فستیوال های جذاب پیش رو در تایلند

فستیوال های جذاب پیش رو در تایلند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 مرداد ، 1398

فستیوال های جذاب پیش رو در تایلند

کشور تایلند در طول سال رویداد ها و فستیوال های زیادی را به خود می بیند، در این فستیوال های تایلند سراسر کشور تایلند پر از شلوغی و جشن مردم خواهد شد و جلوه بسیار جذاب و دیدنی را خواهد داشت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور تایلند در طول سال رویداد ها و فستیوال های زیادی را به خود می بیند، در این رویداد ها که جزء فستیوال های هیجان انگیز سال 2018 نیز بودند، سراسر کشور تایلند پر از شلوغی و جشن مردم خواهد شد و جلوه بسیار جذاب و دیدنی را خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم فستیوال هایی که در ماه های آگوست و سپتامبر در تایلند برگزار می شود را به گردشگران تور های ویژه تایلند معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آسمان نورانی در شب تایلند هنگام فستیوال و جشنواره ها

فستیوال تولد ملکه و روز مادر

12 آگوست به مناسبت تولد ملکه Sirikit (سیریکیت) یک تعطیلات عمومی سالانه در تایلند است. طبق گفته مردم تایلند، ملکه Sirikit  (سیریکیت)، مادر ملت است و به همین دلیل روز تولد او در 12 آگوست به عنوان روز مادر (Wan Mae) در تایلند جشن گرفته می شود.
ملکه تایلند در 12 اوت 1932 به دنیا آمد و در 28 آوریل 1950 با HM King Bhumibol Adulyadej ازدواج کرد. همچنین این نکته جالب را بدانید که، ملکه Sirikit (سیریکیت) به خاطر کارهای خیرخواهانه اش، رئیس جمهور افتخاری صلیب سرخ تایلند نیز می باشد و این پستی می باشد که از سال 1956 تاکنون برای او پا بر جا مانده است. ملکه سیریکیت در سالهای اخیر با حضور محدود در انظار عمومی، از سلامتی خوبی برخوردار بوده است.
برای بزرگداشت روز تولد سلطنتی، تعدادی جشن در سراسر تایلند برگزار می شود. پرچم آبی سلطنتی ملکه تایلند (آبی نشان دهنده روز جمعه، روز تولد ملکه سیریکیت می باشد) در خارج از مکان های دولتی و اقامتگاه های خصوصی قابل مشاهده است.

فستیوال های تایلند

روز ملی پرچم تایلند

مردم تایلند بسیار میهن پرست هستند و پرچم ملی تایلند را می توان تقریبا در همه جای تایلند مشاهده کرد. این فقط ساختمان های دولتی نیستند که پرچم را به احتزاز در می آورند، بلکه می توان آن را در قایق ها، خودرو ها، رستوران های کنار جاده ای، ساختمان های اداری و خانه های شخصی مشاهده کرد. پرچم ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض عوامل جوی، کمی آسیب دیده یا محو شوند، اما هنوز هم سمبل افتخار هستند.

زنانی با لباس های زرد رنگ در فستیوال روز ملی پرچم تایلند

تاریخچه افسانه ای پرچم تایلند

پرچم تایلند تاریخ بسیار جذابی دارد. اولین پرچم رسمی در سال 1855 توسط پادشاه مونگکوت در تایلند ثبت شده است. پیش از این، از پرچم های مختلفی استفاده می شده که رایج ترین آنها یک پرچم قرمز ساده بوده است. برای برجسته تر شدن پرچم پادشاه مونگكوت (راما چهارم) نماد سلطنتی فیل سفید را به پرچم قرمز ساده اضافه كردند. طراحی پرچم دوباره در سال 1916 در زمان رام ششم تغییر یافت. طبق افسانه ای که در بین مردم تایلند رواج دارد، راما ششم پرچمی را دید که به صورت وارونه در حال پرواز است و به همین خاطر اقدام به طراحی یک پرچم متقارن با پرچم الهام گرفته شده کردند تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. طرحی که وی در مورد او تصمیم گرفت همان طراحی مورد استفاده امروز است با این تفاوت که رنگ میانی در ابتدا قرمز بود و در سال 1917 به آبی تغییر یافت.

پرچم های برافراشته شده در روز ملی پرچم در تایلند

در مورد دلیل این تغییر اختلاف نظر های زیادی وجود دارد. برخی مورخان می گویند که پاسخی به این واقعیت بود که تایلند در جنگ جهانی اول، متحد با انگلیس، فرانسه و آمریکا بوده که همگی در پرچم هایشان رنگ قرمز، سفید و آبی داشته اند و شاه این رنگ ها را رنگ های آزادی می دیده است. برخی دیگر می گویند که آبی نمایانگر راما ششم که در روز جمعه متولد شد، بوده است و طبق سنت تایلند این رنگ را برگزیده اند. یکی از این دلایل (یا هر دو) می توانند الهام بخش این تغییر باشند.

پرچم تایلند در نور غروب آفتاب

امروزه، رنگ پرچم تایلند سه مسئله مهم را که ملت، دین و سلطنت می باشند، برای مردم تایلند نشان می دهد. گفته می شود قرمز نشان دهنده ملت و خونی است که ریخته می شود تا کشور را آزاد و مستقل نگه دارد و سفید نمایانگر دین است. برخی ممکن است این استدلال را داشته باشند که رنگ سفید به طور خاص، به خلوص بودیسم مربوط می شود، در حالی که برخی دیگر می گویند رنگ سفید در پرچم نشان دهنده تمام مذاهب موجود در تایلند است و نه فقط بودیسم. رنگ آبی پرچم تایلند نمادی از سلطنت در تایلند می باشد. مردم تایلند روز 28 سپتامبر را روز ملی پرچم تایلند می دانند و آن را جشن می گیرند.

پرچم تایلند در کنار دیگر پرچم ها

پرچم تایلند ممکن است به تنهایی و یا با پرچم های دیگری که معنای خاص خود را دارند، به نمایش گذاشته شود. به عنوان مثال، گاها پرچم ملی در کنار پرچم زرد با نشان های سلطنتی بر افراشته می شود. این پرچم HM King Bhumibol Adulyadej با رنگ زرد به نمایندگی از پادشاه که در روز دوشنبه به دنیا آمده است. به طور مشابه، ملکه Sirikit (سیریکیت) پرچم خود را که به رنگ آبی می باشد (در روز جمعه متولد شده) و نشانه های سلطنتی شخصی خود را دارد. همه پرچم های زرد نشان دهنده پادشاه نیستند. در معابد و جشنواره‌ها معمولا دیدن پرچم تایلند در کنار پرچم زرد رنگی که یک نماد گرد بر روی آن قرار دارد، دیده می شوند. این پرچم بودایی است و به عنوان چرخ زندگی نیز معروف است.


پرچم تایلند در کنار پرچم معابد تایلند

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt