با جشنواره های گلهای بهاری در سراسر دنیا آشنا شوید

با جشنواره های گلهای بهاری در سراسر دنیا آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 فروردین ، 1400

با جشنوار ه های گلهای بهاری در سراسر دنیا آشنا شوید

در فصل بهار و نمایان شدن زیباییهای طبیعت در اکثر شهرها و کشورهای جهان، فستیوالها و جشنواره ها بهاری گل و شکوفه های زیبا و رنگارنگی برگزار می شود که بسیار جذاب و دیدنی است.همراه با الفبای سفر با این فستیوالهای جذاب آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در فصل بهار و نمایان شدن زیباییهای طبیعت در اکثر شهرها و کشورهای جهان، فستیوالها و جشنواره های بهاری با گل و شکوفه های زیبا و رنگارنگی برگزار می شود که بسیار جذاب و دیدنی است.همراه با الفبای سفر با این فستیوالهای جذاب آشنا شوید.

جشنواره شکوفه گیلاس ژاپن   

یکی از جشنوارهای بهاری در کشور ژاپن و در پارک ماتسومائه کوئن برگزار می شود. در زبان ژاپنی شکوفه گیلاس، ساکورا نامیده می شود که گل ملی کشور ژاپن می باشد. جشنواره شکوفه های گیلاس در این کشور دارای قدمتی 150 ساله می باشند. در جزیره هوکایدو فصل بهار در اواخر فوریه با باز شدن نخستین شکوفه های گلاس آغاز می شود. در اوایل ماه می یا اردیبهشت این مکان پر از شکوفه های گیلاس می شود و منظره بسیار دیدنی را ایجاد می کنند.

در این موقع از سال است که پارکها و سراسر شهر غرق شکوفه های ارغوانی و صورتی رنگ می شود. از بین همه فستیوالهایی که در این مدت در ژاپن برگزار می شود، باشکوه ترین آن فستیوال شکوفه گیلاس ماتسومائه است و بیش از ۱۰۰۰۰ اصله درخت گیلاس این شهر و شمالی ترین شهر جزیره هوکایدو سرشار از گل می شود. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کرده و با سایر جشنواره های مختلف آشنا شوید.)

جشنواره شکوفه گیلاس ژاپن-الفبای سفر

فستیوال ساکورا دانمارک

کنسول افتخاری هیروشیما در دانمارک در سال 2005 به مناسبت دویستمین سالگرد تولد نویسنده مورد علاقه خود یعنی هانس کریستین اندرسن به کپنهاگ دانمارک 200 اصل درخت گیلاس را هدیه نمود. از آن سال به بعد پارک لانگلین دانمارک به محل برگزاری فستیوال سالانه شکوفه های گیلاس تبدیل شد که هر سال با آغاز فصل بهار و همزمان با جوانه زدن شکوفه های گلاس برگزار می شود. همزمان با این جشنواره مراسم های سرگرم کننده و شاد مانند رقص سنتی، موسیقی سنتی و.. اجرا می شود که جذابیت این جشنوار را دو چندان می کند.

فستیوال ساکورا-دانمارک-الفبای سفر

جشنواره گل مادیرا پرتغال

جشنواره گلهای بهاری مادیرا که به باغ شناور آتلانتیک نیز شناخته می شود هر سال در جزیره مادیرا در کشور پرتغال برگزار می شود.میزبان این فستیوال جذاب و دیدنی که در ماه اردیبهشت برگزار می شود شهر فونجال است که بزرگترین شهر  جزیره مادیرا می باشد. این جشنواره به باشکوه ترین شکل ممکن برگزار می شود و با کارناوال های شاد، اجراهای نمایشی فولکلور و رقص های محلی همراه است.

 قبل از برگزاری این جشن هنرمندان بومی گرد هم می آیند و خیابانهای اصلی توسط گلهای رنگارنگ مجسمه و فرشهای زیبا تزیین می کنند.در سالن نمایشگاه های لارگو دا رستوراکائو نمایشگاه گل برگزار شده و انواع گل و گیانها گوناگون در آن به چشم می خورند. فروشندگان نیز با پوشیدن لباس های سنتی بر جذابیت این جشنواره می افزایند. یکی دیگر از قسمتهای خاص جشنواره گل های بهاری مادیرا رژه جوانان و کودکان است. دختران جوان نیز لباس هایی از نقش و نگار گلهای زیبا به تن کرده و به همراه کودکان به سمت میدان تالار شهر حرکت می کنند و در آنجا توسط گل، دیوار امید درست می کنند. ( برای شروع سفر خود بلیط پرواز خود را رزرو کنید.)

جشنواره گل مادیرا پرتغال-الفبای سفر

فستیوال گل لاله اتاوا کانادا

پرنسس جولیانا برای تشکر از کانادا که در طول جنگ جهانی دوم، برای خانواده سلطنتی بندر امنی مهیا کرده بود به شهر اوتاوا کانادا ۱۰۰۰۰۰ شاخه گل لاله تقدیم کرد. اکنون نیز 6 دهه است که شهر اوتاوا از این هدیه زیبا مراقبت کرده و آن را تبدیل به یکی از جذابترین و خیره کننده ترین جشنواره های گل های بهاری کرده است.

امروزه حاشیه کانال ریو با میلیون ها گل لاله در ماه می غرق گل می شود که چهره بهشتی به شهر می بخشند.همراه با این جشنواره زیبا برنامه های مفرح و شاد مراسم سالانه Tulip Ball، مسابقه آرایش مو با گل و سرگرم مناسب کودکان مانند جستجوی گنج لاله نیز برگزار می شود.

فستیوال گل لاله اوتاوا کانادا-الفبای سفر

فستیوال آزالیای سلطنتی کره جنوبی

این فستیوال باشکوه در منطقه کوهستانی سوباکسان برگزار می شود. سوباکسان یکی از ۱۲ قله کوهستان سوباک است که در مرز استان های چونگ بوک و گیونک واقع شده است. در این منطقه کوهستانی یک پارک ملی واقع شده است که این فستیوال در این محل برگزار می شود.

در این پارک، انواع گلهای مختلف رنگارنگ و گل های آزالیای سلطنتی وجود دارد که در فصل بهار به خصوص اوایل ماه خرداد این پارک را به محل رویایی تبدیل می کند. سر سبزی و پر گل بودن  این محل به حدی خیره می شود که آن را برابر کوه های آلپ می دانند. در این جشنواره برنامه های سرگرم کننده و جذاب مانند نمایش ها، بازی و مسابقات گوناگون و کارگاه های هنری نیز برگزار می شود.

فستیوال آزالیای سلطنتی کره جنوبی-الفبای سفر

فستیوال گل آزالیا ویلمینگتون

از دیگر فستیوالهای مشهور بهاری که در دنیا برگزار می شود فستیوال گلهای بهاری است که در ماه اپریل در کارولینای شمالی برگزار می شود و مختص به گلهای آزالیا می باشد که بسیار زیبا و دیدنی است. در سال ۱۹۴۸ این فستیوال برگزار شده و یکی از بزرگ ترین رویدادها این ایالت به شمار می رود.در حاشیه این جشنواره، مراسمهایی مانند مسابقه های مختلف، سیرک و .. نیز برگزار می شود همچنین در این جشنواره صدها نفر حضور دارند و به تماشای این مراسم می نشینند.
در انتها نیز ملکه آزالیا به شکل سمبلیک وارد شده و فستیوال را افتتاح می کند و افراد می توانند گل های آزالیا را مشاهده کنند و لذت ببرند.

فستیوال گل آزالیا ویلمینگتون-الفبای سفر

     
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt