گردشگری به یاد ماندنی در اطراف استانبول

گردشگری به یاد ماندنی در اطراف استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 بهمن ، 1401

گردشگری به یاد ماندنی در اطراف استانبول

استانبول جاذبه های توریستی زیادی دارد اما در اطراف آن نیز جاهای دیدنی معروفی وجود دارد. الفبای سفر چند جای تفریحی اطراف این شهر را به شما معرفی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با اینکه استانبول جاذبه های توریستی بی شماری دارد ولی در گوشه و کنار آن نیز جاهای دیدنی زیادی وجود دارد . طبیعت گردی، تماشای اماکن تاریخی، سواحل زیبا و یا جزایر شگفت انگیز.الفبای سفر چند جای تفریحی اطراف این شهر را به شما معرفی میکند.

جزایر پرنسس استانبول Princes Islands

جزایر پرنسس محبوب ترین و دیدنی ترین محل در نزدیکی استانبول است که به راحتی قابل دسترسی است. شما می توانید از Kabataş سوار کشتی شوید و به سمت بیوک آدا حرکت کنید.شما در طول مسیر به سرعت متوجه خواهید شد که در این جزایر هیچ خودرویی مجاز به حرکت نیست، بنابراین شما میتوانید برای گشت زنی دوچرخه اجاره کنید و یا به پیاده روی بپردازید.

به غیر از خیابان های زیبا که در کنار خانه های قدیمی عثمانی قرار دارد، میتوانید با رزرو بهترین قیمت تور استانبول از کلیسای Ayayorgi دیدن کنید و یا از هتل تاریخی Splendid Palace بازدید کنید و صبحانه یا ناهار را در کافه Sinek میل کنید.

جزایر پرنسس استانبول،الفبای سفر

سواحل کیلیوس Kilyos استانبول

یکی دیگر از تفریحات جذاب در اطراف استانبول سواحل کیلیوس است همراه با تفریحات آبی و یا آفتاب گرفتن که بسیار لذت بخش است.اگر شما در حال جستجو برای یک باشگاه ساحلی همراه با موزیک و رقص با برخی از بهترین دی جی های موسیقی الکترونیک محلی و بین المللی هستید، جای شما قطعا در ساحل سوما Suma است. توصیه می کنیم برای تفریحات آبی و سپس میهمانی که در شب در ساحل برگزار می شود حتما لباس مناسب همراه داشته باشید. در طول شب در کنار ساحل دیجیهای معروف مراسمهای شاد و مهیجی برگزار میکنند که در تور استانبول حسابی در این محل خوش بگذارنید.

سواحل کیلیوس استانبول،الفبای سفر

جنگل بلگراد استانبول

اگر یکی از چیزهایی که در سفر استانبول نباید از دست بدهید تماشای طبیعت زیبای این شهر است. به همین دلیل است که بسیاری از ساکنان در تعطیلات آخر هفته به سراغ جنگل بلگراد می روند تا از فضای پر آرامش و پر درخت و زیبای این جنگل لذت ببرند.تنها با 40 دقیقه رانندگی از شهر، شما با یک جنگل سرسبز که در آن پیاده روی، دویدن بسیار لذت بخش است را پیدا خواهید کرد.

بعد محاصره بلگراد توسط سلطان سلیمان در سال 1521، هزاران صربستانی وارد استانبول شد و در این جنگل مخفی شدند و از آن به بعد این جنگل بلگراد نام گرفت که 5000 هکتار آن جزو مناطق محفاظت شده محسوب می شود.در حال حاضر ویرانه های تاریخی در این جنگل قرار دارد مانند بناهای تاریخی دوره عثمانی و کلیساهای قدیمی که در تور لحظه آخری استانبول می توانید از آنها دیدن کنید.( برای رزرو هتل استانبول با الفبای سفر همراه باشید)

جنگل بلگراد استانبول،الفبای سفر

جزیره بورسا، Bursa

یکی دیگر جاهای که در اطراف استانبول می توانید از آن دیدن کنید جزیره بورسا است که برای رفتن به آن به راحتی می توانید سوار کشتی شوید.این شهر به عنوان اولین پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی بود و دارای بناهای تاریخی زیبا از دوره عثمانی و همچنین مقبره سلطان های اولیه این امپراطوری می باشد.

از مسجد Ulu Camı با معماری بی نظیر عثمانی و همچنین بازارهای تاریخی که درست در پشت مسجد قرار دارد دیدن کنید. در زمستان کوه Uludağ بهترین جا برای اسکی کردن است ولی در فصول گرم می توانید در این محل پیاده روی کنید، سوار تلکابین شوید و تا به نوک قله کوه میرسید و از چشم انداز خیره کنند اطراف لذت ببرید.

جزیره بورسا،الفبای سفر

 روستای آنادولو کاواگی Anadolu Kavağı   

روستای آنادولو کاواگی در مرز بین دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد و  یک روستای کوچکی ساحلی است که در فاصله زیادی از شهر قرار دارد. از این روستای کوچک و رنگارنگ با خانه های چوبی، ساحلی کوچک در کنار قلعه Yoros Kalesi همراه با چشم انداز زیبا رو دریا حتما دیدن کنید.

 از استانبول می توانید سوار کشتی کروز شوید و در از راه بسفر، از Eminönü عبور کرده تا به آنادولو کاواگی برسید. از قلعه تاریخی که در سال 1190 توسط Genoans برای محافظت از تنگه ها ساخته ساخته شده است دیدن کنید و سپس در یکی از رستوران های ساحلی ماهی تازه سفارش دهید و میل کنید.( برای سفر به این شهر جذاب، از قیمت بلیط هواپیما استانبول مطلع شوید)

روستای آنادولو کاواگی استانبول،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt