علت محبوبیت کوتو روتی غذای خیابانی سریلانکا چیست

علت محبوبیت کوتو روتی غذای خیابانی سریلانکا چیست

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 آبان ، 1398

علت محبوبیت کوتو روتی غذای خیابانی سریلانکا چیست

کوتو روتی غذای خیابانی پرطرفدار سریلانکا است که علاوه بر مردم محلی توجه گردشگران را نیز به خود جلب کرده است. همراه با الفبای سفر از علت محبوب بودن این غذا خواهیم گفت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کوتو روتی غذای خیابانی پرطرفدار سریلانکا است که علاوه بر مردم محلی توجه گردشگران را نیز به خود جلب کرده است. همراه با الفبای سفر از علت محبوب بودن این غذا خواهیم گفت.

کوتو روتی غذای خوشمزه سریلانکایی 

کوتو روتی Kottu Roti غذای پرطرفدار خیابانی مردم سریلانکا است که طعم و مزه و بوی آن شبیه به همبرگر است. عده ایی از مردم علاقه مند هستند تا این غذا را در شب میل کنند و بعضی از افراد نیز آن را به عنوان وعده صبحانه خود می خورند. جالب ترین نکته در مورد کوتو روتی نحو طبخ و تهیه کردن است که با ریتم و سرو صدای خاصی تهیه می شود. در ابتدا تنها مردم کم درآمد به این غذا علاقه مند بودند ولی اکنون افراد ثروتمند و گردشگران تور سریلانکا لحظه آخری نیز تمایل زیادی به امتحان کردن این غذا پیدا کردند.

کوتو روتی غذای سریلانکا-الفبای سفر

تاریخچه و چگونگی طبخ کوتو روتی

داستانی روایت شده در مورد کوتو روتی به این صورت است که یکبار یک اغذیه فروش که این در سواحل شرقی سریلانکا دکه اغذیه فروشی داشت و این غذا را سرو می کرد به محض اینکه گردشگرانی را که در جستجوی محلی برای خوردن غذا بودن دید، دست به حرکت جالبی زد.
مرد اغذیه فروش ته مانده غذاهایی که به جای مانده که شامل مرغ و سبزیجات بود را با یکدیگر مخلوط کرد و مقداری ادویه به آن اضافه کرد و به جای آنکه به گردشگران بگوید که این غذا ته مانده غذاهای دیگر است آن را به عنوان یک غذای جدید برای آنها سرو کرد.

گردشگران آن غذا را خوردند و از طعم و مزه آن لذت بردند و حتی آن را به توریستهای دیگر نیز پیشنهاد کردند.اینگونه بود که کوتو روتی به عنوان یک غذای جدید به وجود آمد. هیچ کس نمی داند که این داستان واقعی است یا نه اما در مورد علت به وجود آمدن کوتو روتی داستان جالب و سرگرم کننده ایی است.

کوتوروتی که در حال حاضر از غذاهای خیابانی سریلانکا به شمار می آید شامل لایه نان روتی است که با گوشت و سبزیجات، سیر، تخم مرغ، ادویه، کاری، پیاز و پنیر تکه تکه و خرد می شود و سپس با هم مخلوط می شود که یک فست فود لذیذ محسوب می شود که گردشگران تور سریلانکا بهار 98 حتما از امتحان کردن آن لذت خواهند برد.

کوتو روتی غذای سریلانکا-الفبای سفر

سرو صدا و ریتم طبخ کوتو روتی

کوتو روتی همراه با سرو و صدا و ریتم خاصی طبخ می شود که زمانی که در مراکز خرید سریلانکا هستید، صدایش از هر سو قابل شنیدن است. ابتدا پیازها و سبزیجات خرد می شوند و سپس تخم مرغ نیز به آن اضافه می شود. قبل از آنکه تخم مرغ به آن اضافه شود ابتدا تکه تکه و سپس پخته می شود و سپس به بقیه غذا اضافه می شود و از اینجا است که ریتم و سر و صدا آغاز می شود. کوتو روتی روی ظروف فلزی طبخ می شود و خرد کردن و تکه تکه کردن مواد آن با ریتم همراه است. هر آشپز نیز دارای ریتم مختص به خود است.

کوتو روتی را در کجاها امتحان کنید

زمانی که در سریلانکا مشغول به گشت و گذار و تماشای مکانهای دیدنی سریلانکا هستید به شما توصیه می کنیم که این غذای خوشمزه را نیز امتحان کنید. جاهای زیادی وجود دارند که کوتو روتی را سرو می کنند ولی متاسفانه همه آنها تمیز نیستند و بهداشت را رعایت نمی کنند.

بنابراین بهتر است تا این غذا را در جاهای شناخته شده که تمیز هستند میل کنید. در کلمبو رستوران The Commons رستوران هتل  de Pilawoos و رستوران Chop Chop Kottu بهترین جاهایی هستند که می توانید این غذا را میل کنید.

کوتو روتی غذای سریلانکا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt