بازدید رایگان و بازگشایی مجدد دو موزه در دهه فجر

بازدید رایگان و بازگشایی مجدد دو موزه در دهه فجر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 بهمن ، 1397

بازدید رایگان و بازگشایی مجدد دو موزه در دهه فجر

همراه با الفبای سفر از اخبار بازگشایی مجدد موزه رضا عباسی و همچنین بازدید رایگان از موزه ملی علوم و فناوری در روزهای 12 و 22 بهمن به مناسب دهه فجر مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر از اخبار بازگشایی مجدد موزه رضا عباسی و همچنین بازدید رایگان از موزه ملی علوم و فناوری در روزهای 12 و 22 بهمن به مناسب دهه فجر مطلع شوید.

باز گشایی موزه رضا عباسی همزمان با آغاز دهه فجر 

فاز اول بازگشایی و مرمت موزه رضا عباسی به اتمام رسید و پس از مدتی تعطیلی این موزه در دهه فجر مجددا بازگشایی می شود.روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران اعلام کرد: فاز اول بازگشایی و بهسازی موزه رضا عباسی به اتمام رسید که در این مرحله تالار خوشنویسی، نگارگری، اسلامی ۱ و اسلامی ۲ بازگشایی خواهد شد.

از اهداف فاز اول این پروژه، توجه به مخاطب و ایجاد شرایط بهتر برای بازدید، به روز رسانی و مجهز کردن سیستم حفاظت الکترونیک، ساماندهی و تعمیرات سرویس های بهداشتی طبق استاندارد معلولین، نوسازی آسانسور، بهینه سازی امکانات ایمنی و نصب فایرباکس ، ساخت اتاق اختصاصی برای پژوهشگران و راه اندازی بلیط الکترونیک بوده است .موزه رضا عباسی با برنامه های تخصصی و جدید خود قرار است که نمایشگاه های هفتگی و نشست های تخصصی برگزار کرده و میزبان مخاطبین و علاقه مندان باشد .( اخبار گردشگری را در مجله گردشگری الفبای سفر دنبال کنید)

این موزه در سال ۱۳۵۶ گشایش یافت که ساختمان این موزه متشکل از ۴ طبقه بوده و سبک مدرن دارد و در این موزه آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا پایان دوره قاجار در معرض نمایش قرار گرفته است. آثار متنوع این موزه شامل ریتون های زرین دوره هخامنشی، ظروف سیمین دوره ساسانی و دیگر اشیا فلزی و سفالی، زیور آلات و نگاره ها و خوشنویسی... است.موزه رضا عباسی درخیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان پلاک ۸۹۲ واقع شده است. برای اطلاعات بیشتر علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن۸۸۵۳۵۱۳۵ تماس بگیرند.

موزه رضا عباسی،تهران-الفبای سفر

 آغاز جشنواره فجر با بازدید رایگان از موزه ملی علوم و فناوری 

به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی، موزه ملی علوم و فناوری در روزهای 12 و 22 بهمن ماه 1397  به صورت رایگان پذیرای علاقمندان خواهد بود.بر اساس گزارش از موزه ملی علوم و فناوری، علاقمندان می‎توانند از ساعت 9 تا 17 در روزهای 12 و 22 بهمن از هفت گالری این موزه در ساختمان نمایشگاهی آن که در خیابان امام، خیابان سی تیر در ساختمان سابق کتابخانه ملی قرار دارد بازدید کنند.

این موزه با دارار بودن هفت گالری مختلف منجر می شود تا بازدیدکنندگان ساعتی را به تماشای اشیای قدیمی و جدید علمی بپردازند. گالری‎های موزه علوم شامل فناوری های بومی، ابزار نجومی کهن، ابزار جراحی، مورس تا موبایل، انرژی های نو، مرکز علم، نور و اپتیک می باشد.این موزه در فعالیت های متناوب خود، فعالیت های جانبی دیگری نیز دارد از جمله برگزاری هفته ترویج علم همزمان با هفته جهانی ترویج علم و همایش های سالانه و نشست های ماهانه در آبان هر سال.( برای رزرو آنلاین تور با الفبای سفر همراه باشید)

موزه ملی علوم و فناوری،تهران-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt