حال، برای دیدن جذابیتهای متفاوت این کشور بهتر است از تفلیس خارج شوید تا با چشم اندازهای زیبا و روستاهای قرون وسطی روبه رو شوید. الفبای سفر شما را در این مسیر راهنمایی میکند.

متسختا،گوری، اوپلیستسیخه

برای هر بازدیدکننده، متسختا Mtskheta اولین شهر خارج از تفلیس برای بازدید کردن است.این شهر هنوز هم در معماری ساختمانهای تاریخی، به خصوص معماری کلیسای جامع سوتیتسخولی Svetitskhoveli، شگفتی زیادی را در خود نهفته است. متسختا یک شهر بسیار کوچک است و شما تنها نهایت در عرض یک ساعت میتوانید دیدنهای آن را کشف کنید.

پس از آن، به طرف اوپلیستسیخه Uplistsikhe شهر باستانی سنگی بروید و سپس مسیر خود را به سمت شهری دیگری یعنی گوری Gori، محل تولد ژوزف استالین ( رهبر و سیاست‌مدار کمونیست شوروی) و خانه موزه یادبود او ادامه دهید و در تور گرجستان خرداد 98 جذابیتهای این شهرها را از نزدیک مشاهده کنید.

کلیسای جامع سوتیتسخولی گرجستان،الفبای سفر

آنانوری، اسپانتسمیندا 

قلعه آنانوری Ananuri یک قلعه ایی قرون وسطی است که نزدیکز رودخانه آراگوی و رو به روی به مخزن آب ژینوالی Zhinvali قرار گرفته است. این مکان زیبا در کنار رود آراگوی قرار گرفته و قدمت قسمتهایی از این قلعه تاریخی به قرن 13 میرسد. این قلعه متعلق به دوک آراگوی است که از قرن 13 تا 18 در دره ترگی حکومت می کرد که از جاذبه های دیدنی گرجستان محسوب می شود.

شهری دیگری که میتوانید از آن دیدن کنید اسپانتسمینداStepantsminda است. یک شهر کوچک که در پای کوه قازبگی Kazbegi واقع شده است. جاذبه اصلی که مردم برای تماشای آن به این روستا می روند کلیسای ترینیتی گرگتی Trinity Church Gergeti است. کلیسایی متعلق به قرن ۱۴ میلادی با ۲۱۷۰ متر ارتفاع که بر روی تپه ای کوه کازبگی و نزدیکی روستای گرگتی قرار گرفته است.این کلیسا معماری قرون وسطایی دارد و روی در و دیوار هایش نوشته ها و نقاشی ها جالبی دیده میشود.

اسپانتسمیندا،گرجستان،الفبای سفر

رباتی، واردزیا،بورجومی 

 قلعه رباتی Fortress Rabati واقع در آخالتسیخه، یک قرن قرون وسطایی بازسازی شده است که ترکیبی از فرهنگ ها و ادیان مختلف را نشان میدهد. برای مثال میتوانید یک مسجد و کلیسای ارتدکس را در آن پیدا کنید.واردزیا Vardzia یکی دیگر از شهرهای سنگی و تاریخی گرجستان مانند اوپلیستسیخه است ولی بسیار بزرگتر و چشمگیرتر است. ملکه تامار در قرن 12 دستور ساخت واردزیا را صادر کرد. این شهر دارای 13 طبقه و حدود 600 غار مسکونی، اتاق و کلیسا با برج ناقوس است که میتوانید از آنها دیدن کنید.

یکی دیگر از شهرهای گرجستان که بازدید از آن را نباید از دست بدهید بورجومی Borjomi است که به داشتن آبهای معدنی شور و جنگل های مخروطی بی نظیر شناخته میشود. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، بورجومی محبوب ترین مکان برای مردم محلی و گردشگران بود و همچنان تلاش می کند که این شکوه را حفظ کند.( برای سفر به پایتخت گرجستان، بلیط هواپیما تفلیس را رزرو کنید)

بورجومی گرجستان،الفبای سفر

صومعه دیوید گارجا 

 صومعه دیوید گارجا David Gareji Monastery از نقاط دیدنی گرجستان است که در منطقه کاختی گرجستان و در مرز کشور آذربایجان قرار دارد که بازدید از آن را به شما توصیه میکنیم.این صومعه قرن ششمی ترکیبی از ۱۹ صومعه با قدمت قرون وسطایی بر روی تپه است که در 70 کیلومتری تفلیس قرار گرفته است و توسط پدر مقدس، دیوید گارجلی بنا شده است. صومعه دیوید گارجا به مدت چندین قرن یک مکان مذهبی و مقدس بوده و برو روی آن نقاشیهای دیواری نیز دیده میشود.

صومعه دیوید گارجا گرجستان،الفبای سفر

سیغناغی، تسیناندلی

استان کاختی یکی یگر از شهرهای گرجستان به مرکزیت تلاوی است که در آن می توانید از سیغناغی، تسیناندلی دیدن کنید.سیغناغی Sighnaghi  شهری با تاریخی غنی است که چشم انداز های زیبا مشرف به دره آلازانی Alazani و بقایای دیوارهای قلعه اطراف شهر را ارائه میدهد. در نزدیکی سیغناغی یک مکان دیگر برای بازدید کردن وجود دارد و آن صومعه بودبو Bodbe است که در آن مقبره سنت نینو مقدس که مسیحیت را به گرجستان آورد قرار گرفته است.

روستای تسیناندلی Tsinandali نیز دارای یک عمارت شاهکار است که به یک خانواده معروف گرجستان الکساندر چاوچاوادزی تعلق دارد که این روستای را از پدرش، شاهزاده گرسوان به ارث برده است. او این عمارت را بازسازی کر و،چ کاخ جدیدی ایجاد کرد و در سال 1835 نیز یک باغ زیبا را در کنار آن ایجاد نمود. این روستا و این عمارت دیدنی نیز در تلاوی و قرار دارد که می توانید در تور گرجستان لحظه آخری از آن دیدن کنید.

روستای تسیناندلی گرجستان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt