طرح  پنجشنبه‌های گردشگری با اتوبوس‌های رنگی اجرا می شود

طرح پنجشنبه‌های گردشگری با اتوبوس‌های رنگی اجرا می شود

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 فروردین ، 1398

طرح پنجشنبه‌های گردشگری با اتوبوس‌های رنگی اجرا می شود

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران اعلام کرد: طرح پنجشنبه‌های گردشگری در تهران با اتوبوسهای رنگی اجرا خواهد شد. در ادامه خبر با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران اعلام کرد: طرح پنجشنبه‌های گردشگری در تهران با اتوبوسهای رنگی اجرا خواهد شد. در ادامه خبر با الفبای سفر همراه باشید.

افزایش گردشگران تهران در ایام نوروز

مهدی سیف صبح در نشست خبری که برای تشریح عملکرد ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز ۹۸ برگزار شد با اشاره به اینکه بازدید از تهران در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته افزود: به طور یقین قسمتی از این افزایش تعداد گردشگران به اقدامات شهرداری تهران مربوط است.وی با اشاره به مستقر شدن ۱۱ کانتر استقبال از مسافران در مبادی ورودی شهر تهران اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی برای اطلاع رسانی به مسافران در مورد جاذبه‌های توریستی شهر افزود: همچنین فضاهایی را برای ارائه اطلاعات به شهروندان در صد نقطه شهر تهران مد نظر گرفته شده و برای نخستین بار نیز به صورت رایگان از طریق خدمات مشاوره گردشگران ۱۳۷ انجام شد.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمار حدود ۷۱ هزار نفر با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتند و از خدمات راهنمایی گردشگران استفاده کردند افزود: در طول سال جاری نیز این طرح اجرایی خواهد شد و تنها مختص به ایام نوروز نیست زیرا که تهران دارای فرصتهای زیاد گردشگری است و باید این فرصتها به همه شناسانده شود. ( با مجله گردشگری الفبای سفر همراه باشید.)

سیف با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار طرحی به عنوان اتوبوس گردشگری وجود داشت که ۴ دستگاه اتوبوس با فاصله ۴۵ دقیقه از میدان تجریش حرکت و پس از وارد شدن به منطقه هفت تیر و فردوسی و میدان آزادی از آنجا مجددا به میدان ولیعصر برمی گشت گفت: این اتوبوس گردشگری در ۱۲ ایستگاه توقف داشت و توسط راهنمای گردشگری مستقر در اتوبوس، بناهای تاریخی و ارزشمند تهران به مردم معرفی ‌شد که حدود ۵ هزار نفر از این اتوبوسهای گردشگری استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در نظر گرفته شده که فعالیت این اتوبوس گردشگری در روزهای جمعه ادامه داشته باشد اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده یک هسته مرکزی و رینگ تاریخی تهران مسیر دیگر در نظر گرفته می‌شود و شهروندان می‌توانند در روز جمعه برای گردشگری و بازدید از تهران از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران در ادامه با بیان اینکه طرح پرسه در شهر که برای نخستین بار در ایام نوروز امسال صورت گرفت و همچنان نیز در طول سال ادامه خواهد داشت گفت: ۱۸ مسیر گردشگری در این طرح نظر گرفته شد و در این ۱۸ نقطه راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد تا علاوه بر توضیح مسیر به گردشگران، آنها را نیز راهنمایی کنند که از این طرح ۳۴ هزار نفر استفاده کردند که در نظر داریم با هماهنگی که با دفتر شهرداری تهران صورت گرفته در پیروی کردن از سه شنبه‌های بدون خودرو، طرح پنجشنبه‌های گردشگری بدون خودرو را نیز اجرایی کنیم که بر همین اساس تلاش می کنیم تا در پنجشنبه‌های گردشگری، ۱۸ مسیر فعالیت با ۸۰ مقصد گردشگری را به مردم معرفی کنیم.

سیف در مورد ویژه برنامه‌های ستاد گردشگری ویژه شبهای ماه رمضان گفت: در حال برنامه ریزی برای شبهای ماه رمضان در راستای حیات شبانه شهر هستیم که امیدوار هستیم که بتوانیم آن را هر چه سریع‌تر عملی کنیم. ( بلیط پرواز خود را برای سفر و گردشگری رزرو کنید.)

اتوبوسهای گردشگری-تهران،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt