زیباترین و باشکوه ترین موزه های دنیا کدامند؟

زیباترین و باشکوه ترین موزه های دنیا کدامند؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 اردیبهشت ، 1400

زیباترین و باشکوه ترین موزه های دنیا کدامند؟

موزه های هر کشور گنجینه های ارزشمندی هستند که تاریخ آن سرزمین را در خود نهفته اند. همراه با الفبای سفر با زیباترین موزهای دنیا آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه های هر کشور گنجینه های ارزشمندی هستند که تاریخ آن سرزمین را در خود نهفته اند. همراه با الفبای سفر با زیباترین موزهای دنیا آشنا شوید.

شگفت انگیزترین موزه های جهان

یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان در کشور اسپانیا و در شهر بیلبائو قرار دارد که موزه گوگنهایم  نام دارد. معمار معروف کانادایی به نام فرانک گری کار طراحی این موزه را به عهده داشته است. در این موزه آثار هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی در معرض نمایش قرار دارند.

موزه هرمیتاژ در کرانه رودخانه نوا در شهر سنت پترزبورگ در کشور روسیه واقع شده است. این موزه جزو بزرگترین و قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری دنیا می باشد که ۳ میلیون شاهکار هنری را در خود جای داده است.

قصر پوتالا که در لهاسا در تبت قرار دارد، متشکل از 13 طبقه و بیش از هزار اتاق و معبدهای پر قدمت است. این سازه مربوط به قرن هفدهم میلادی است که زمانی محل سکونت دالای‌لاما بوده است. این موزه شگفت انگیز در حال حاضر به یک موزه ملی تبدیل شده است.

قصر پوتالا تبت-الفبای سفر

موزه واتیکان واقع در ایتالیا در سال ۱۵۰۶ میلادی به دستور پاپ ژولیوس دوم بنا شده است و هر ساله حدود 5 میلیون گردشگر را از اقصا نقاط جهان به سمت خود می کشاند. علاوه بر آثار هنری بی نظیر هنرمندانی چون میکل آنژ، سازه این موزه به تنهایی دارای معماری خارق العاده ایی می باشد.

موزه سمیه بدست معمار مکزیکی به نام فرناندو رومر» در شهر مکزیکوسیتی طراحی شده است. این موزه دو ساختمان متقارن دارد که در میدان کارسو مکزیکوسیتی قرار گرفته است که نمای آن‌ها از ۱۶ هزار شش‌ضلعی آلمینیومی ساخته شده است که در هر زاویه‌ سایه‌روشن ایجاد می‌کنند.

بعد از موزه لوور فرانسه، موزه اورسی که در مجاورت رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس قرار دارد مهم‌ترین موزه کشور فرانسه به شمار می رود است. در سال ۱۹۰۰ دستور ساخت این موزه به عنوان یک نمایشگاه جهانی صادر شد که ساختمان آن نیز خود یک اثر هنری شاهکار محسوب می شود که به آن کاخ‌ هنرهای زیبا گفته می شود.

موزه اورسی-فرانسه-الفبای سفر

موزه تاریخ هنر وین پایتخت اتریش در سال ۱۸۷۱ ساخته شد و در سال ۱۸۹۱ برای بازدید عموم به صورت رسمی بازگشایی شد.علاوه بر گنجینه های ارزشمندی که در این موزه قرار دارد، طراحی داخلی آن نیز بسیار حیرت انگیز است.

موزه سلطنتی انتاریو واقع در شهر تورنتو کانادا، با قدمتی از قرن بیستم میلادی موزه‌ای در حوزه هنر و تاریخ است که شش میلیون اثر ارزشمند و بی نظیر از جمله آثار ایرانی در آن قرار دارد.

موزه سلطنتی انتاریو-کانادا-الفبای سفر

موزه اراوان تایلند در واقع  یک مجسمه‌ پنج‌طبقه از اراون، فیل سه سر است که به اساطیر هندو تعلق دارد. در ساختمان این مجسمه که از سقف شیشه‌ای و رنگ‌آمیزی شده تشیکل شده است، آثار قدیمی و مجسمه‌ نگهداری می‌شود.

گالری اوفیتزی واقع در فلورانس ایتالیا یکی از کهن ترین و مشهورترین موزه‌های اروپا می باشد. نمای بیرونی این موزه نیز با ستون‌های متقارن و پنجره‌های جلوه خاصی به این موزه بخشیده است. 

موزه‌ی هنر معاصر نیتروی واقع در ریودوژانیروی برزیل را معماری مشهور برزیلی به نام اسکار نیمایر  در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است.

گالری اوفیتزی،ایتالیا-الفبای سفر

دوست دارید در کنار موزه ها با دیگر "ترین" های دنیا آشنا شوید؟ مطالب زیر را از دست ندهید

زیباترین و توریستی ترین کشورهای جهان

زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا کدامند؟


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt