گشت زنی پر خاطره در جیپور

گشت زنی پر خاطره در جیپور

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گشت زنی پر خاطره در جیپور

جیپور به علت داشتن معماری بناهای صورتی رنگ ، اغلب به عنوان شهر صورتی شناخته شده است. جیپور شهر چندان بزرگی نیست و حمل و نقل در آن راحت انجام می شود.این شهر جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی دارد ولی الفبای سفر بهترین آنها را به شما معرفی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قهوه خانه Indian Coffee House جیپور

این قهوه خانه از سال 1957 یعنی حدود 75 سال پیش تاسیس شده و هنوز هم مشتریان محلی زیادی را جذب می کند. هیچ کس تصور نمیکند که فضای داخلی این محل بسیار معمولی و طراحی و دکور آن بسیار ساده است و به همین دلیل این قهوه خانه با سایر جاهای دیگر اندکی متفاوت است. این مکان جایی است که مردم بیشتر به جای امتحان کردن غذا، به سراغ کشف سنت غنی و فرهنگی مردم هند می روند. 

در تور دهلی آگرا جیپور در قهوه خانه Indian Coffee House با تاریخ و فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. این محل از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است.علاوه بر این پیشنهاد می کنیم سری به کافه های Vada، Idli و Sambhar نیز بزنید و قهوه های جنوب هند را در آنجا در تور دهلی آگرا جیپور امتحان کنید.

قهوه خانه Indian Coffee House جیپور،الفبای سفر

بازار باپو Bapu جیپور

بازار باپو با سبک زندگی و انواع مختلفی از اقلام راجستانی، خود را تبدیل به بازار محبوب جیپور کرده است. گردشگران می توانند تعداد بسیار زیادی از محصولات سنتی را قبیل پارچه، عطر، محصولات ساخته شده از پوست شتر و بسیاری دیگر را از این محل خریداری کنند. کفشهای سنتی و زیبای مجاری را در این بازار میتوانید تهیه کنید، همچنین صنایع دستی محلی بعضی از بهترین سوغاتی های این منطقه هستند. چانه زدن برای خرید جنس در بازار باپو بسیار رایج است پس اگر قصد خرید در این بازار را دارید سعی کنید کمی از مهارت چانه زنی خود استفاده کنید.

بازار باپو جیپور،الفبای سفر

دروازه تریپولیا Tripolia جیپور

تریپولیا به معنای سه دروازه است. این دروازه تاریخی در سال 1734 توسط امپراتور مغول ساخته شده و نام آن را سه دروازه قرار داده است. این دروازه در واقع در ورودی اصلی قصرشهر جیپور City Palace و رصد خانه جنتر منتر Jantar Mantar است و ارزش نگاه کردن به معماری پیچیده شگفت انگیزش را دارد : بالکنهای زیبا محصور شده توسط دیوارهای کنگره ایی و پایه های قوس مانند و شگفت انگیز.

دروازه تریپولیا جیپور،الفبای سفر

قلعه ناهارگار Nahargarh جیپور

این قلعه خارق العاده بر روی تپه های آراوالی مشرف به جیپور قرار دارد که در سال 1734 ساخته شده است.معماری این قلعه هندو اروپایی است و در داخل آن ساختمان های بسیاری وجود دارد. در سمت چپ دروازه ورودی یک معبد مختص حاکمان جیپور وجود دارد. در داخل آن نیز، معبد دیگری وجود دارد که به شاهزاده Rathore اختصاص داده شده بود. از پایین تپه تا بالای تپه جایی که قلعه در آن قرار دارد مسیر راهپیمایی شگفت انگیزی وجود دارد و چشم انداز زیبایی را ارائه می دهد.

قلعه ناهارگار جیپور،الفبای سفر

بازار جوهری Johari جیپور

جیپور برای داشتن جواهرات خیره کننده شهرت زیای دارد و یکی از فعال ترین بازار های جواهرات جهان را دارد که به داشتن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با برش و تراش دهی بی نظیر شهرت جهانی دارد.جوهری یک کلمه هندی که به معنی جواهر است. در این بازار نقره، الماس، طلا، سنگ های قیمتی (مانند زمرد، روباه، یاقوت کبود) و سنگ های نیمه قیمتی (فیروزه ای، جنس، کوارتز) و مروارید را میتوانید تهیه کنید.( برای رزرو هتل های هند، الفبای سفر را دنبال کنید)



بازار جوهری جیپور،الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt